Saturday, January 8, 2011

Scallop Tags - 2nd Batch!

Hellop hellop! BIZI sangat, baru berkesempatan  nak buat design baru.

Skang nak apdet blog pasal suka duka hidup gua macam tak cukup tangan dah laaaaa. Let alone whining about workplace ke boss ngek ke huahuaaa. Baik buat duit walaupun cuma dengan jual thank you tags kannn. Tapi kekadang nak merepek jugak kat blog ni. Jadi, bear with me and marilah menjadi flexible dengan entri2 kat blog nih ye...

Anyway, untuk yang malas nak baca repekan2 aku adanye (kecikkk ati ), bleh lah melayari blog yang dedicated untuk thank you tags aku nih --> gadisjumaat.blogspot.com

Tapi blog ni belum sempat nak godek2 coding dia kasik cun melecun and more pleasant to your eyes..

Tapi biasanye kalo ada design baru, aku apdet facebook lah dulu adanyeeeee... --> Gadis Jumaat Art Cetera Facebook page.

Ok so here's the new 3 sets of thank you tags, order jangan order!!


♥ LOVEBIRDS ♥♥ LOVEBIRDS ♥♥ LOVEBIRDS ♥♥ LOVEBIRDS ♥♥ LOVEBIRDS ♥

LOVEBIRDS_001

LOVEBIRDS_002

LOVEBIRDS_003


LOVEBIRDS_004


LOVEBIRDS_005


LOVEBIRDS_006




♥ POLKADOT AFFAIR ♥♥ POLKADOT AFFAIR ♥♥ POLKADOT AFFAIR ♥

POLKADOT_001

POLKADOT_002

POLKADOT_003

POLKADOT_004

POLKADOT_005

POLKADOT_006

♥ RIBBON ME ♥♥ RIBBON ME ♥♥ RIBBON ME ♥♥ RIBBON ME ♥♥ RIBBON ME ♥


RIBBONME_001

RIBBONME_002

RIBBONME_003

RIBBONME_004

RIBBONME_005

RIBBONME_006   




Jaga diri & stay pretty!

xoxo,

Saturday, January 1, 2011

Thank You Tags

From now on, all designs will be uploaded here.
Please select from our list, copy the code and order from us now!








Left: CHOCOMINT (Square)   Right: CHOCOMINT (Scallop)


Left: GLAMOURESQUE (Square)   Right: GLAMOURESQUE (Scallop)


Left: LOVE PRISON   Right: RIBBON MY HEART


Left: PICK US!   Right: PUNGGOK IN LOVE


Left: MARSHMALLOW LAND   Right: MINI ME


Left: VINTAGE   Right: SUNFLOWER SEEDS


Left: ZEBRA CROSSING    Right: PRETTY STRIPEY


Left: LOVEBIRDS   Right: NOM NOM NOM


Left: MUSICAL OWL   Right: MY FIRST STROLLER








Tags: Thank u tags, TQ Tags, Wedding Tags, DIY Tags, DIY Thank You Tags, Thank You Card




Jaga diri & stay pretty!

xoxo,

Monday, December 27, 2010

Scallop Tags - Order Now!

**Updated with PRICE and SPECIFICATIONS!

Memule sekali, sorry tak dapat kotakan janji nak aplod design thank you tags ni on the weekend. Bizi bangetttt berjalan2 ngan kakak2 aku yang datang dari Kuantan... Ngeee. So a day late won't hurt I hope!

So here's the first batch samples! Kalo berminat sile email kepada girlfridayz@yahoo.com.au or you may follow us on facebook by searching for - Gadis Jumaat Art Cetera!

Colours are customizable and your own ideas might be entertained, so try me okay! (^‿^)

Spesifikasi untuk semua tq tags ni:

SIZE: 6.35cm / 2.5" (Diameter)
MATERIAL: Glossy or Matte Art Card 250gsm
PRINTING: Full Color Print
MINIMUM ORDER: 50 pieces
DEPOSIT: 50% of total


Code: PRETTY STRIPEY 1

First design ni, khas untuk potential customer yang request design thank u tag beliau ala2 Kay Kamal's dengan theme colour KUNING DIRAJA. Hehee. Maka inilah yang terhasil, of course tak boley sejibik2 cam beliau punye kan...

Code: PRETTY STRIPEY 2


Code: PRETTY STRIPEY 3

So now we've come to the 'best' part - the price! :D

Special Introductory Price! (Without ribbons)

0-500pcs - $0.50/pc
>500 - $0.40/pc
++Just add 10 sen per piece to add pretty ribbons to your tq tags!

Get FREE ribbon on each thank you tag when you:

1. Create an entry (short one is fine!) about this thank you tag, insert the image of the thank you tag and include a link to gadisjumaat.blogspot.com in your blog;
2. Click the 'Follow' button in Gadis Jumaat's blog - gadisjumaat.blogspot.com; and
3. Click the 'Like' button in Gadis Jumaat Art Cetera Facebook page.



More designs to come! Check back often! :P

Bye!



Jaga diri & stay pretty!

xoxo,

Thursday, December 23, 2010

Start Small. Think Big.

Bizi banget, projek tengah nak go-live bulan 1 ni. Tambah ngan colds lagi. Batuk. Tak laratttttt!

Minggu lepas, setiap petang selama seminggu kepala pening dan mual2... Apa silap kira tarikh subur ke aku ni?? Hatiku tertanya-tanya. Sememangnye tak ready, plan kalo bleh tunggu setahun dulu baru pregnen, tapi eksaited GILER biler pk diri ini nak TER-jadi mak orang dah.... Muahahhaa plan ke mana, aku ke manaaaa...

So, untuk kebaikan semua orang (gue + baby yang MUNGKIN ada dalam perut ni), terus beli pregnancy test kit kat watson. Tak sabar nak tunggu period lewat dulu baru test. Sbb bile baca online, seeloknye sile test 14 hari lepas conception (=persenyawaan, yakni hari sperm berjaya memecah masuk ke dalam ovum tuuuu). Tapi untuk yang tak sabar, seawal 7 hari lepas conception dah bleh test.

So os kofff aku tergolong lam golongan tak sabar tu... Heheee. Dalam 9 hari lepas conception aku terus test. Dub dab dub dab nihhhh buat sorang2 sebelum incik sayang balik. Dalam kepala pk cemana niiii, dah cukup matang ke aku ni nak jadi mak orang... (-.-)

Tunggu 30 saat, satu garis muncul, tunggu lagi sampai 1 minit, 1 garis tak bertambah... Tunggu 2 minit pon tetap camtu gak. Jadi konpemlaahhhh gua negatif beb... Negatif. Tetibe gatal rasa frustrated pulak... Giler false alarm laa dalam seminggu tu!

So tammatun cerita di situ... Yang buat aku taip blog nih sebenarnye kerna nak bagitau, yang ramai email aku tanye pasal lanterns lagi, pastu thank u tag aku, dan baru ni siap ada yg mintak quotation harga untuk bliau tempah! Heheeee. Seronok hokehhhh.

Ulang tayang gambar bagi yang belum pernah tengok n malas nak tekan link.

So, kerna ada peluang untuk aku kumpul duit untuk masa depan, by starting small, n thinking big; Sukacita aku nak maklumkan yang nanti aku akan displaykan few tq tags design kat blog ni untuk sesiapa yg interested nak tempah ngan aku. Design tak serabut2, clean aje. Buat masa ni cuma ada bentuk scallop ngan patsegi je. I'll do the job - designing, printing n cutting. Sebagai bride tak perlu serabut2 pasal benda kecik ok.. Biar aku buat. Korang cuma sedia nak maybank2u je.. Muahaha.

Ok! So today I'm as freeeeee as a birdddd~~ Nak start slow2 design tq tags yang irrestible untuk bride to be's! Yang korang musti nakkkk jugak untuk hari kawen korang, or untuk aqiqah baby ke, birthday party anak ke, semua layannn!

Til then, have a great day ahead girls!





Jaga diri & stay pretty!

xoxo,

Monday, December 13, 2010

Tarikh Tutup Pemberian Hadiah Masih Dibuka Sampai Bila-Bila... :D

Semalam balik2 dari Kuantan, member incik sayang - Ave - ajak jumpe sat sebab nak kasik wedding gift. And it turned out to be these pretty pretty things!


Sape tak suke dapat mekap oiiiii! Ok2 fine ada yang tak layan mekap mustilaa tak suke :P Giler best laaa dapat semua ni... Kalo congak2 adalaa dalam 400++ total dia aku rasa. Tapi takdelaa dia borong semua ni untuk aku, dia keje kat Shiseido, so sumhow dia boleh kasik barang2 ni kat sesape tapi dia tak boleh jual...

Tapi ape2 pon just nak citer betapa aku appreciate gift malam tadi, dan segala macam gifts yang dapat time kawen aritu. Tak kisahlaaa benda yang dari harga 2 hengget sampailaa 2000 hengget (hoho AS IFFFF...:P) Semuaaaa bes!

Sebab untuk orang keluar umah pegi beli present yang khas untuk kite tu, adalah sesuatu yg menyusahkan dia sedikit sebanyak sebenarnye. As compared to bagi sampul duit.

Kesimpulannye, jangan jadi macam ex-housemate aku yang ignore je adiah2 kawen dia kat sudut umah sewa, in fact tak excited nak bukak tengok adiah ape pon... Berabuk kat situ je laa mereka semua di sudut umah tunggu dibukak.... Kasihaaannnn hadiah2 torsobut.

Okeh! Mari sambung keje! Btw, korang pernah jumpe tak orang yg bermuka-muka MAJOR depan kau, tapi sebenarnye sibuk kutuk kau kat belakang! Well I just met one! The name is TEAM LEAD. Giler supportive depan2, tapi rupenye, belakang complain semuaaa tak kena, habis satu team aku dia complain kat bigboss. Mentanglaa dia kompeni lain, kitorang kompeni lain! Wadde!!!

Ok... Dah puas membebel... Aku tak stress pon ni, saje nak bercerita kat blog. Sbb aku tau aku tak buat salah. Silap dia laa kalo tak reti nak acknowledge efforts and commitments aku in my own rice cooker. PERIUK NASIK. Wakakaka! Ok tak lawak. Diammmm.

Ok bye!



Jaga diri & stay pretty!

xoxo,

Friday, December 10, 2010

With Love Comes Grief...

The other day I lost 2 cats out of 6.

Arini  baru berkesempatan nak apdet. Sedey giler... Sedey sangat2... Sedey banget!

Dua ekor ni adik bradik, salah sekor tu paling manje dengan aku. Sekor lagi aku nak usap pon susah, jenis paranoid sikit.

Kucing2 aku mostly semua aku panggil Sayang je, kecuali sekor tu hitam cantek, aku panggil Pak Tam. Yang tu je melekat nama dia. Pak Tam kucen nombor 2 yang paling manje ngan aku. So yang mati yang tak rapat ngan aku tu kitorang baru nak bagi nama dia Charlie, sbb dia suke gigit ibu jari kaki! Yang paling manje tu Sayang...

Yang buat aku ralat sangat tu sbb aku tak usaha nak bagi dia ubat ke ape... Nyesal bile pk2 walaupun ye laa dah sampai ajal dia kan. Aku pk, kucen kan pandai carik ubat sendiri biasanye. Lagipun tak sangka plak sehari dua tak sihat terus mati.... Langsung tak terlintas...

Sekaaaaaali, hari Khamis lepas balik keje, aku jumpe Charlie sudah lain macam. Langsung tanak makan. Mulut dia dah bukak-tutup macam tercungap-cungap. Aku lapik badan dia atas kain, letak kat depan aku, tapi dia bangun pegi bawah sofa. Aku bawak kuar dari bawah sofa, dia masuk semula walaupun jalan dah terhoyong-hayang.

