Monday, November 8, 2010

10 Things I Hate About 101010

10 Things I Hate About My Wedding (Reception :P) <-- (Ini tajuk asal, aku baru tuka sebab perasan tajuk baru ni lagi best. Keh kehhh.)

Today keadaan sekitar adalah sangat cantek untuk aku apdet! Dua teamleads takde, dengan dua lagi team members pon takde. Tinggal berdua je kat sini ngan sorang senior abaper.

Kalau ada 1001 perkara yang aku nak apdet pasal wedding aku haritu, 10 yang paling aku nak cite tapi baru ada masa nak karang ayat, adalah pasal perkara-perkara yang kelam-kabut pada hari tu, that I (mildly) hate! Yang banyak aku kesal tapi warfff dah takleh patah balik!


Biar aku cite satu-satu. Banyak benda biasa je yg aku kelam-kabut nih, tapi aku rasa aku dah terlalu penat jadi aku tak sempat pk dah benda2 ni semua... Aku kawen hari ahad, hari jumaat petang baru aku dapat sampai kuantan. Ingat tak pasal kes gaji aku lambat gilerrr tu? Aku rasa ni antara sebab semua perkara jadik kelam-kabut nih...

1. Inai buruk. Buat last minit, pastu pakai time tido lepas hari yang sungguh restless. Jadi konpemlaaa tido buas macam gorilla lepastu inai konpemlaa sememeh. Jadik buruk giler inai gua... T_T

Tangan belah kiri ni ok...

Inai belah kanan disaster! Tengok, dalam orang amek gambar candid pon, aku punyelaa cautious dan sentiasa sorok tapak tangan aku tu.. Hohohooo. So this is the worst pic you can see :D

Inai kat kaki apetah lagi...
Ibu jari je merah giler. Heheee.

2. Baju sanding tak muat!! - Okay yang ni aku bukan mildly hate. Aku mmg panas hati btolll haritu... Malam before kejadian nikah ittew, langsung tak ter-try baju nikah/sanding smula. Banyak gilerrrr benda kecik besar lain nak disetelkan. Sampai time lepas nikah, nak tukar baju, skali baju sanding aku tak muat lengan diaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! Marah gilerrrrrr aku... Time fitting muat sbb dia belum buat lining lengan tu, sbb dia kate last minit baru dia akan buat. Skali bile pakai, lengan tu langsung tak muat. Ukur cemana ntah?? Marah marahhh. Pastu aku terus tetas lining tu, then pakai inner kakak aku yg kaler putih. Dekat sejam berkurung lam bilik setelkan hal baju tu, orang ketuk bnyk kali tapi ishk dok cakap tengah bersiap je. Sedihhh. Dah laaa aku cukup tak berkenan tengok pengantin pakai inner, last2 pek!! Terkono batang idong sendiri :((((

Oh, incik sayang pon cakap, leher dia tak selesa sangat. Haritu dorang kat butik cakap nak betulkan, tapi tak betulkan. Sampai last2 incik sayang cakap, kite takyahlaa pakai baju ni! Tapi aku berkeras nak pakai gak sbb bayar dekat 800 tuuuu, takkan tak pakai! Apalaaa malangnya nasib... Layanan dah memukau dah, tapi kerja plakkk teruk... wuwuuuu :(((

Tensen tengok gambar inner terkeluar begitu.
Ngeeee...

3. Baju sanding incik sayang tak gosok. T_T T_T T_T... Aku dok ingat lace takyah gosok ape sumer, aku lupe langsung ada baju dia skali dengan baju aku, dan ada juga tudung aku yg perlu digosok...

4. Tudung aku pon lupe nak gosok. :(( Teruknyierrr kannn kelam kabut... Sbb aku simpan hal tudung ni last minute, last2 aku lupe langsung pasal tudung. Time nak pakai baru ingat. Uwaaaaa!! Last2 tu aku import anak sedara aku mintak gosokkan baju incik sayang. Aku tak tahan berpeluh kalo gosok sendiri, takut mekap cair...

