Showing posts with label Delicious Pikcas. Show all posts
Showing posts with label Delicious Pikcas. Show all posts

Saturday, May 15, 2010

My Fiance, The Survivor.

Keadaan kat opis semakin tak memungkinkan untuk aku apdet selalu. Jadi harap time wiken camni je laa dapat apdet secara bes.

Kesimpulannye (tetibe kesimpulannye ), incik sayang warded kat HKL aritu tapi temperature dia tetap tak turun2. Kena sentiasa tuam ais kat kepala, baru laa badan tak panas. Masuk ari ke 3 kat spital kalo tak silap, dia cakap hidung dia bleeding dari pagi sampai tengahari tak henti-henti, dapatlaa satu mangkuk camtu kalo tadah. Huuuuuuu. Bile aku datang time lunch hour tu, bleeding stop kejap. Malam tu aku call Mak dia n Mak dia cakap dia dah masuk ICU sbb lepas aku balik tu, dia start bleeding balik.


Otw balik Kuantan, comel giler tido sambil peluk incik lembu pink yang nak bagi kat Kak Da :)))

Tunang aku masuk ICU?? Terus berderai2 air mata aku time tu... Mak dia cakap jangan risau, incik sayang sedar, dia dok kat ICU sbb senang doktor nak attend kalo apa2, kat wad biasa lambat sikit. Tapi mak dia mmg seorang yg tenang, tak mudah panik. Jadi kalo keadaan tengah teruk pun aku tak tau keadaan tengah teruk. Ishk ishk... Jadi time tu aku tak bajet dia sakit teruk sangat sampailaa bila dia dah kuar icu, baru aku tau platlet darah dia turun sampai 9 je, tu yg masuk ICU! Incik sayang cakap, normal patutnye 300 platlet!

Aku gugel2 tadi, platlet ni fungsinye 'mengikat' darah kita. Yee mari belajar Biology semula sbb sumer dah lupe. Kalo tadek platlet, darah bleh kuar camtu je dari gusi ngan hidung. Patutlaa before incik sayang masuk ICU tu, darah kuar banyak dari hidung, maksudnye platlet dia makin kurang le tu... Aku ingatkan sbb badan terlalu panas...

So sambung balik. Bile aku datang tengok dia kat ICU, pemandangan sekitar mmg kelihatan tidak memberangsangkan. Sume orang keliling dia kurus tinggal tulang, sume orang muke ngah 'struggle' sangat huuuuuuuuuuu. Wad sebelum ni, muke memasing cam demam ala-ala je.

Incik Sayang bagi nama si mata buntang ini, Hassan.
Dah kuar icu baru dapat bagi kat bliau ni :)

Aku tak suke spital, emosi aku rasa berkecamuk bile datang spital. Especially allergic kalo tengok ada orang tua pakai kopiah, baju tshirt pagoda ngan kain pelikat petak2... Aduhhh teringat sangat kat Ayah aku... Aritu siap nampak sorang pakcik tu sejibik pakai camtu pastu ngan slipper2 skali cam slipper Ayah aku... Huuu lagi. Bleh otomatis berjuraian air mata kat situ jugak.

So, selama sehari semalam incik sayang dok kat ICU. Mmg bedridden time tu sbb dia langsung takleh bangun, jadi dia nak makan2 pon takut sbb tak selesa membuang dengan bantuan nurse uhuuu. Sooo long story short (but is already a long story ), lepas kuar ICU tu he's getting better, sampailaa semalam dia dah discharged dari spital dah. Tapi temperature masey kekadang panas sejuk... Bukan senang nak bebetul sembuh...

Kesimpulannye, kalo kena denggi, silelaa bagi perhatian tak berbelah bagi to your loved ones. Dia beruntung ada Mak yg penyayang giler, tak henti-henti jaga dia walaupun mak dia pon lam proses nak sembuh denggi gak. Mak dia cakap kat orang yg datang melawat, "Saya jadi kuat sebab nak jaga dia (incik sayang) walaupun saya pun badan lemah2 lagi sebab belum betul2 sembuh."

Kasihnya ibu...

