Monday, September 14, 2020

Being The Right Person For You

System tengah down untuk kali ke namblas ni. Free je ni so ada baiknya aku tulis blog.

Izal diam seminggu since last Sunday haritu since dia jawab 'Ok' tu. Aku assume dia ke laut la, so aku pun sama diam seminggu, maklumla dah terbiasa kena tinggal kan. Jadi aku pun takdela dok message dia cakap sorang2 macam selalu sebab ala2 penat dah .

Tetiba semalam dia muncul macam marah-marah. Tapi aku ni dah parah sayangkan dia kot sebab bila dia muncul aku dah rasa lega walaupun dia macam marah-marah merajuk tu hehe.

"Best? Suka?"
"Syg, nape ni?"
"Best ke buat diam haritu?"
"Kan Syg reply.. Ingatkan Abg ke laut."
"Yela mmg ke laut. Lepas tu Abg message Syg diam."
"Sekali je Syg diam. Syg kecik ati. Abg beratus kali diam dengan Syg.."
"Syg je kecik hati."
"Syg pun tau sedih.."
"Abg kan selalu pi laut. Tau kan letih macam mana. Bukan saja-saja."
"Tau Abg.. Syg bukan tak paham. Tapi kita dah lama sangat macam ni. Syg rindu Abg. Mintak maaf Abg..."
"Abistu, Abg tak rindu Syg?"
"Huu. Abg tahan. Syg ni tak tahan lama sangat dah ni."
"Tak tahan apa Syg. Bagitau sat."
"Tak tahan tanggung rindu la. Abg tu laki, kuat. Syg ni terkontang-kanting takde Abg. Takde teman."
"Sapa kata Abg tahan?"
"Yela Abg tak balik2. Tahan la tu.."
"Nak balik macam mana. Border tutup Syg."

So kesimpulan yang aku dapat buat adalah dia rindu dan merajuk tapi taknak ngaku.. Hihi. Dah lama kenal dah.. Memang camtu perangai dia. Takde cara lain dengan dia ni kecuali berlembut dan surrender je la. Aku perasan dia bukan jenis yang pandai dengan perempuan sangat tapi kasih-sayang dia tu kita dapat rasa. Cuma yang selalu tatahan dengan dia ni sebab sejenis aloof dan suka jauhkan diri buat diam bila tak puas ati. Orang buat diam tau pulak sentap..

Banyak kali aku rasa give up bila dia hilang tu. Samada hilang ke laut atau kalau kitorang ada selisih faham. Setiap kali, aku doa sangat, kalau dia bukan jodoh aku, tolonglah jauhkan dia dari aku ya Allah. Kadang aku mintak tolongla kasi petunjuk yang jelas kalau dia memang bukan jodoh aku, jauhkan je dia dari aku. Kalau aku berkeras diam dan dia pun diam terus, aku anggap tu petunjuk lah tu. Taknak buang masa untuk orang yg bukan jodoh aku.. Tu je. Dan setiap kali tu jugak dia balik pada aku.. Banyak kali dah jadi camtu.

After all, he's the only one who stays. Other men come and go. Tapi bang.. Sampai bila la kalau nak tunggu border ni bukak.. Mesti ada jalan kalau nak balik. Sudah-sudahla tu kerja kat tempat orang. Baliklah.. Perempuan ada expiry date bang, ai nak anak at least sorang lagi... 😭

Btw.. Aku dah lost around 6 kgs. Tapi berlambak lagi to go ni. Nak cuba dapat badan ringan-ringan sikit macam dulu. Senang nak bergerak. Confidence pun bertambah. InsyaAllah selamat sikit nak pregnant nanti. Nak nampak padan je kalau berdiri sebelah Izal nanti. Atau bersanding sebelah dia ke. Hahaha #beranganisfree. Sekarang ni nampak sangat aku lebih lebar dari dia. Dan moga Izal rasa lebih insecure tgk aku lebih helok dan segera balik ke Malaysia hendaknya..

Aku tertarik dengan kata-kata someone kat Tinder, 'We focus on finding the right person, rather than working on being the right person." So true. Betulkan diri sendiri dulu kan.. Jommmm!


You know you love me! XOXO,
-Scha

2 comments:

aisha said...

alaaa jangan la ngaku kalah awal sgt.. buat je la merajuk lg.. ish rugi rugi rugi.. hahahhaah

gadis jumaat said...

ahahaha buang masa je merajuk2.. lagipun mudah cair la ngan dia ni huhu..