Friday, March 27, 2009

Hari Ini Hari Beta Bebeh.

Secara otomatis arini mmg takkan ada mood nak buat keje n thankfully mmg tadek yg urgent. Keje2 begitu hanya akan menyerang time keje lain pun urgent n tetibe sume orang nak soh siap cepat. Aaaarghh.

Tadi time pegi the much awaited Weekend Bazaar kat bawah, jumpe Desi the cleaner. Blablabla then dia cakap, "Saya risau sebenarnya kompeni kita ini kalau2 bungkus terus. Di ofis makin sunyi kan."

Eh, btol la. Skang bukan patut risau kalo kene retrench, risau kalo bungkus terus ni. Haih. Tapi takpe, anggapla semuanya kan okay. T_T Baru tadi, one of the new guys yg kene retrench datang kasik smiley cards kat kitorang, sbb today last day dia.

Dia lagi haru, baru 2 hari kat kompeni ni, dah dapat retrenchment letter, kene berenti lam masa 3 bulan. BARU 2 HARI OK. Giler la management, main2 je hire orang pastu main2 je nak soh brenti. Tapi takpe, keje baru dia nih dapat basic 10k! Kalo kat kompeni ni, 8k je.

Dia dok kate, "Eh, u wanna join the company or not?"

"Ada opening ke?", aku jawab soalan dia ngan soalan.

"I taktau. Ok kalo ada opening I cakap. Company tu ok tau. They have this, salary capping*." (*ada ke term nih?)

"Salary capping tu cemana?"

"Macam, they have this fixed salary for, say consultant, 6k, fixed. They paid good money you know."

"Woww."

Speechless.

Pastu tadi pon membe aku ada overheard phone conversation orang HR sal nak amek smula lagi sorang ABAPer indian yg dah kene retrenched aritu! Macam2.... Sakit jiwe.

Okeh walaupun begitu aku skang layannnn blog john hafiz, yang slama ni aku nampak ramai orang letak kat link dorang tapi tiadalaa aku berkenan adanye. Aku cam, pesal dia nih konpiden tak pepasal ni?? Awat mamat nih poyo giler? Sampailaa one day incik sayang sembang n ada tunjukkan satu zine sal band dorang yg slalu pakai baju pompuan time buat performance. Oh! T_T

Tadi gelak tak hengat tengok video dia lam entry yg ni --> http://primajohnna.blogspot.com/2009/01/pernah-tengok-iklan-push2talk.html Kene tengok dedua video original utk paham lawak itu ok.

Video lagi satu tu dia ada buat 'magic show'. Tak lawak sangat tapi ini link kalo nak tengok, ada satu part tu aku glak giler bile john cakap kat membe dia yg tak abis2 gelak sampai takleh teruskan penggambaran - "Come come, don't waste the tape!" Wahahaha gelak gelak walaupun orang lain tatau ape ko cite ni T_T Tapi seriously terhibur siott aku harini!

Okeh, ingat nak merewang nih sbb ada warehouse sale dkt2 ngan kilang colgate tuh, tapi ujannn diiringi guruh petir plak nih. Nampak sangat niat suci ini tidak diberkati.

Sekian.

No comments: