Friday, March 6, 2009

Taming Miss Lioness

Ok. Finally tinggal satu report je lagi yg tinggal nak wat coding. Tapi yg satu nih yg paling complicated. So arini aku kasik cuti kepada minda aku daripada pk segala permasalahan jiwa ini.

Sebenarnye, tido mmg tak lena selagi tak dapat carik solution, setiap masa akan pk dan pk cemana caranya. Malam tadi siap mimpi scary giler, ada tanah runtuh yg teruk, ramai kene timbus pastu siap ada sorang tuh terkeluar al-otakun bliau dari kepala sbb teruk sangat kene timbus tanah T_T.

Colleagues aku ramai ngadu keje makin banyak. Ramai yg rasa nak lari keluar sbb tatahan ngan workload, so aku bajet, dorang cuma leh bertahan for another 1-2 months je kot, kalo tadek improvement, mmg dorang chow. Tapi aku tak la kot. Leceh carik keje2 baru nih.

**************************************************************

Tahun ni aku excited semacam nak celebrate anniversary incik sayang ngan aku, sbb tahun ni dah masuk 5 tahun! Ye mmg ada time the relationship was on the rocks, pernah putus, n whatsoever. So kire 5 tahun tu, tempoh dari hari dia kate dia sayang aku n cuak giler nak tau ape respon aku, sampailaa 17/3 nih... So aku pun dah plan ni nak seprais dia with samting n wanna do something special dis year.

Tapi... Rasa exsaited tuh agak crushed lepas tetibe incik sayang wish pada hari yg salah... :(( There are so many negative things that I could think of, tapi aku kuat2 pk, ok takpelah he's very occupied with his work. Tapi kalo cam tak sedar harini dah 17/3 pastu termiss hari nak wish, lain gak, aku boleh terima lagi sbb tu mmg tanda bizi. Tapi kalo dah lupe date... Mmg puas gak aku nangis. Sampai skang time taip nih pun ternangis lagi sbb terasa hati sangat2.

Rasa cam drama swasta pon ada. Tapi takpelah, leh diusahakan utk terima dia lupe date walaupun date tuh kirenye dia laa 'invented' sbb dia decide nak propose pada hati itu kannn ngrrr ngrr. Sbb kalo lam cleo, masculine ke ape, kalo bace 99 things about men or the sorts, this is normal for men. Dorang sendiri claimed they are not date-oriented, and it's just a man's thing. Yeah like it's a girl's thing. So I'm Miss Fineeeeeeee-With-It.

Ati terbakar di dalam siapa yg tahu. Karam Singh Walia menyampuk. Hoh, UNTUK TAHUN INI SAHAJA Karam Singh, untuk tahun ini sahaja. Tahun depan boleh stat terbakar kalo jadi lagi... Huks.

Dalam pada itu, Rita Rudner (mak Rita Rudaini dapat ilham nak kasik nama dia dari nama ni la.) quoted: "Men forget everything; women remember everything. That's why men need instant replays in sports. They've already forgotten what happened."

Hahaha exactly! Okay, okay now I'm tamed! (Senangnyieeerr T_T)

Sesungguhnye bile marah atau sedih, patut pk ngan akal utk justifykan keadaan. Tapi tuh la, kalo dah sedih, dia dah tak kire ape dia sedihhh je dulu barula dapat berfikir secara tenang ngan akal. Ngeh2.

Okehla. Can't wait for next week for my housemate's wedding! Akan jumpe memembe lama utp. Aku plan pegi sana ngan Ija naik kete Musmet, rasa excited sangat sbb dah lama tak jumpe especially ngan Musmet. Dah siap beli baju kurung moden baru coklat batik yg cantik bangetttt ngan sehelai kasut peep-toe gold yg gorgeous utk digayakan nanti hoho. Tapi adiah utk pengantin lom beli :D.

Malam nih housemate aku ajak join slumber party ngan Ely-bukan-nama-sebenar, ex-utp yg satu opis gak, yg dia buat khas utk housemate aku. Cam bachelorette party pon ada nih wahha. Aku tadek reason nak tolak nih, tapi mmg aku tanak gi sbb tak selesa. Dahla slumber party, pastu aku ngan Ely bukan rapat. Housemate aku nih taktau ke aku cemana... Ngan dia pon jarang sangat je aku nak join dia kuar skali ngan tunang dia, apetah lagi nak join party2 nih.

Aku admit aku mmg susah nak rapat ngan orang. Pastu kalo kuar shopping aku suke kuar sorang sbb tak suke orang tunggu, aku jadi tak tenang haha. Kalo orang ajak kuar jalan pon aku pk 18 juta kali sbb tahla, susah sangat nak rasa selesa, so tadek seronoknye kalo rasa tak selesa kan? Awkward semacam. Let me tell you dalam dunia ni, membe mana je yg aku akan konpem rasa selesa kalo keluar BERDUA skali, tadek pressure:

1) Ija of courseeee.
2) Bellyzia Beliat aka Belle (siap nama penuh haha biar dia gugel).

Hambik kau 2 orang je... Betapa anti sosshelnye tsk tsk T_T. Kalo kuar ramai2 ngan geng lain cite, nih kalo kuar dua2 I'm talking about.

Okeh dah panjang. Arini langsung tadek mood nak wat keje walaupun due date arini. So biarkanlah aku membahagiakan diri, menaip entri, that is so full of myself ini, and berisi repekan abadi!

Til then, chow cincauuuuu!

2 comments:

Anonymous said...

aik?aku pon on 18/3 ni ade seperize nk wat utk si die tuh..hahaha..tape2..ko jln dlu,nati stori ok?:) -susheeqeen-

CharmButterfly said...

laling i ambek quote tu letak kat i nyer FB.. hihihi..

and yesh sya.. lelaki mmg begitu okke!

miss reading ur blog.. ;)