(Time ni Sayang tak balik-balik ke rumah...)


Instinct dah rasa tak sedap, tapi aku nak cuba gak mana tau bleh baik. So aku pegi kedai beli panadol for kids, potong separuh, hancur2 sikit n larutkan lam air, dan paksa masuk malut dia. Time sakit pon sempat cakar aku baikk punye lagi Charlie ni. Pastu aku gi amek incik sayang kat opis dalam kol 11 malam. Kol 12 lebey aku aku sampai umah, dia dah mati.... Pastu kuar darah sikit dari mulut dia. Adakah sebab panadol yg aku suap tadi???

Huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.... Ribut petir sabung-menyabung. Sedih. Walaupun kucen ni tak rapat ngan aku, tetaplaa sedih sbb aku jage dia dari time keluar dari perut lagi :((

Time ni, aku masih berharap kot2 Sayang akan balik umah... Manalaa tau dia tengah pegi cari ubat ke ape... Malam2 aku kuar panggil dia tapi takde. Tapi seriously instinct aku time ni sangat terasa yg dia dah mati... Time kucen itam putih aku ilang dulu, pastu finally dia balik smula, mmg instinct aku tak rasa dia mati. Sebagai tuan kucen, kite dapat tau kot...

Sayang - Fanatik Siti T_T

Pastu sehari, dua hari, tiga hari berlalu, tetap dia tak balik2. Sampailaa hari Sabtu kitorg dah stat bau busuk... Instinct ni terus terpk dia, tapi kat mana?? Nak kate bau sampah, lain sikit bau dia...

Hari Ahad tu aku btol2 usaha cari dari mana datang bau tu. Sampailaa last2 aku terpk nak jenguk bawah longkang depan umah... Ya Allah adaaaa!! :((((( Dia menyorok masuk longkang yg ada penutup tu, cemanalaa aku nak nampak... Pastu pasir dalam longkang dah kaver badan dia, sbb tu yg tak nampak bile cari. Tapi bile aku lalukan air, mmg betul lah bulu kaler putih, konpemlah itu dia...

Dengan linangan air mata aku angkat dia nak buang. Tapi halfway angkat tu emosi sangat tak bleh kontrol dah. Nangis giler2 dah. Serious sedey tgk kucen yg paling manje ngan kite, yg aktif setiap masa tetibe dah terdiam camtu... So incik sayang terpaksa take over walaupun dia geli amat tgk kucen yg dah beberapa hari mati camtu kan (ayat bertapis ni)...

So tinggalla 4 ekor je kucen aku. Aku trasa sangat kehilangan dia especially time aku dok sorang2 kat umah. Sebab dia laa peneman paling setia. Sentiasa nak dok atas aku. Kucen2 lain biasanye buat hal sendiri je kecuali Pak Tam yang manje ikut mood dia.



Bayangkan kalo aku baring kat ruang tamu, pastu aku nak beralih mengiring kan, dia yg tengah duduk atas perut pon adjust position dia sambil aku bergerak tu. Huhuuu. Demi tanak turun dari badan aku.


Skang, yang kerap ter-flashback lam kepala aku adalah time lasttttt skali aku jumpe dia tu. Dia tido atas sofa, badan dia panas. Aku usap2 dia, cakap, "Sayang demam ye...", dengan prasaan yang paling rilek sbb ingat demam-demam biasa je... Pastu dia macam bergulung rapat2 ngan tangan aku yg tengah usap dia tu... Dia tolak2 kepala dia kat tangan aku, memang lain macam punye extra-manja dengan aku time tu... Dalam hati mmg rasa lain, nape Sayang camni ni? Bile terbayang time nih mmg mudah sangat bergenang ayaq mataku.....

Terasa macam that's his way of saying goodbye... :"((((




Jaga diri & stay pretty!

xoxo,