Showing posts with label WeddingTales-Deco. Show all posts
Showing posts with label WeddingTales-Deco. Show all posts

Monday, July 5, 2010

Miscellanous Woman

Phiewww... Baru sampai KL dari Kuantan pukul 9.30 pagi tadi. Terlambat bangun! Konon nak bertolak right after subuh tapi sedar2 terbangun kol 6.30. Mlm tadi pukul 3 pagi baru dapat tido, so aku pun tak sedar bila masa aku tutup alarm daa, sampailaa kakak aku masuk bilik kejutkan.

Maka bertolakla gwe pada pukul 7 pagi dan menten bawak 130 - 140 km/h sepanjang jalan stret kat LPT trr trr harap tak sampaila surat saman... Aminn.

So, today's bullet-list update:
  • Project Bunga Dip - smalam sudah sub project ini secara total pada kakak2 aku kat kuantan. Bunga pahar dah 50% siap, bunga dulang dalam 40%.

  • Thank you tag - juga dah di sub pada kakak aku yg eksaited giler nak punch thank you tag aku tu sampai tak kasik aku sub kat orang lain... Muahahaha. Dipersilaaaaakan tekan punch sebanyak +- 800 kali ye! Syabbas mere sista!

  • Cat umah - dah setel pilih kaler untuk cat umah kuantan nyam nyamm. Aku tak brape suke kaler kunen untuk interior umah tapi, whatever that makes bonda hepi, kuturutkan ajjee. Tak sabar nak tempek wall sticker!

    Ni gambar wall stickers yang bakal ditempek nanti, beli kat sini:



  • Baju family - setelll. Aku mintak dorang pilih kaler pink lembut. Dahlaa nak pakai lace jugak tuu haha layankan aje. Aku cuma sponsor baju 2 kakak aku yg fulltime housewife tu je, 2 lagi keje, so dorang kata diorang nak bayar sendiri. Awww how considerateeee...
So skang, basically aku tadek project kawen dah ngeee tak beslaa pulak rasa. Ni kepala mulalaa mencarik2 keje nak buat :D Terpk mau buat alas dulang macam sape aritu buat alas dulang dari kain langsir? Sounds interestinggg... Pastu maybe buat bantal alas duduk time akad nikah untuk incik sayang n aku. Biasa orang sewa kann.


Oh, kad kawen belum abes design. Pastu, smalam aku tetibe dapat idea buat butterfly kecik2 guna bahan2 bunga dip. Tak pnah tengok lagi ada orang buat. InsyaAllah aku citer DIY steps dia nanti ngokeh! Senang je!




Jaga diri & stay pretty!

xoxo,

Wednesday, May 19, 2010

Yeppa The Lanterns Are Here!

Tadi pegi pikap paper lanterns yg aku order dari paperlanternstore.com aritu, kat Poslaju depot.

Sronokkkk! *melompat bintang!*


Aku order lanterns kaler fuchsia & pink, size 16" ngan 12". Nak yang 8" gak tapi tadek stock la pulakkkk... Ni aku bukak 4 ketui lanterns untok tatapan geng blog sekalian alam.


Order kat sana dengan penuh prasannye, konon sbb sini mahal dan tak banyak choice. Sana ada macam2 saiz ngan kaler. Tapi ended up, murah singgit je daripada harga lanterns yg dijual kat local blog satu ni, bile campo2 shipping n handling cost, bahahaha! Takpe, at least murah sikit pun jadilaaa... *tepok2 diri sendiri* T_T

Tak sabar nak menghias umah nanti! Pastu kalo ter-baik hati, lepas majlis, bleh bagi kakak2 n abang2 aku sorang satu ke dua ke, tanda time kasih. Itupun kalau tengah baik hati laa..  Hohohoho!




Jaga diri & stay pretty!

Tuesday, December 8, 2009

11 Days, And I Can't Wait :)

Harini mari menaip blog je! Sbb server WEC takleh masuk, issue Kotra Pharma lak takleh nak proceed sbb requirement dia tak jelas, n functional berkenaan lak cuti. Ngah berkira-kira nak kuar awal sikit ni nak layan 2012@1-utama... Who's gonna be my partner in crime today?? Huahuahua.

Haritu abah incik sayang sweeettt sangat.

Kebetulan aku jalan2 area dekat umah dia lepas beli cincin, then abah dia tau, so teruss ajak aku datang umah. Bila sampai, aku cakap laa aku ngah carik bunga nak wat pomander ball tu kan.

Dia pon terusss naik tingkat atas dan bawak turun bunga orkid ngan lumut tipu, pastu amek pasu kat stor kasik kat aku! Haha lengkappp tuuuu! Padahal aku nak wat pomander ball ye T_T... Tapi tu la, prihatin sungguh. Sile bayangkan muke garang dia tu, tapi bersusah-payah untuk aku lak pastu. Huhu comel giler. Seronok rasa macam ada ayah semula :")

Sebelum tu aku ngan incik sayang gi Habib kat Semua House. Pasal issue cincin mas kunen/mas putih tu dah setel... Sbb dia cakap dia cuma nak wat aku happy, dan dia teringat2 yg aku cakap, "Rasa macam bukan wedding yayang je...", dan abah dia pon tak kisah kalau aku nak cincin mas putih. So, belilah cincin mas kunen untuk risik, dan cincin mas putih untuk tunang. Yak yak yak! Pastu beli satu lagi cincin mas kunen untuk kak da sbb langkah bendul. Takdelaa wajib pun untuk kak da tu, tapi anggaplaa hadiah untuk dia dari kitorang :D

Kesimpulannye: Teruja giler dapat my first diamond ring! Tak tergambar dek kata-kata. Biarlaa cincin kecik je, tapi to me it's sweet enough for an engagement ring! Diamond is truly a girl's best friend... Hoho. Cincin risik tu plak aku pilih in less than 5 minutes je kot, asal cukup syarat je. And I'm really really glad dapat cincin mas putih gak akhirnye...

Incik sayang cakap, tak sabar nak tengok aku pakai the engagement ring, sbb macam, lookie lookie she's mine! "Perempuan ni, b punye!". Huuu :") Ini barulah mutual addiction yg aku maksudkan...

Kan aku dah wat entry sebelum ni pasal cincin yg aku nak kan? Kat habib ada ala2 camtu laa:

Tapi rupenye suasa! Haha patutlaa murah! Kan dah malu di situ...

Pastu ni, sungguh idaman hati, tapi salesgirl tu cakap, dah soldout kat semua cawangan habib T_T:

Soooo finally, beli yg twist ala2 yg kat atas ni, tapi satu diamond je laa, dan saiz dia tak selebar cincin kat atas ni. Tak seprais aaa kalo aplod gambar skang, tungguuuu 11 hari lagi :P Sbnrnye bile tengok yg jenis diamond kecik2 dan banyak camni, dia tak berapa shiny laa. Kalo seketul terus nampak. Huhu macam-macammmm songeh diaaa :P

Ini yg aku carik satu kuantan tadek jual, then finally! Jumpe kat Semua House:

Hambekkk, beli 6 yg sedang, 2 yang kecik terussss, takut susah nak jumpe dahhh.

Proses mencucuk:



Nak hasilkan sejibik pomander ball guna bunga buatan tangan pon dah amek masa berapa lama, nak potong dawai lagi, nak ikat bunga ngan dawai lagi, makaaa last2 wat setakat tu je. Pastu decide nak gune bunga yg dah dibuat tu untuk bunga tangan je, pomander ball kalo satu je, kecik plak tu, tak bes aaa T_T. Soooo, ni la bunga tangan nanti, tapi lom finalized nihh:


Pastu terus decide nak beli bunga siap, tinggal nak cucuk-cucuk je, terus siap! Sungguh pantas! Tapi sebelum tuuuu, sesi mengamek gambar ngan bunga2 yg blom potong! Nak dapat sebanyak ni susah tuuu. Hint, hint. :P

Ni cuma sebahagian dari bunga-bungaan.
Untuk satu pomander, gune 10 jambak bunga.
Satu jambak bunga ada 5 kuntum.
Baru dapat saiz yg agak besar yg didambakan.

Taraaa! Tiga bijik dah siapp! Walaupun hajat di hati nak pomander ball yg nampak bunga ros SAHAJA, tadek daun2, pastu rapat2, tapi memikirkan ongkosnye yg mungkin double, terus buat dia renggang-renggang... T_T


Muke banggeeee dapat siapkan pomander ball DIY.. :")

Muke bangge haruslah letak dua di sini T_T

And finallyyyy, ni pot pouri dalam 'beg' daripada riben yg aku jait sendiri, nak letak lam doorgift untuk belah incik sayang, konon bercita-cita nak wat bentuk bantal, dan ujung dia nak letak benang jurai2 tu... Tapi malangnye, buat jurai2 tu tak jadi macam yg jual punye T_T.


Okay, tu je laa wat masa nih! Beslaa prepare untuk majlis kite ni ekceli walaupun penat! Baju tunang Kak Ni baru siapkan tadi, so tadi Aju amek untuk jait manik pulak. Pastu Aju mintak Abang De beli coklat kat Arab untuk hantaran nanti... Abang De balik ngam2 17/12 ni, just in time untuk memeriahkan majlis aku nanti!

Sronot!! Sbb semua orang akan ada... :")



You know you love me!