5. Family tak pakai boutonnieres n corsage yang aku buat dulu. Alkisahnye, aku tak jadi bagi family aku pakai sbb rasa cam tak cun plak... Lagipun kakak aku komplen cakap besar sangat. Ingat nak modify tapi tak sompek. Terbiar dalam plastik nun T_T

6. Mekap macam hantu. Mekap haritu aku rasa buat ramai orang 'takut' tengok aku. Huaaaaa. Memule aku tengok cermin, ya Allah macam pondan! Pastu, lepas majlis banyak kali kakak aku cakap, "Maaf cakaplah, tapi mmg nampak hitam pipi awak dia mekapkan." Adoiiiii sedih. Nampak macam banyak muke terkejut tengok aku. Cik andam cakap, mmg dia mekap untuk cantek dalam gambar. Mmg dalam gambar ok je pon, tapi apelahhhhh maknanye cantek dalam gambar je, tapi depan2 orang terkezzut T_T Tapi ija n kengkawan aku cakap mekap cantek, ok je blablaa... Tapi nampak muke aku garang. Sile tengok gambar kat atas skali. Sooooo dorang suruh senyum fulll nampak gigi, utk balance ngan wajah harimau garang ittew T_T

Suprisingly, dalam gambar mmg nampak ok.
Gambar raw dari OP nih. Haishhh.

So, bile kat majlis incik sayang, aku siang2 dah cakap kat cik andam, jangan mekap putih n tebal sangat... Pastu nak kaler2 yang comel (-.-), punyelaa takut nampak macam harimau garang lagi. Bile kat umah incik sayang ni, FRANKLY, barulaaa dengar orang memuji 'Canteknyeeeee...'. Walaupun kat kuantan pon ada gak yang puji, "Canteknyeeee....", tapi diikuti dengan 'baju', ataupun 'bilik pengantin', ataupun 'wall sticker'... Kesimpulannye dorang puji canteknya benda2 lain kecuali tuan punye bodi T_T.

Fuh betul2 sedih pasal mekap nih... Ai mean gue seder muke gue nggak secantek mana, tapi mekap patutnye enhance muke kite, bukan makin memburukkan wajah kan... *Aku dah letak gambar time dia tengah buat shading kat muke, tapi kenselll sbb macam membuke pekung plak letak gambar ngan muke dah macam mayat, tapi in the making laaa... T_T*

7. Tadek gambar dengan mak aku time hari kawen!!!!! Huaaaaaaaaaaaaaaaaaa sedey giler babeyyyyy... Mak aku baru keluar sepital 2 hari sebelum majlis, jadik bliau time tu sangat tak larat n blurrr sepanjang masa. Aku plak ngeng tak pegi posing seblah mak, dok atas pelaminnnnn jeee. Huaaa ralat sungguhhhh... Rasa nak pinjam baju pengantin sape2 jap, pastu amek semula gambar ngan mak aku untuk frame nanti. Sedihhh... T_T


Bonda. Nampak sangat tak sihat kan... :(

8. Tirai benang untuk langsir bilik pengantin aku yang sampai sudahhh tak dapat dileraikan. Last2 biar je, takde orang perasan ponn. T_T

Orang kuat team meleraikan kekusutan tirai benang.

Caught on camera - bangun pagi, siap2, terus mengadap tirai.
Orang lain dah sibuk posing, bliau masey gigih meleraikan kekusutan keituan...
Keharuan kesayaan...

Orang kuat seterusnya - malam before kawen.
Huhuuu sayanglah korang!

9. Lighting bilik pengantin yang surammmmm giler... Aku ingatkan time siang, cahaya dari luar masuk jadik terang sikit. Rupenye tidakkk tuan-tuan... Ksimpulannye, banyak gambar punye lighting jadik cam kat rumah tumpangan Ah Hoe.. Hoe Hoe Hoeeee... T_T


Anak sedara aku tanye, nak pasang tak lampu kalimantang sekali dengan lanterns tu?
Aku terus kata tanak, bajet romentis laa konon lighting suram camni...

Romentis sekali kannn lighting ittew?? (-_-")
Jangan marre ija, u look sooo suwit!

Saya pon mau jadi singaaa! :D

10. Bantal nikah tak seperti yang didambakan. Kamek pasrah...

Bantal kecik dan nipis :(
Aku nak yang bebetul besar dan tebal tu ekceli... :(

Tapi segala imperfections nih aku redha je, yelaa ape lagi leh buat kan. Heh hehh. Cuma sesekali teringat rasa macam ouchhhh! Lagipun, nikmat dah jadi wife kepada incik sayang nih dah weighed out segala perkara tak bes yang jadi time hari kawen tu... Rasa sangat tenang lepas dah kawen nih tauuu... Fizikal mmg sangat penat tapi tenang itu yang kite cari!

Ohh! Ada gambar official dengan bloggers yang datang haritu, Rose, Masmona & Nora. Thanks again sudi datang korang!!!

Rose & Masmona

Seronok makan nampak... :P

With nora & fiance

Bizi bersosial dengan nora yang tengah kelam-kalibut mau pulang :))

Okay! Yang penting, it's not about the wedding, it's about the marriage k! Tepuk2 bahu sendiri. Rasa dah 18x ulang statement ni tapi takpe, untuk ingatan bersama! Soooo jangan risau2 lah! Cewahhh!! Daaa~~


Muke ceria dah dapat kawen.
Akhir kata pesanan penaja.
"Kitorang dah kawen, kaorang sudah?"
Hek hekkkk.



Jaga diri & stay pretty!

xoxo,

Thursday, November 4, 2010

Of Priority.

Sungguh takde hati nak berbelog lagi... Dengan kekangan masa yg ada, aku mula rasa aktiviti berblog ni membazir masa plak. Tsk tsk. Walaupun skang memang rasa sangat sentiasa mengejar masa compared ngan masa time bujang dulu, yang selalu rasa banyak masa, tapi hidup skang lagi jelas hala tuju, pastu rasa makin terisi. Walaupun bizi dan bizi setiap hari.

Dah ada orang baru yang aku perlu bagi perhatian. Yang syurga aku bergantung pada redha dia. Dah ada family baru untuk aku bahagikan masa. Dan family yang sedia ada yg perlu aku spend quality time ngan dorang gak... Susah senang, family jugakkk yang dicari...

Tapi tu bukan main reason aku jarang apdet macam dulu. Main reasonnye adalah tadek privacyyyyyyy nak apdet kat opis! Tengokkk teamlead aku dah lalu lalang blakang monitor tadi. Ngeee pasrah sungguh. Skang plak, balik umah mmg tak ter-bukak dah laptop. Wiken - konpem occupied. Jadi bila kassim, bila??

Okehlaa nak apdet status je. Banyak entri aku hutang ni! Esok atau malam ni aku nak balik raya deepavali kat kuantan SORANG2, sbb incik sayang bizi banget. Jadi tsk2 tak bes giler plakkk balik SORANG2 time dah ada suami nih. Sungguh tak memberangsangkan!

Okkkkk, be good on deepavali! Cau cincauuuu!!




Jaga diri & stay pretty!

xoxo,

Tuesday, October 26, 2010

Happiness on Busy Feet.

Orang lain pon kawen jugak... Tapi aku yang terlebih prasan bizi! Hahaaa.

Sori, lama tak berapdet... Fuh fuh fuhhhh tiop abuk. Seriously aku dalam mode catching up with the momentum of being a great great wife to a husband! Letihhh! Letih jadi wife orang hokeyyy, tak caye jadiklaa bini orang sepam. Baru kao tawuu...

Lately langsung takde bukak laptop dah bile balik umah. Broadband pon aku dah disconnectkan, sbb heavy giler internet usage aku kat iphone, yelaa dah almost stiap masa check facebook, dalam toilet luar toilet dalam lrt kat dapo blablaaaa. Jadi malas dah nak bukak notebook, tengok kat tepon je sumer, soooo that broadband had to go.

Mmg berbeza giler life time single n time dah kawen. Dahlah kat keje skang memang bizi, balik2 berkejar masak, ngemas ape sume. Penat cemana pon, kena tunggu kerja setel baru bleh tido ngan aman. Dan! Masalah susah nak tido aku dah beransur ilang... Tadek dahhhh berjage sampai 3, 4 pagi kerna insomnia. Skang dalam kol 12 dah pengsan, penattttt the whole day!

Ape lagi eh, aku nak apdet ketot-ketot je ni sbb opis kat sini sangat takde privacy nak apdet belog secara bes. Aku taip laju2 je ni, just nak bagitau aku masih di sini!