So siang tadi aku gi jenguk lagi incik sayang time lunch sambil bawak meatball idaman dia yg aku buat mlm tadi. Dia baru ada napsu makan since seminggu warded, it's so unhim!! So bile dia kate teringin je smalam, aku terus buattt sementara dia ada appetite ni huuuu. Walaupun ekceli dia teringin mkn meatballs William's, tapi sebab malas gi William's jauh sangat, dengan penuh gagahnye akak gugel recipe ala2 william's (gugel je pun ). Siap letak cheese kat tengah.

Time ngah makan bertiga ngan mak dia, aku nampak incik sayang sengihhhh je tengok aku. "Nape??", aku tanye. Dia cakap, "Seronoklah tengok anda ada n lunch sekali kat sini..." Olololo... Blushed sebentar di situ!

Breadcrumbs macam tak cukup, jadik ngan bread-breadnya sekali campo sekali.. Hahaha. Jadik ala meatloaf dah 



Maka terhasillah!

Sama macam William's punye dari segi bentuk tak sekata je.. Wahahaha!


Pastu singgah carrefour jap beli kuah chicken carbonara untuk makan ngan meatball.

Kasihnye tunang...

Keh keh keh.

Aku tanye: "Amacam yang, macam william punye tak meatball orang?"
Bliau: "Macam ni laa william punye!!", kata bliau ngah penuh convincingnya, sambil makan tanpa henti. PRICELESS!

So inilah recipe meatball BAJET-WILLIAM'S untuk future reference:

1. 1kg of Ramly minced beef
2. 2 cups of French bread's breadcrumbs (kikis roti tu sampai licinn)
3. 2 eggs
4. 3 cloves garlic
5. Salt, pepper & pati ikan bilis (or ajinomoto etcs) to taste

Gaul semuanya, bentuk bulat2, letak cheese kat tengah kalau mau, then goreng!! Siappppp.

Skian. Banyak nak stori lagi niii dan banyak gambar nak share pasal wedding prep! Tungguuuuuu!





Jaga diri & stay pretty!

Monday, September 28, 2009

Raya For Me This Year.

1. Tentu sekali lebey meriah dengan kehadiran orang baru in the family, Chuck! Tribute to Chuck Bass the womanizer, womanizer, muke bad boy tapi hati kekadang baik dalam Gossip Girl xoxo... Haha suke! Suke!
Will the real Chuck Bass, please stand up!

Maikel & Chuck kesayangans...

2. Tak sempat buat biskut raya ngan kek raya pun. Memandangkan aku tak suke bake cake tapi suke menghias sahajaaaaa, maka, mariii beli marble cake kat giant pastu hias cam yang mak Hanis Zalikha jual. Hehe. Tapi tu laa, PERASAAN kek itu kureng. Dia kene buat mudchoc musmet jugakkkkk. :P


3. Seronok sbb family Abang Nuar datang malam raya memeriahkan aktiviti persiapan raya. Kakak ipar aku kate, sbb tanak kitorang rasa tak bes malam2 raya sbb kurang sorang family member :(

Main bunga api ngan anak2 sedara.
Kalo kat gombak main sorang2 je lam bilik air hahaha!


Tengoklaa Ichad 'bertafakur' ke apetahhh atas benda bulat tu!
Tengok jari ngan mate dia! Haha tatahan terus snap, snap!
Dia tiru naruto ke apetahhhh.
Anak sedara aku yg ni laa yg tetibe tanye abang aku aritu, "Abah, T0kki mana abah?" Dia baru prasan Ayah aku tadek.
Kasut raya paling woww untuk musim raya ini! :P
Saat menemanin anak sedaraku carik sandal raya.


4. Routine raya dah berubah for the first time, sebelum ni tak reti aku gi kubur-kubur ni.

Seronok tengok batang pokok kemboja yg Abang Nuar patahkan dari pokok sekitar then pacak kat kubur Pok dulu dah keluarkan serimbun bunga kemboja yg cantik sangat. Bayangkan batang je tu, belum jadi pokok dah kuar bunga banyak. 'Sejuk' orang kate...

Aku ada baca, adab datang kubur, memule kasik salam dan sebut nama yg biasa kite panggil kat arwah, contohnya, "Assalamualaikum, Pok...", then insyaAllah roh dia bukan sahaja dapat jawab salam kite, malah dapat jugak kenal siapa yang datang tu. Wallahualam...

Tapi selalunye aku akan sebut, "Assalamualaikum Pok... Adik datang ni..." then bile nak balik akan cakap, "Pok, adik balik dulu Pok..." Adeih. Pok dengar ke aa? Ishk lagi mau tanye...

