Monday, September 14, 2009

My Instincts Said No.

Tertinggal beberapa point penting lak pasal mamat ROS tu yg membuatkan aku tak sedap ati pasal dia aritu.

1. First time jumpe dia, aku bawak housemate aku skali teman. Mata dia dok peratiiiiii je kat housemate aku, dan stat wat ayat cam, "Ni siapa ni??" Cam curious giler laa. Haish sungguh tak profesional, ko kan datang nak wat duit ngan aku. So harusnye aku laa yg menjadi fokus di situ. Bongoknye bile pk2 balik. Tapi time tu aku pk, ala housemate aku mmg berbodi mantap pon, so it's only natural for a man to look (or stare?) at her T_T

Pastu last2 dia ternampak cincin kat jari manis housemate aku, then dia cakap, "Oooo... Dah orang punye..." Tapi aku abaikan segala pikiran tak bes tu sbb dia sampai kat kopitiam tu tepattt pada masanya, aku lak yg terlewat sket.

2. Masa bawak Kak Da gi bank untuk sign agreement, aku nampak muke Kak Da macam tak senang n macam kerek smacam ngan orang bank tu. Aku pelik gak. Last2 bile dah masuk kete, Kak Da cakap, "Geram betul, mata meliarrrr je tengok orang.", dia maksudkan Ros yg ada skali time dia nak sign agreement tu. Ngeeee. Dahlaa this time dia sampai lewat 40-50 minit n tak cakap sori lak tu. Ceh, ye-ye aku cite kat Aju n Kak Da sal mamat ni begitu menepati masa aritu...

3. Masa on the phone ngan clerk kompeni dia tu, aku ada tanya, "Nape Ros berenti?"

Dia jawab, "Adalaa yg bos tak suke kat dia tu..."

"Ooo maknanye dia kena berenti ke??"

"Hmm, lebey kurang camtu laa."

"Tapi nape dia kene berenti?"

"Itu saya tak brani cakap, tapi bile awak deal ngan dia, rasa cemana? Ada rasa irritating camtu tak?"

"Haa, btol! Rasa cemana tah, tapi irritating laa..."

"Haaa, camtulaa jugak yg boss rasa kat dia kot..."

"Ok.....T_T"

Memang betul laa perempuan ni kurang kudratnya daripada lelaki, sbb tu Allah jadikkan naluri kita sebagai senjata! Sooooo lenkali kawan-kawan, mari bertindak mengikut instinct! Better safe than sorry! My bad experience, your lesson learnt.



You know you love me!

2 comments:

kerel said...

so hows the deal? settle dah? no more ROS? wahaha ~

girlfriday said...

ngan ros tu dah setel laaa kottt. setel bebetul ujung minggu ni huhu :D