Sunday, August 15, 2010

Our First Wedding Gift!

Kchhing!! Balik2 Kuantan kali ni, kakak aku suruh pegi masuk bilik tengok apa yang abang n kakak ipar aku belikan untuk aku, sebab most probably dia takleh balik dari Arab time aku kawen nanti. Hence the early gift!


19-piece tea set rupenyier...


Walaupun aku blom reti nak minat-minat pada pinggan-mangkuk ni - let alone tea set - hati tetapppppla kembanggg bile dapat present camni! Sape tak suke hadiah oiiii!

On the other side of the world, diet gua agak terbabas di sana-sini sejak balik kuantan ni, walaupun aku siap bawak balik blender nihhhhh nak blend herbalife. Saje takmo guna blender kat umah sbb takmo herbalife ada bau bawang ngan cili. Kehkehhhh.

Seawal belum sampai kuantan lagi pon, masa ondeway lagi dari kl-kuantan, dietku terbabas di hentian temerloh. Aku sampai ngam2 kat situ time bukak puasa. Dah benti tu, rasa takde feel giler ahh tetibe nak shake herbalife minum lam kete. Tengok orang lain sumer makan bes2 je kat parking huuu, tetibe aku bleh minum air kocak2 je?? Sungguh tak musafirlaa kalo minum herbalife plak ko sorang tibe2. Penat nihhhh drive meredah hujan lebat sepanjang perjalanan tadi...

Lantas!


Terus capai salah satu lemang yang konon2 beli untuk mak aku tu, terus nomnomnom cicah sambal tumis ikan bilis n petai. Dahlah aku lupe suruh dia potong buluh lemang tu, nasib baik ada garpu n pisau big breakfast mcd dalam kete, bleh jugakkk aku korek lemang tu sikit2 dari lubang buluh tu huahuaaa tragiss.. Sedap gilerrrrrr ok sambal tumis kat situ. Aku beli kat tepi jalan kl-kuantan (kat karak kalo tak silap), yang ada tulis 'Gerai Lemang Di Hadapan' tu. Sedap sangat sangat sangat, you should try it, dulu dah pernah beli time dekat raya.

Okeh, masa untuk turu! Balik kali ni ingat nak setelkan hal pelamin, homestay untuk rombongan incik sayang, ngan setelkan dokumen kawen pe sume, tatau laa sempat tak. Esok kena bawak kakak aku yg suspected denggi pegi amek darah lagi, pagi tadi dah pegi dahh, total dah 4x amek darah. Still tak konpem2 gak denggi ke tak. Haih hospital kerajaan...

Stakat nih, almost konpem nak sewa je pelamin, aku malas pk dah. Kalo semua aku boleh buat sendiri, takpe. Ini nak mengharapkan abang aku buat panel pelamin ape sumer, aku berhenti berharap daa, ataupun dalam erti kata lain, tak harappp. Aku pk nak cross off daripada to-do list aku je.

Hope all goes well!

Sayang, arek ngawen!! Arek turu! Muaxxx!!! Tiba-tibaaaaa (-_-")






Jaga diri & stay pretty!

xoxo,

7 comments:

. i . n . a . z . said...

ayaaark.... ape nih. baru je berkobar kobar ... skali sudah terbabas.... cepat masuk lane balik. jangan terbabas babas dah. haiyooohh... time eez running fast u knoe

Elya Roza said...

wahh...cantik set tu..skang mmg takminat lag..once dah ade rumah sndiri, bender2 mcm nii laa kiter akannn cari :)

Unknown said...

wah set vantage tue..bestnya..suke2x

Nur Rawaidah Rahmat said...

beshnya dapat hadiah dah waweeeeeeeeeeeeee , vantage memg cantik. ala2 english decoration kan =)

masmOna said...

seronoknya dia dah dpt wedding gift =) oh ye, lemang ngan sambal tu nmpk sgt tempting okay *drooling dah ni bulan2 pose ni aish* :P

Aty Fared said...

cantik sangat lar...!!! even beLom 'ngam' lagi ngan i vantage ni.. tapi tetap sangat suker kaLo dapat hadiah macam ni... uuhh... sungguh jeles..dah dapat hadiah kawen besh...~huhuhu

gadis jumaat said...

Inaz: rileksss, ai rilek je ni keh keh keh. Dah back on trackkkk. Time is running fast but i'm faster! :P

Elya: btol tu! Minat bleh dipupuk! :P

Mia: ailaik it too!

Nora: bile dapat as a gift, lagilaaa nmpk bertambah canteknyier.. :))

Masmona: akhirnya ada org komen pasal lemang ittew.. Huhu. U kalo lalu karak tu belilaaa, sedapppp..!

Aty: kejap je bleh ngam, percayalahhh.. Hehe. Janji adiah, suke ajeee ape2 pon kann :D