Tapi yg tak bes sbb tak sempat pon bawak Pok merasa naik kete aku. Dulu taim masih bermaikel, Pok pernah cakap nak tumpang moto aku tu gi KL! Huhu macamlaa dia tu gagah macam dulu, aku pun tak larat... :")

5. First time driving jejauh sorang2! :( This raya marked the end of zaman-bermanja-tunggu-kakak2-aku-amek-bawak-balik-Kuantan dan zaman2-naik-bas-transnasional T_T.

Sedia nak balik Gombak ni.
Sebenarnye nak tunjuk mekap mata sbb terpengaruh ngan ija yg dah pandai mekap mata haha... Sblm ni takleh mekap mata sbb naik maikel! Masuk habuk! Pastu mata berair! Ngeee.

Okay, tu je laa raya untuk aku tawun ni. Ada amek gambar ramai2 tapi Kak Da tak kasik tunjuk sape2 sbb gamba tu haha agak censored bagi dia. Gamba pun tak bnyk amek sbb tertekan tgk bentuk badan sendiri!!!!!!!! Skian trima kasih. Mari berdiet smula, mari??? :D




You know you love me!

Sunday, September 13, 2009

Cooking Is Therapy :)

Sepanjang bulan puasa kali ni actually aku jarang masak unlike last year. Tapi 2, 3 hari lepas teringin buat beberapa benda cam yg kat bawah ni. Semua first time buat :D

Akhirnye dapatttt jugak singgang sotong besarrr ni. Lauk satu ni je pun dah cukup.

Ni wonton, tetibe teringin. Aku buat wonton soup. Tapi tak sedap ni sbb inti dia aku entam je masak ayam ngan straw mushroom ho ho. Pastu kulit pon tebal, jadi bile makan rasa tepung T_T Cuba lagi tahun depan.

Ni serunding sardin. Nak tunggu kering camni, haruslaa habis dekat 2 movie kat hbo dulu T_T. Ni dua tin sardin dapat semangkuk camni.

Ini popia simpul yg blom goreng yg aku buat ngan inti serunding sardin di atas. Nak buat popia mini biasa tu, tak syiokk sbb dia jadi lemau camtu, adalaa try a few. Rasanya sbb inti banyak kot, kalo letak inti sikit, dia jadik rangup jugak kot. Tapi masalahnye nak laa inti banyak T_T So i opted for popia simpul. Yang ni gerenti sedappp sbb tergeliat pinggang mengadap berjam-jam tapi hasilnye secoet je. Boleh buat lagi taun depan.

I wish I had a better camera... T_T




You know you love me!

Monday, September 7, 2009

Longest Long Weekend Ever

Lagi 2 minggu raye! Wuhhu. Tahun ni rasa eksaited, tapi dalam masa yg sama sedey gak. Entah, eksaited lebey kepada sbb nak cuti kot. Haritu balik Kuantan, as usual mak aku sure suruh pergi kubur punye, siram air yassin time tahlil. Aku tak suke pergi sebenarnye, rasa sedey. Biasa kakak or abang aku pegi taim pagi, aku leh ngelat, aku bangun lewat je. Tapi last time pegi petang, so aku ikut laa... And as expected, masey jugak nangis. And I'm wondering, bile ntah tak nangis taim gi kubur :(

Long weekend sempena Nuzul Quran kalini rasa the LONGEST LONG WEEKEND EVER... Bila dah selalu balik Kuantan time wiken, tetibe dis week tak jadi lak balik, mulelaa rasa serba tak kena. Tambah2 lak dok sorang-sorang kat umah ni. Tangkap syahdu, rasa cam dok kat perantauan plakkk each time bukak pose. Huhuuuu.

Stakat masak untuk diri sendiri tu mmg tak teringin langsung, beliii je. Cuma kelmarin ada buat lasagne untuk incik sayang, kalo bukan sbb dia, mmg tak berasaplaa dapo aku tu. Lasagne turned out scrumptious! Haha puji diri sendiri, tapi serious sedap lakk lasagne aku smalam. Incik sayang seronok n puas giler! Puas ati masak untuk dia!

Yang penting ada soya cincau ngan air asam boi cam dalam gambar ni buatan sorang akak ni ngan ayahnya kat pasar ramadhan dekat umah aku ni, dia pun dah kenal aku the regular customer sebab soya ngan asamboi dia pekattttttt sangat like no other! Sedappp sangattt. Cincau tu kene letak sendiri sbb baru puas ati leh isi banyak2, sampai air dah jadik kaler coklat sket nyam nyammm! :)~

Lagi satu, dah lama teringin SINGGANG SOTONG berikut yg membe aku post kat facebook, tapi memandangkan sbb sorang2, jadi malasss nak masak. Harap ada rezeki lebey next week, bleh balik Kuantan makan ramai2... Uhu...


Ada yg buat malam ni karang!



You know you love me!

Monday, August 3, 2009

Met The Parents!

Selesaiiii .

Dalam kereta sepanjang perjalanan balik dari rumah parents incik sayang, incik sayang dok cakap, "Apalaaaa dia tulis kat blog nanti tu..." Hahaha macam tau2 je dalam kepala aku tengah terbayang2 macam2 yg nak ditulis kat blog keh keh!

Pertemuan malam ini okeh aja dong. Tapi petang tadi sempat merajuk giler ngan incik sayang sbb dia tak jadi kuar ngan aku. Dahlaa birthday sekali setaun je. Dahlaa orang tengah demam ni tsk tsk. Dah la itu dah la ini. Sedey banget n last2 aku doa, kalo dia btol2 bukan jodoh aku, takpela, malam ni takyahlaa temukan aku ngan mak ayah dia.

Tapi akhirnya malam tu dipertemukan jugak... :) Adakah ini bermakna dia jodohku? Wohha!

Mula2 sampai n sembang2 ngan mak n abah incik sayang tu, sangatlaa nervous dan incik sayang pun cakap, nampak aku nervous, maybe sbb aku dok usap2 tangan kot, but I seriously couldn't help it! Manadeee aku jumpe parents orang lain camni sblm ni, pastu plak ngan reputasi abah incik sayang yg aku selalu dengar 'garang' sebelum ni... Warffff lagilaaa cuaknye beta!

I must say, mak dia sangatlaaaaaa baik, mmg terus rasa macam anak beliau n macam dah lama kenal dari langkah pertama aku masuk umah tu lagi :") Sejibik macam incik sayang selalu cerita pasal mak dia. Abah dia, susah senyum, nampak tegas (samalaaaa ngan prangai incik sayang nihhh), dan aku rasa berbual ngn dia macam interview keje je tsk tsk aku nak melawak pun takut-takut brani je .

Entah cemanalaaaa pandangan diorang pada aku pun aku tak tau...

Yang penting mi jawa yg mak dia buat sedappppp sangat, tapi kakak aku pesan awal-awal walau cemana bess pon, jangan makan banyak wakakaka padahal diri ini sungguh berselera walaupun demam tapi tetap kontrol buat nampak tak nampak je udang2 besau yg berkeliaran! Mak dia layan aku cam puteri (hoho exaggerate), tolong letakkan bahan2 mi jawa, pastu air aku baru je habiskan, dengan pantas ditopap dan ditopap lagi, pastu puji segala jenis masakan yg aku slalu tapaukan untuk incik sayang, dengan macaroninya, dengan biskut makmurnya... Hehe. Ni pon mmg motifnya adalah untuk mak abah dia tau kewujudan aku ekceli!

Tapi aku rasa orang jawa, mmg layanan diorang kat tetamu camtu. Teringat dulu time aku gi umah ipar abang aku kat Klang, pastu ada kenduri kawen sedara mara diorang yg diorang ajak aku ikut skali, diorang beriya suruh aku pilih baju kurung diorang untuk aku pakai. Pastu suruh aku pakai barang kemas diorang. Pastu siap kasik aku lagi sebentuk cincin emas! Giler laa...

Ok berbalik pada topik asal. Abah incik sayang pulak, dia macam muka kerek tapi cam mesra jugak cemana tahhh hehe. Masih hensem lagi tu. Pastu ekceli dia ada hal malam ni, tapi dia cakap kat incik sayang, takpe, hal tu lenkali pon boleh, maknanye dia terujaaaa dan lebey mengutamakan untuk bertemu dengan gue adanya. Keh keh. Eh aku blom cite ape aku bawak untuk diorangggg, padahal haritu bising2 kat sini tatau nak kasik ape kannn. :P

Memula dalam pening kepala ngan demamnye malam semalam, aku pegi Giant, tapi seriously blank tatau nak beli ape. Soooo last2 ingat nak amek ferrero roche, tapi sebbaik aku konpemkan ngan incik sayang, rupenye abah dia tak makan ceklat. Pastu tengahari tadi pegi Pasaraya Wasbudi beli popia kecik tu ngan kue siput. Pastu singgah Baker's Cottage dengan niat nak beli cookies atau layer cake TAPII ternampak this gorgeous cheese cake, pastu tingg! Teringat incik sayang cakap abah dia suke cheese cake. Last2 kensellll kasik popia kecik ngan kue siput, bertukar kepada ciskek!


Aku ni banyak pk pasal ayah dia bukan ape, mak dia kan baik, pastu pompuan kan hati lembut sket, soo maybe dia lebey flexible kalo kite bagi apa2, tapi laki kannn maybe expectation dia tinggi sket, tu laaa kene pilih buah tangan yg tepat tuh. Tsk2 is it just me or is it everyone else yg akan rasa begini? Takpelahhh, bakal menantu yg baik apeeee camni T_T Ayat sedapkan hati sendiri. Bkn ape, tak suke aa stakat melepas batuk di tangga, I want it to be perfect!

Begitu tempting bukannnn?


Bile sampai umah diorang, mak dia terus bukak kek tu n hidangkan. Abah incik sayang ready dah mengadap kek tu. Then dia cakap, "Siapa punye birthday ni, potongkanlaa." Pastu incik sayang cakap, "Potongkanlah satu slice untuk abah..." Hihi malunye ai ketika itu, tapi potong je laaa. Pastu abah beliau pandaiii jage ati, dia kate ciskek tu sedap, memule dia mintak potongan kecik je, pastu dia tambah. Banggaaaaaaaa!

All in all, aku rasa ok je tadi walaupun mmg tadek ape pon yg bleh impress diorang. Harta tarak, rupe yillek. Mak dia ada tanye aku gi keje naik ape? Aku cakap naik scooter, walaupun ada rasa rendah diri di situ. Tapi mak dia sangat baik, dia nampak eksaited then cakap, "Wah, naik scooter senanglaa sampai keje kan?" Waduhhh pandaiii jage ati bakal menantu T_T

Tapi yg paling terharu masa otw nak gi umah incik sayang tu, aku cakap kat incik sayang, "Yanggg, orang takut mak abah tak berkenan... Nanti diorang kate yayang itam, anak dia putih..."

Mmg seriously aku rasa insecure pasal ni sbb kan incik sayang putih, nanti abah dia pk, abislaa cucu aku itam sbb anak aku kawen ngan pompuan ni :((((

Tapi incik sayang jawab, "B cakapla takpe itam... Tapi hati dia bersihhh sangat."

Terharu aku siot.

Finally, dia cakap ekceli, dia ada buat satu lagu untuk aku, tapi lyrics belum siap. Aku tanye, ala2 lagu cam dia slalu nyanyi time jamming/gig ke? Yang jenis nyanyi tak dengar biji butir tu ke? Yang I cannot understand sepatah haram tu ke? Hehe. Dia kata takkk, ala2 Jason Mraz heh heh.

We'll see ya, we'll see....

"Lepas ni relationship kite dah lain yang... Sbb yayang dah jumpe parents b tau..."

Thanks sbb sudi bawak orang jadi perempuan pertama yang B kenalkan dengan parents B... Thanks for saying I'm your everything. Thanks atas segalanya yg B dah buat untuk orang dalam masa 5 tahun lebey ni. Hopefully we'll end up in a beautiful and blessed marriage...

BUT YOU STILL OWE ME A BIRTHDAY TREAT. Ayat ancaman nih.



You know you love me!

XOXO, girlfriday

Wednesday, June 3, 2009

Chain All My Ankles To The Sky

Adei! Betapa mengantuk dan stuck peringkat ke-18 dah! Saya putar lagi lagu Butterfingers - Delirium, untuk kali ke 18, Kieran! (Bes lagu ni, lama tak layannn!)

Aku masey di sini - Puncak Niaga. Ingatkan smalam dah dapat balik opish yg dah dekat sebulan aku tak balik tu. Tapi lepas client training last Friday, dapat lagi sebakul amendments perghh syabbas betta. Client pompuan biasala, setiap kali jumpe musti ada yg brubah punye. Tapi dia ok. Pastu ada gak aaa error yg menerbitkan diri sbb salah aku gak, unforeseen errors yg bile ramai2 test dgn macam2 senario aritu, barula nampak error kat mana...

