Tuesday, May 11, 2010

Ni Nyamuk Kuantan Atau Nyamuk Keramat Punye Keje Ni.

Ari Rabu lepas Incik Sayang masuk spital sbb denggi. Selasa tu aku ikut mak n abah dia gi spital anta dia, tapi sebab baru Day 2 demam, jadik orang spital tu suruh dia balik dulu, sbb kalo hari ke-3 demam baru dapat detect ada denggi ke tak, hari ke-2 belum dapat detect.

Lesson learnt. Slama ni aku ingat orang spital malas layan orang demam2 biasa ni, tunggu teruk sikit baru dia layan :D

Mmg lengkap simptom dia. Demam kuat tiba-tiba. Mata rasa sakit macam nak terkeluar. Sakit kepala nonstop, lain ngan migraine sbb kalo migrain, dia sekejap-sekejap je. Pastu sakit kat area tulang belakang. Patutlaa dorang panggil denggi ni break-bone fever, mmg rasa macam nak pecah tulang agaknye :(

Then hari rabu lepas tu, Day 3 dia demam. Lunchtime tu aku gi tengok dia kat umah terbaring je... Kesian sangat. Time dia terbaring tu, dia pandangggg je kat aku ngan pandangan lemah, pastu dia pegang tangan cakap, "Time kasih datang tengok b..." Huuu sempat lagi cakap time kasih tu... Tak penah aku tengok dia dalam keadaan camtu.

Petang tu Abah incik sayang bawak gi spital n terus admitted, pastu dia mmg confirm denggi.

(To be continued sbb aku mau apdet facebook dulu.)



Jaga diri & stay pretty!

No comments: