Tuesday, April 27, 2010

Sabun Ajaib?

Or so they claimed :)

Setiap kali pas cuci muke lepas pakai sabun ni, muke aku rasa tegang semacammmm macam ditarik2. Dia macam mengetatkan sel-sel muka, jadi tak sesuai untuk orang yg dah sedia bermuka ketat hihi. Tapi kekadang rasa annoying plak dengan kadar ketegangan dia ni. Camnila agaknye orang yg wat botox rasa T_T

Aku terpengaruh nak beli sabun ni sbb tengok testimoni bergambar, yg jelas tunjuk orang tu muke berkedut, tetibe straighten abessss perghh. Malas nak pk dia photoshop ke ape, sbb gambar tu nampak convincing je, so aku terus grab walaupun cam tak logik harga dia. Padahal tujuan beli sbb nak buang whiteheads secara total dan nak bagi tona kulit sekata. Tapi gambar berkedut jugakkk yg aku terpengaruh. Ataupun sbb packaging yg meyakinkan gak. Keh keh.
Bayangkan saiz sebesar sabun hotel yang secoet tu, 90 hengget, wadde?? Wadde, wadde, tapi pastu I heard myself saying, "Saya nak ni satu ye." T_T Tapi maybe sbb harga gak kite tempted untuk beli samting kan? Rasa convinced.

Ija cakap kat penang, orang yang jual sabun tu siap potongkan sampai ke 4 bahagian tuuuu pastu jual portion by portion gitu.

Tapi selain rasa tegang yg annoying itu, aku rasa cam bes laa pulak sabun ni sbb lepas pakai, rasa kulit lembuttt sangat. Tengok cermin, macam tengok muke dah di-'gaussian blur'-kan ngan photoshop. Kurang noise. Bangun pagi pon tengok kulit wajah sesuci embun pagi je hikhik. Kalo tak, aku cam allergic tengok muke sendiri tanpa secalit mekap T_T

Ni baru 4x aku pakai sabun ni. Tunggu abes dulu dan tunggu komentar2 positif dari orang lain dulu, baru aku rekemen. Rasa eksaited nak cite kat blog sbb walaupun baru pakai dah rasa muke radiant dan glowing smacam bahaha. Takpe, gua perasan. Tungguu... Tunggu... :P

At least better laaa daripada sesetengah produk contohnye GLOWZ yang aku ngan ija dah telan bergelen2 tapi langsung tadek efek aumm! Konon kecantikan dari dalam! Yang tu terpengaruh sbb KONONNYE ramai yg lepas minum FEW PACKETS JE dah nampak effect yg bes giler. Cehhhh. Begitu mudah terpedaya.

Jom tido dan bermimpi yang indah-indahhh!



Jaga diri & stay pretty!

3 comments:

Anonymous said...

woo hoho..aku tu ari igt nk terai mior bar..tp bile pk2 balik..erm..nanti2 lah..apepon, nati ko jgn lupe tunjukkan gamba sebelum n selepas eh :P

- shEkin -

gadis jumaat said...

eh aku kompius sbb ada gak aku baca sal mior bar ni. eumora ciplak nama mior bar ke wei?

gambar b4 after?? nehi nehiiiiii :D

Anonymous said...

erk, aku pon x sure plak psl ciplak2 ni..aku tgok sm je keberkesanan sabun ni..o0o so nk tunjuk gamba after je la ye..hahaha..yolahhhh :)

- shEkin -