Ramai yang tanye pasal lanterns aku aritu kat email, tapi aku tak ter-jawab lagi. Harap maaflah ye, aku jawab kat blog je. Aku ingat malas nak sewakan sebab leceh, lanterns tu kalo berkasar sket ngan bliau, cepat je koyakkkk... Jadi aku nak jual je. Aku ada dalam 40 lanterns, aku plan nak jual dalam 20 je, lebih aku nak bagi family/kawan. Cik andam aku aritu pon dah tanye harga, aku blom decide...

Okeh, itu je... Di kesempatan ini (skemanyeeee ayattt!) aku kepilkan seketul gambar prasan hensem beta n hubby time majlis bertandang kat umah incik sayang aritu... See u later alligatorrrsss!!


p/s: i love u :P incik sayang kate, tiara tu buat aku nampak macam watak lam fairytale, sleeping beauty kalo tak silap dia cakap. hihihiiii gua mmg suke tido... *maloo!* tapi kalo korang kawen, silelaa carik tiara camtu, ekceli dia lawa sbb dia bukan tiara, dia crown kan? kesimpulannye mmg rasa macam raja laa that day! nyam2!



Jaga diri & stay pretty!

xoxo,

Friday, October 15, 2010

Back With Stolen Innocence. Gagagagaa,,,

Gambar je dulu, aci tak? :D Tak tenang selagi tak setel belah incik sayang sabtu ni... Huhuuu.

Semua ni unofficial photos favourite aku daripada kengkawan dan sikit2 teaser daripada facebook official photographer... :))

Oh, terima kasih untuk geng bloggers hati mulus yang sudi datang memeriahkan majlis kecik beta dan siap buat review lagi dalam blog dorang - Rose, Masmona & Anaztasias Einz. U guys rockkkk! :P


Amek kap-ba-ra-kap-alip-ta-nun... :P



With the sisters and nieces~

Beliau sempat buat lawak apetah time ni.. T_T
Incik sayang with the best men in his life.


The handflower.
Abang best dan akak best gue...





The most eligible bachelor haritu - abang kepada best man. Mengingatkan aku pada robert downey junior plak dia nih hehe. Such a darling dan helpful sangat sepanjang majlis. Not the most handsome fella of them all, tapi somehow kawan2 aku ramai gilerrr tertarrek ngan bliau nih, sbb peramah kottt :D


Cik Masmona, ai pinjam gambar yu sbb tadek gambar bilik pengantin dari kamera kengkawan ai yang masuk gambar lanterns kat atas nun... :D

And finally, time amek duit hantaran untuk beli barang kemas aritu, ni nombor yang aku dapat dari 2 banks yang aku pergi! Hahaa coincident giler tahap takbleh blahhh!


Ok, nampak gambar ceriaaaa je kan. Tapi ekceli sangatlahhh kelam kalibut majlis haritu. Aku banyak fokus benda yang kecik2 kot, sampai terlepas pandang benda yang besar-besar.. Sob sob. Nanti aku citer lam entri lain. Esok dah majlis bertandang belah incik sayang...

Till then, u guys take care n be good!


Jaga diri & stay pretty!

xoxo,

Thursday, October 7, 2010

60 Hours To Go!

Salammmm...!

Ok skang dalam mood rasa tak cukup kapasiti untuk otak ini pikir segala benda. Siang tadi pegi amek baju nikah kat Rinssuzana. Sampai 19x dorang miskol aku sbb aku pengsannnn ketiduran lepas balik opis half day, pastu tepon silent lagi! Konpem tak sedar ape. Dorang punyelaa risau aku tak dapat amek baju nikah arini, sbb esok lusa butik tutup sbb ada pameran pengantin klcc tu...

Baju Nikah Gwe

Kelmarin seronok giler tengok incik sayang seronok giler bile aku seprais dia ngan belt Harley Davidson untuk hantaran! Mmg priceless laa tengok expression kat muke dia yg x brape nak ada expression tu... Hahaaa berbaloi-baloi... Ingat nak bagi towel je utk melengkapkan dulang, tapi dia kate dah banyak towel. Takpelah, eniting untuk kanda terchenta!!

