Friday, September 11, 2009

Timebomb's Exploding Now!

Sebenarnye nak seprais tapi kensellll. Begini kisahnya. *drumroll*

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hati yg ceria berwarna-warni untuk dapat kereta pertama bertukar menjadi kelat sekelat-kelatnya. Aku dijanjikan 3 working days untuk registration process oleh salesman kete ni lepas siap2 sign loan documents ngan bank on the 28/8 (Friday).

Senang cite, kronologi camnilaa.

2/9/09 (Wednesday) - Mamat tu call cakap tengah in process. Aku tanye, "Sempat ke dapat ujung minggu ni?" Dia uh-ah uh-ah macam tak konpem, then cakap saya cubalaa. Ok takpe lagi.

3/9/09 (Thursday) - Aku sms tanye apdet, dia kate tengah tunggu 3 documents je termasuk e-insurance etcs, esok dia akan bagi update.

4/9/09 (Friday) - Dia tadek update.

8/9/09 (Tuesday) - Aku call dia tak angkat. Bile sms pandai lak jawab, cakap camni, "Ok speed ur document for registration. Will update u tq." English dia nih kalo cakap bunyik ok, kalo taip ya Allah u've no idea. Sallry=salary. Summit=submit. Fder=further(kot). Lagi contoh: "ok thanks to your againt..pls photo 3 month pslip ltes.ic/lasen....will see you to mrow for rsing loan Rhb islamic promo 2.8%." Kan aku dah kutuk secara bes.

9/9/09 (Wednesday) - Tarak update @(#@*()$&#$)#$#

10/9/09 (Thursday):

11.21pm: Call dia lagi tapi tak hangkat. Call number opis dia. Tau ape clerk dia cakap?? "Err kalo u nak tau ekceli, Ros* dah resign!" "Bile??" "Awal bulan ni..." "Habistu ada potensi saya ditipu ke hape? Tak, kan? Abes dia leh proceed ke nak release kete tu kat saya?" "Boleh... Tapi dia kene jadik brokerla. Kalo documents ada kat office, kitorang bleh proceed. Tapi masalahnye documents sume ada kat dia."

12.41pm: Terus call dia ngan cuaknye. Nak harap bayang-bayang dia nak call jgn harap aa. Aku call langsung tak hangkat. Lama pastu baru jawab sms aku, cakap, "Jap ros cal you ok. Ada miting jap ye. Semua tak ada masalah." Time nih kesabaran aku agak menurun dah sbb tak angkat call.

3.41pm: Masih tak call dan tak angkat call! Aku msg: "So? Blm abes miting? I nk tau bile dapat kete... Adoila." Pastu boleh ni jawab msg: "Jap dah nak setel. Ros call u ok." mmg menguji kesabaran betul mamat ni...

5.34pm: Masih tak angkat call dan tak return calllllllll!!! Orang dah balik keje laa wei! Aku pun msg lagi: "Adoi... Susahnye dapat anda ni. Juz cakap bila saya dapat kete tu bleh tak?" Ayat still cas sopan sbb aku taknak gado selagi boleh. Dia reply lagi niiiii dgn pantas. "Jap dear. Ros call u. Sorry saya dengan pengarah." Korok dia laa miting ngan pengarah konon. Ingat cakap DEAR tu aku cair aa? Malammmm sikit, schaheizy je yg mampu mencairkan ngan word DEAR tu okkkkk!

Sampai sudah dia tak callllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll!!! 'JAP' kepalahoooo dia! Tiga kali 'jap' tuuuu! Tak bertanggungjawab langsung!

Mmg sampai sakit kepala aku ni kalo nak marah n gerammmm sangat kat orang, sbb tertahan2 dalam dada n aku tak bleh nak lepaskan rasa marah tu sbb nanti aku akan nangis kalo aku stat naik suara. Adoiii. Sendiri naik suara, sendiri nangis. T_T Malam before nak tido pon susah giler sebab jantung dub-dab dub-dab menahan geram yg takleh lepas, pk pasal mamat tu je... Ishk sifat lioness dalam diri aku ni masih tebal...

11/9/09 (Friday yakni harini) - Pepagi esoknya aku dah anta message hangit kat dia: "So? Belum abes miting? Camnila, kol 12 karang i pegi ofis u, apa2 pun i nak kete ni ASAP gak sbb u cakap 3 hari kan. Kalo u takbleh buat, tolonglaa pass documents tu pada salesman lain ke cemana."

