Monday, March 30, 2009

In Loving Memory

Mengantuknyierrrrrr!

Malam tadi sampai Greenwood dari Kuantan lam 2 pagi.

Sabtu petang dapat berita, Mok Tih jiran yg rapat meninggal sbb heart attack. Dia dah macam family dah. Panggil aku 'adik', suke peluk cium aku kalau jumpe. Adoi... Terkejut banget! So terus amek tiket kol 9 malam Sabtu tu, smpi Kuantan lam kol 12 gak. Terus pegi umah Mok Tih tengok arwah :(

Mok Tih nih, mak Ayie yg aku cite yg nak matchmake aku ngan Ayie tu. Ayie tak dapat balik sbb dia ngah belayar, kat US skang. Sian dia... Tsk tsk.

Tapi kali ni, 1st time la aku dapat tengok dekat-dekat cemana orang mandi jenazah, cemana orang kapan jenazah - dari awal sampai akhir, sbb slama ni aku tengok dari jauh je sbb aku tak pernah rasa berani. Perihal kematian nih mmg tak selesa ditulis, dibincangkan, walaupun ia suatu yg pasti. Masa aku tengok sumer tu, aku terpk, aku beriya cantikkan bilik aku itu ini n menghabiskan masa utk perkara dunia pe sume padahal aku tau sume tu tak kekal. Last2 orang balut aku lam kain putih gak nanti. Paling gerun bile pk, orang2 kampung akan mandikan aku, n aku helpless. Tsk.

Dah tak selesa dah cakap sal ni. Pening jap kepala aku mengira betapa banyak dose dah aku buat lam 29 tahun idop nih.

...

No comments: