Tuesday, April 6, 2010

Cuti-Cuti Sabah, Bah Bah Bah :D

Baru balik Sabah smalam, 4 hari 3 malam, penatnyierrrr!

Seronok ngan kilauan accessories mutiara n kristal!


Sapa yang mampu tahan the temptation mmg wowlahhh...

Kesimpulannye aku tak banyak pergi places of interest pon kecuali Muzium Sabah yang skali dengan Kampung Warisan tu. Pantai pon tak pegi, lalu jee. Tu pun sebab kene lalu pantai ondeway ke tempat shopping. Wahhaaaa.

Titi gantung kat Kampung Warisan, Muzium Sabah.
Harap maaf, tatau apesal photobucket taknak rotate gambar lately T_T

Tapi hati puas sangat sbb bleh shopping accessories banyak2 utk souvenir. Masalahnye adalah, stiap kali nampak yg cantek musti nak beli double, untuk diri sendiri ngan untuk bagi orang heheeee! Bile aku cakap pasal ni ngan Kak Da & Aju, Kak Da cakap, "Laaa.... Ingatkan orang sorang camtu!" Hahahaha! "Pompuannnnnnn." <--- ni plak anak sedara aku menyampuk.

Ohhh! Tips paling berharga! Kalo nak beli accessories mutiara ngan kristal, janganlaaa beli kat pasar filipino tu, harga dorang up 3-5 hengget per item untuk benda yang sama je. Yang lebey bes adalah pasar malam yang bebetul sebelah Le Meridien Hotel, opposite pasar filipino. Dia bukak dalam pukul 6 petang sampai pukul 11 camtu. Pasar filipino plak bukak time siang je. Mmg berbaloi2.

 Bile tengok baju ni, ada terbayang aiskrim keladi ke??
Sbb ada 2 orang mamat sabah cakap pasal aiskrim keladi ngam2 lepas berpapasan ngan aku.
Patutkah aku terasa di situ? Ngrrrr.

Pastu senang giler nak tawar-menawar kat pasar malam tu. Contohnye harga display 45. Dia cakap, "Harga 45, boleh bagi 20." Pastu bile kite tanye, "Alaa, 15 takbleh ke?", dorang terus je, "Ya, boleh..." SAMAAAA je modus operandi semua peniaga camtu hahaha. Sekali mintak tawar terus boleh.  Kalo kat semenanjung jgn harapp. Dahlaa bile kite singgah gerai dorang je, lembut je cakap, "Belilah dik...." Serious shaittt sama je greetings itu okkey. Diulangi SAMAAAA je haha. Apa pergi kursus yang sama ke dorang ni? Huhu.

Kat pasar ni barula bertembung ngan ramai orang yg cakap Melayu semenanjung yang tak baku. 

Pastu dapat kuih cincin pon dah cukup seronok. Makanan2 Sabah pon kitorang tak trai kecuali yang ini:

Rumpai laut afrika. Eh takkkk, rumpai laut je :D
Ala kerabu Sabah le kott...
Boleh ditelan oleh anak tekak tapi tak laa sedap sangat.

Time lain2 tu dok ulang2 makan McD dan McD dan McD lagi ngahahhaa.

Aritu time Incik Sayang antar kitorang sumer ke LCCT, blablabla tetibe cakap pasal Shaheizy Sam blabla Asmaradana blabla AMRANNNNN. Incik Sayang cakap, "Macam manalaaa bleh minat Shaheizy... Lain sangat B ngan dia...", dengan nada agak jauh hati sket sambil tangan memegang perut. Kekeke.

Aku jawab, "Alaaaaa, b lagi ensemlaaa. Shaheizy pendek, B tinggiiiii."

Aju cakap, "Shaheizy yek? Haaa, ha'ah, adalaa iras-iras sikit dengan Incik Bruang..."

"A'ah kan?? Chinese look, saiz je lain hihihi.", aku jawab. Nak jugakkkk boipren dia iras Shaheizy

Ape-apepun yang bes pasal Sabah ni pasal ya Allah... Orang-orang dia ramainye yang kiut!!!!! Tapi 'rendang' sket laa sampai anak sedara aku pun perasan Pastu sorang2 cakap lembutnyeee, accent dorang pon comel giler, buat kitorang terikut-ikut.


Okay, sebelum saya mengakhiri coretan ini, adalah baiknye kalo saya tayang kete baru saya yg dah di revamp ngan jayanye aritu ngan bantuan incik sayang!



Hinss hinsss! Till then!


Jaga diri & stay pretty!

4 comments:

hamlet said...

kenapa bah kau berubahhh?? wakakak
betul lah weh, ade macam eskrem keladi. betul2 dia bwk dtggg.

seronot bace pasal ko g sabah. aku pun plan nk g sane nanti. bwk family. huhuhuh

cantik la kereta tu. buat senget kan ensemmm. next on the line. checkered roof?

gadis jumaat said...

haaaaaaa selama ni dia sebut kenapa BAH ke? aku ingat kenapa PA T_T wahhaa maklumlah lirik lagu kru biasanye unik T_T

bile ko plan nak gi sabah? aku wat lining ikut cakap ko le tuuuu. checkered roof tak jadi kot, macam terlampau je plak rasa :D

Anonymous said...

ahh knp maseh P lg...kelihatan agk mcacatkan rope incek chuck mu itew :P

- shEkin -

gadis jumaat said...

P itu PAWE ok... ai saje tanak buang lahh... :D