Muke musti kontrol tenanggg bile duduk sebelah consultant .NET walaupun kepala berkecamuk di dalam siapa yg tau. Di samping itu, nak pose ngan baju Rozana yg dah lama didambakan, tapi rasanye pasni dah tak pakai sbb baju ni sesuai utk orang kerempeng je dan bukan badan voluptuous cam gwe ni wakakaka gelak dengki!

Sooo, kelmarin boss German aku suda datang n bincang2 ngan client tuh. Ended up boss aku cakap, dia kene charge dorang for at least 3 days, sbb requirements dorang dah wayyy different than ape yg dorang requested initially. Sblm ni free sbb dalam support phase, tapi nih, dah banyak customization sangat kan. So at least pasnih kalo dorang nak suruh ubah itu ini, mungkinlaa akan berpk 14 kali dulu sbb sehari aku kat sini bersamaan 1k+ dorang kene charge. Keh keh gelak evil.

Seterusnye, citer miscellanous bergambar.


Wiken lepas buat strawberry trifle sbb sangat tergoda tengok gambar bendalah ni dalam blog mak Hanis Zalikha, tapi malangnye aku tadek mangkuk casserole, sooo, pakai tupperware je demi mengamalkan konsep wasatiah!

Benda yg aku tampal kat Maikel nih mengundang komentar seperti di bawah ini daripada one of the Polis Bantuans aka Pak Gad kat Syabas nih:

"Betul ke yg tampal kat motor tuh?? Ramai dahhhh interested nak hantar payslip tadi, kitorang ingat nak lekatkan kat situ kitorang punye payslip. Hehehe."

Sejak tu kalo aku bertembung ngan Pak Gad tuh kat memana, musti dia dari jauh dah gelak cam nak kene lempang je! Haha sabaaaa je!

Last skali, layannnn je gambar kucen kesayangan aku tengah tido!


"Nyamannyierrr!"

Oh! Sebenarnye stat nak taip blog tadi sbb ingin memuntahkan rasa cuak kene roadblock polis tadi dalam pukul 10 am lebey huwaaaa! Aku kan slalu pegi lewat. Aku ada cakap tak, Maikel tu still under nama membe aku, so, bile kete dia kene saman, ngan moto2 aku skali takleh renew roadtax! So, aku bawak moto ke hulu hilir sejak bulan 1 aritu dengan roadtax mati laa. Adoi.

Aku dah cakap kat membe aku, dia kate nak bayar tapi tak bayar2 lagi. Aku ada offer nak dulukan duit aku tapi dia beriya tolak, so fine lah. Alih2, dah 5 bulan bertangguh ni. Aku segan nak ingat2kan dia lagi, just harap sekarang nih, 'edah' kete dia cepatttla sampai, so dat dia kene bayar saman in order to renew her roadtax... Skian trimas kasssis.

Ok sambung crite roadblock tuh, nih sume happening at laluan motosikal federal hiway tuh. Ngam2 kat satu selekoh dah dekat2 Shah Alam, tetibe polis block jalan then suruh sumer moto park kat tepi jalan. Hadoiiiii cuak jangan cakaplaa time tu, ketar lutut buah pinggang pe sume sbb takut Maikel ngan haku-haku skali kene angkut naik lori polis huwaaaa tapi kontrol muke tak bersalah haa amek taip ayat panjang2 sederet cam Jep wakakaka.

Time ngah tunggu giliran kene cek ic/lesen/roadtax tuh, aku tetibe dengar polis belakang aku panggil, "Dik, dik." KONPEM AKU DAH TAK SELAMAT NIHHHHH!!

"Ye?", aku tanye bliau.

"Adik jalan je terus."

Skali dia suruh aku blah bebb! Just imagine, what are the odds that sumone yg dah kene tahan utk roadblock tetibe polis suruh blah sebelum check ape2?? Giler laaaa. Aku rasa sbb nampak jelas aku pakai baju keje kot. Giler bernasib baik aku laa. Maha Suci Allah yg selamatkan aku. Mmg boleh kate tetiap kali naik Maikel aku doa kat Dia, selamatkanla aku dari roadblock and the likes sbb aku niat btol2 nak pergi kerja, bukan nak bersuka ria. Lainlaa kalo aku tetibe gi disko ke, mmg patutlaa aku kene tahan pon tsk tsk.