Dia reply: "Apa ni? Ros dah buat yg terbaik. Macam ni terima kasih awak pada orang tolong awak. Keja Ros tunggu document untuk registration. Boleh sabar. Masalah awak pada loan lewat pon Ros tak push." Tolong? Dah mmg keje kau laaa, sengallll btol. Macamkan tak dapat commission je...

Geramnyeee! Loan tu 2, 3 hari je pon lewat, tu pun sbb kena tunggu kakak aku dari Kuantan datang as a guarantor. Masalahnye apsal ko nak marah lak kalo aku lewat? Eh I owe u no explanation pun.

Aku jawab lagi: "Masalahnye, awak berjanji cemana... Janji 3 hari. Then semalam pun kate nak call, tak call2 gk nape?" Aku tak kisah weh kalo 3 hari jadik 7 hari pon, I'm not THAT rigid. Saya seorang yg understanding lagi. Tapi masalahnye dia tak apdet aku dan tak pikap call! Tak tepati janji lagi! Let alone nak kasik tau dia dah resign.

Lamaaaaaaa pastu baru dia msg: "Ok ros dah inform admin. Katanya ngah dalam proses. Nanti Ros speed up for u. Tq." Sorilaa, malas nak pecaye dah. Awat tak jawab je soalan aku? Dah minggu lepas ko kata nak speed up. Padahal cakap 3 hari (tak abis lagi tak puas hati pasal 3 hari :P).

So aku terus deal ngan other salesman dalam ex-company dia tu, Kama nama dia. Dia take over trus. Dia kata, dia dah call bank, then bank cakap, ros cakap, aku dah setuju nak tukar dealer. BILA MASA?? Tipu betul...

Tapi tadi ni, dia kate finally Ros tu call dia n dia pon dapat berbakul-bakul laa jugak sumpah seranah dari Ros tu, Ros ingat dia yg curik customer. Hishhh curik ape plakk. Kusut semacam suara si Kama tu aku dengar. Tah ape lagi Ros ckp kat dia.

Soooo, Kama gerenti bleh dapat kete next Thursday or Friday paling lewat. Tapi ada beberapa kemusykilan lagi ni, yg tidak seperti diiklankan oleh Ros aritu. Nanti akan gi kedai dia n menyetelkan ngan Incik Sayang. Musti bawak bodigadku itu skali... Hehe.

Tapi yg paling penting skali, iklan dia kat mudah.my tu mmg tipu setipu tipunya!! Ada hidden charge tetibe! Geram btol. Musti ramai dah terkena!

Skian, doakan kejayaanku membawa pulang kete raya sebelum raya!

Ros* = Nama dia RxOxSxExLxAxIxNxE, tapi pangggil RxOxSxExY, buang sumer x tu. Pelik kannnn? Tapi bkn lembut orangnye. Tengokkkk, nama pun dah was-wassatun dahh.



You know you love me!

3 comments:

hamlet said...

cakap pasal tipu ni, aku baru dapat cite pasal salesperson guna information customer buat loan lain then beli kete baru then tak bayar then nama customer kene blacklist.

jadi dalam kes ni, aku nk ingatkan ko supaya berhati2.

kalau kene pegi bank negara check status application guna name ko ke, PEGI!

kalo kene pegi setiap bank tanye, PEGI jugak.

bertindak mengikut arahan. wakakaka

BEst la dapat keta Raya! cam aku tahun lepas. heheheh Semoga berjaya sya!

girlfriday said...

Oit sempat gak komen kat blog orang dalam sibuk2 nak kawen haha.

Bank tak buat confirmation ke ngan orang sebenar? Ngeee. Letih nak check setiap bank... Tapi kalo dah terkena teruk tu.

Cik Sona tu mmg kete ko? Ingat kete family ke ape. Hopefully dapatlaa b4 raye!

hamlet said...

kereta kami sebenarnye. hehehe

Kalau macam tu gi la bank negara. Ko tau la, org2 jual ni byk network. kadang2 member dia org dalam tolong lulus je. tak payah nak tanye2. kan ke macam2 cara orang tipu org skang ni.