Monday, June 7, 2010

Wedding 3-in-1!

Siang tadi, majlis kenduri tiga anak sedara aku sekali harung! Hee hee jimat ongkosss!

Memasing dah nikah waktu2 yg berlainan dalam sebulan yg lalu. Kebetulan jodoh tiga beradik tu dekat2, sooo akak aku decide buat majlis sekali je la. Tapi siang tadi ada 2 pengantin je, sorang lagi anak sedara aku yang lelaki dah balik ke Syria sambung belajar. Salah sorang yg kawen ni, Kakak, anak sedara yang paling rapat ngan aku dari kecik. Kiranya ni majlis perkahwinan pertama cucu mak aku lah...

'Ingredients' untuk membuat pelamin thee hee heee.

Ini pelamin aku bikin.
Juga proud sponsor untuk semua barang2 tu.

Kakak2 aku kata, basi laa wedding aku nanti, sbb gune barang2 yg dah gune lam wedding anak sedaraku ni haha. Tak kisah ponnn.

Jadi bersedialah untuk siaran ulangan lanterns ngan tirai pink tu time wedding aku nanti ye :P

Ini letak tepi kerusi.
Bunga: Recycle dari time tunang haritu.
Sangkar: Untuk wedding hantaran/hiasan pelamin aku nanti! 

Amacam, annoying tak gambar ada watermark? Muahaha. Saje nak kasik korang takyah susah2 nak cite source blog nih bile nak refer pada gambar kat blog aku. Kan tak susah... Terus terpampang link blog ni kat gambar tu kan kann.

Mak andam merangkap tukang buat pelamin terjun T_T

Olololo... Mendengar kata bila orang suruh pandang ke langit..
Ngahaha. Oh, ini pengantin 1: Kakak & Afif.

Ini Pengantin 2: Kak Jiah & Jijul


Before suami Kakak jumpa aku, kakak cakap, "Afif cakap, dia tak sabar jumpe Moksu." Hehe tah apeee Kakak cite kat Afif tah... Yang mendebarkan ati aku nak jumpe Afif tu, kerna beliau adalah seorang Hafiz! Dia baru abis belajar kat Syria/Mesir, aku tak ingat! Aku?? Ngan baju tak memenuhi syariat (ooo tau... dish!) maka haruslah automatis rasa malu nak jumpe orang alim2 camtu T_T Dahlaa first time jumpe dia 2 hari sebelum majlis, dia siap berjubah n berkopiah, sedia nak kuar pergi bagi kuliah kat surau kat Kuantan. Umur baru 24 sama dengan Kakak. Siang tu dia mengajar kat sekolah tahfiz dekat2 umah Kakak.

Jadi, lepas dengar background Afif tu, dapat imejin laa kan cemana majlis yg akan berlangsung kan... Kalo ikutkan, dia taknak bagi ada pelamin ape sume ni, tapi kakak aku nak jugak ada pelamin utk orang bergambar, bukan sanding pon. So aku punyelaaa segan, sebagai orang yg dipertanggungjawabkan buat pelamin tu T_T. Setiap kali dia lalu kat tpt aku wat pelamin, segan aku naik sampai ke kepala ngeee. Segan tapi buat jugak... Dahlaa buat beriya eh eh ehhh. Tapi dia senyum jeee.

Sekaaaali, lepas pelamin dah siap, Kakak cakap, Afif pulak yang sibuk bergambar kat pelamin tu hahahaaa tatahan!


The Miss-Congeniality Kakak :))


Kakak kawen pon pakai tudung labuh, aku salute giler. Mekap pon mekap sendiri je sbb risau Afif tak suke tebal sangat kot. Tapi time aku tengok Kakak mekap tu, Afif senyum je tengok dia mekap, pastu cakap, "Comelnyaaa..." Aku lam hati punyelaa risau kot2 dia tego kakak sambil quote ayat quran ke tskk sungguh tinggi imaginasi T_T

So kesimpulannye, mmg aku seganlaa bile perlu bersosial ngan orang2 yg aku rasa alim ni. Tapi ngan Afif, dia okkk sangat, tak buat aku rasa tak selesa. Cepat mesra ngan aku. Sikit2 moksu, moksu. Nak amek gambar berdua ngan moksu laa, nak makan dengan moksulaa. Pastu, bile time tukar baju, siap mintak tolong aku pakaikan samping untuk dia! Haha segannnyierr...

Pastu dia dah cakap siap2 tu nak datang umah aku kat KL nanti, sbb dia nak gi amek kitab dia. Akan kukenalkan incik sayang padanya nanti!

Si Gadis Melayu Terakhir - Kak Jiah.


Oh! Speaking of incik sayang!! Sungguh tensen menanggung rindu... Lamaaaa tak rasa rindu camni ngan dia... Ni sbb aku balik cuti kat Kuantan lebey dari seminggu, rasa lama gilerrr. Kalo kat kl tak jumpe seminggu lebey, tak laa rasa lama sangat, sbb dekat so tak kisah. Ni jauhhh. Dia pon, yang kebiasaannye hardcore je ngan aku tu, dok cakap rindu, rindu, rindu kat aku. Kalo takkkk, susahhh nak dengar bliau cakap camtu :")




Jaga diri & stay pretty!

3 comments:

khairulhaya said...

sis,
mane nk dpt lantern kaler2 tu erk..kt ikea pernah jumpe pon kaler putih je..

please email saya erk..thanks

gadis jumaat said...

saya beli kat paperlanterstore.com, us-based company... kat sini ada jugak blog yg jual tapi harga mahal sikit.. itu yg beli dari sana.. :D

ieja said...

eh..kak nadia tu kakak senior sy kt IPG.. :)