Ini dah second time aku lepas roadblock since tadek roadtax nih. Few weeks before, polis tu mmg kat tepi jalan tapi dia tak suruh aku berenti pun, dia tenunggg je muke aku, aku pun tenunglaa balik. Dalam hati dah siap baca satu al-mathurat dahhhh glabah punye pasal, akhirnye slamattt gak. Semua gerak hati polis tuh, Allah gak yg tentukan. MasyaAllah.

Okeh, gitulaa liku2 hidup yg aku harungi slama aku diam nih cewahhh. Pasal kerja, aku dah rileks je tak beriya carik keje lain pon, tunggu company XXX tuh je ngan some other unsolicited applications yg aku anta kat kompeni lain.

Aku bertahan je dulu, takmo risau sangat ngan kegawatan nih, Allah ada kalau aku susah nanti, rezeki aku bukan kat tangan orang lain, lagipun at least aku masih ada job skarang nih unlike orang lain yg jauhh lagi susah dari aku, nak makan pun susah... Cuba layan artikel pasal isu gawat nih, tersentuh sangat hati aku yg banyak whining tentang nasib diri sendiri yg tak seberapa nih... Orang lain tadek duit sampai tahap kene kasik anak kecik minum susu tin F&N je tsk tsk...

Til then, dari aku yg tercungap2 di tempat orang nih...


You know you love me!

XOXO, girlfriday

Friday, April 17, 2009

Maybe Being Thin Is Just Not My Thing

Tadi dapat kad jemputan pengantin yg dialamatkan ke Sya*****@girlfriday. Aik, sape lak nak kawen tak kasik tau aku nih? Tengok nama kat sampul, Khairi & Azlin. LIN MANA NIH?? Si 'stupid devil' (that's her nickname, bukan aku yg kasik) ke hape? Tapi bliau dah lama kawen. Kot laaa kad baru sampai (setelah 4 bulan berlalu kot :D).

Pastu terpk, Keri@Gomok! Ko kawen dulu dari aku siottttt. Hampehhh!!! Siap letak address to 'girlfriday' tu...



Bukak2, baru la nampak nama AZLINA terang-terang. Laaaaaa. Huruf A kat belakang tuh telah ditutup ngan butterfly kecik kat sampul dia wahha. Ok now that rings a bell! Kad tu rupenye kad kawen Ina yang ini lah, member blog ;)... Congrats bebeh... Bes giler dapat kawen! Nantikan kedatangan lesung batu untuk hadiah perkahwinanmu~ :P

********************************************************

Sungguh ajaib, sebaik sahaja dah plan cantekkk nak mulakan diet ngan gigihnye, automatik perasaan teringin hitu hini makin terserlah. Nafsu makin bergelora. Kalo tak pk nak diet, wa rilek je beb, makan pun sopan je. Ini?? Makin pk nak diet, makin banyak makan!

Before this, tak kisah pon kalo kat umah takde air manis, minum air kosong je sentiasa, tetibe teringin air manis setiap masa. Teringin Root Beer Frost buatan Malaysia yg bes gilerrrr tu. Nih nak pegi cari lepas taip blog ni. Eksesais tahan laaa dua, tiga hari, paling lama seminggu, pastu senyap. Gerammm sangat sebab tak bleh kawal diri sendiri. Adakah slamanya aku akan jadi orang gemuk?? Bosan tauuuu bosannnn...

Lihat lunch beta? Itupun dah sorok separuh atas sbb2 kemaluan hihi.

Napelaa kat Msia nih tadek The Biggest Loser? Konpem aku orang pertama join serious! Orang2 gemuk nih hakikatnye, kalo tadek orang paksa mmg tak menjadi. Rilekkss je hidup ngan bahagianye. Memandang segalanya dalam hidup ngan penuh optimis. Oh! Tapi btol la, hidup nih kurang meriah tanpa makanan2 yg bes.

Okehla, til then. Tolonglaa orang yg pernah gemuk n skarang dah kurus, APE YG MOTIVATE KORANG untuk teruskan aktiviti pengurusan aaah? *Awan mandom*



You know you love me!

XOXO, girlfriday