Monday, July 5, 2010

Miscellanous Woman

Phiewww... Baru sampai KL dari Kuantan pukul 9.30 pagi tadi. Terlambat bangun! Konon nak bertolak right after subuh tapi sedar2 terbangun kol 6.30. Mlm tadi pukul 3 pagi baru dapat tido, so aku pun tak sedar bila masa aku tutup alarm daa, sampailaa kakak aku masuk bilik kejutkan.

Maka bertolakla gwe pada pukul 7 pagi dan menten bawak 130 - 140 km/h sepanjang jalan stret kat LPT trr trr harap tak sampaila surat saman... Aminn.

So, today's bullet-list update:
  • Project Bunga Dip - smalam sudah sub project ini secara total pada kakak2 aku kat kuantan. Bunga pahar dah 50% siap, bunga dulang dalam 40%.

  • Thank you tag - juga dah di sub pada kakak aku yg eksaited giler nak punch thank you tag aku tu sampai tak kasik aku sub kat orang lain... Muahahaha. Dipersilaaaaakan tekan punch sebanyak +- 800 kali ye! Syabbas mere sista!

  • Cat umah - dah setel pilih kaler untuk cat umah kuantan nyam nyamm. Aku tak brape suke kaler kunen untuk interior umah tapi, whatever that makes bonda hepi, kuturutkan ajjee. Tak sabar nak tempek wall sticker!

    Ni gambar wall stickers yang bakal ditempek nanti, beli kat sini:



  • Baju family - setelll. Aku mintak dorang pilih kaler pink lembut. Dahlaa nak pakai lace jugak tuu haha layankan aje. Aku cuma sponsor baju 2 kakak aku yg fulltime housewife tu je, 2 lagi keje, so dorang kata diorang nak bayar sendiri. Awww how considerateeee...
So skang, basically aku tadek project kawen dah ngeee tak beslaa pulak rasa. Ni kepala mulalaa mencarik2 keje nak buat :D Terpk mau buat alas dulang macam sape aritu buat alas dulang dari kain langsir? Sounds interestinggg... Pastu maybe buat bantal alas duduk time akad nikah untuk incik sayang n aku. Biasa orang sewa kann.


Oh, kad kawen belum abes design. Pastu, smalam aku tetibe dapat idea buat butterfly kecik2 guna bahan2 bunga dip. Tak pnah tengok lagi ada orang buat. InsyaAllah aku citer DIY steps dia nanti ngokeh! Senang je!




Jaga diri & stay pretty!

xoxo,

8 comments:

Unknown said...

bangganya dok tgk sya banyak DIY sendiri nie...klu mia, x reti ni..semua wedding planner (cousin) yg buat..hehehe

gadis jumaat said...

heheee time kawen je dapat melayan 'keras tangan' ni mia :D tu laa, bace blog mia pasal cousins tu, bagus btol dorg btol2 tolong kan.. :))

puan nona said...

nk TQ tag comel cm tu jugakkkk...huhuhu

Unknown said...

sya, ckp psl wedding planner (all my cousins)....depa pulak excited nak jd designer & buat pelbagai tugasan kawin..mia ni dgr je la idea diaorg..kdg2 naik takut gak if nampak grand ke...yela buat di kg...but really lega krn ramai sepupu nk tlg ringankan beban. Kte ni tukang keluar duit lak sya..

P/s :suke msk blog sya sbb nk tgk ur DIY

gadis jumaat said...

buatlaa miss nona! the power is in ur hands! :P

mia, bagus btoll dapat cousins camtu.. lagi ramai lagi meriah idea :P saya suke masuk blog mia sbb suke tengok tips diet! Hihi :D

harzharun said...

hi dear....lm x jengok u...hehe

u bli wall paper tu on9 eh?..dia pos camne?..cite sket..xbesar ke bnda alah tu?..

Elya Roza said...

dear..rajinnyee DIY...cepat2 nk tgk step by step :D

gadis jumaat said...

Hehe elya, tungguuuu! :P