Gaji aku blom masuk ni, believe it or not! Slama ni elok tak pernah selewat ni, tibe2 time nak kawen ni laaaaaa dia buat hal... Cobaan sangat. Aku redha, walaupun sampai satu tahap petang tadi aku ter-nangeh sorang2 gak sebab rasa hopeless sbb dah lewat sangattt, sampai 2 weeks lewat mana tahan beb! :((( Being a leo, aku rasa ego tercalar sangat bile terpaksa mintak tolong orang. Seboleh mungkin aku akan setelkan semua sendiri. Jadi bile aku mintak tolong tu, maknanye aku benar-benar memerlukan pertolongan lah tu. Jadi dalam kes ni terpaksa tebalkan muke mintak advance ngan incik sayang. Gagagagaaa laki beta gak nanti T_T

Tapi alhamdulillah, harini AKHIRNYA gaji dah floating, so esok dah bleh cucuk dah. Patutnye aku balik kuantan hari ni, tapi sbb tunggu gaji, terpaksa balik esok. Sebelum balik nak setelkan semua bil, kete, etcs, supaya dapat pulang dengan hati yang lapanggg! Dan nak pergi ikea beli lampu spotlight ngan lampu pelamin, pastu nak gi romantika beli bunga untuk hantaran. Fuhhhh penattt.


Aku hepi sangat walaupun ramai member yang tak dapat datang, tapi yang paling penting, orang penting-penting lam hidup aku dapat datang majlis aku nanti! Membe2 utp aku siap sudi bermalam kat umah aku the night before the big day tu. Ija sampai dari penang hari sabtu pagi kot, sebab bertolak Jumaat pas keje. Terima kasih to bloggers yang sudi nak datang majlis kecik aku - Nora, Masmona & Rose. Nanti akan set aside vip favors untuk korang tau!!

Lagi ape ek... Alang2 aku tak balik kuantan lagi ni, ingat nak kemas lemari lagi satu before incik sayang check in next week! Heheee.

Oh! Tau tak, rezeki nak kawen btol! Aritu kakak aku pergi jumpe Kak Nor, sedara kitorang sbb nak sewa bunga dari dia, sbb dia owner Sri Esah kat kuantan tu. Kedai dia tu, clients dia stock kerabat2 ngan vip. Jadi agak segan sebenarnye kakak aku nak pegi. Tapi rupenye, dia dah tak sewa2 bunga dah, dia buat wedding planning. Dia kate, dapat 2 jobs setahun pon dah cukup dah T_T.

Ok yang nak cite, dia offer FREEEE je kat kakak aku segala barang yang kitorang lom ada, sbb dia tau pelamin DIY kan. Kerusi, bantal nikah, bunga tepi pelamin... Hahaha dia bagi pinjam je ok!! Bagus btol, semoga murahhh rezeki dia. Dia kate, kerusi tu dulu Tengku Kamaruzaman pernah gune. Sape ntahhh Tengku Kamaruzaman?? Ex noreen noor and azreen tu ke?? Woahhh tak dapat pelamin grand pon, dapat feel jadik kerabat untuk sehari pon jadiklaaaa. Gagagaga! After all, aku anak raja gak ape? Raja Khatijahhhhh.. :))

Jumaat:
1) Siapkan bilik pengantin
2) Lulur satu badan
3) Pakai inai
4) Prepare vip favors
5) Ya Allah aku belum ada tudung yang sesuai untuk nikah n sanding!

Sabtu:
- Hari untuk bertenang. Hopefully dah tadek ape sangat nak buat hari sabtu ni... Amin!



Jaga diri & stay pretty!

xoxo,

Saturday, October 2, 2010

Teaser Pelamin DIY Beta!

EXTREMELY bizzay!

Tapi just a ketot entry untuk berkongsi keterujaan gwe yang baru setelkan pelamin! Tinggal sikit2 je nak buat. Yez!

Teaser sket!




Jaga diri & stay pretty!

xoxo,

Thursday, September 30, 2010

Off Mere Chest.

Stress oiii! Gaji yang patut masuk 26 hb haritu blom masuk lagi, ni dah 30hb! Ngaummmm!

Kalo esok tak masuk konpem mencekik jari lagilaa gua. Nasib baik incik sayang ada untuk meneruskan kesinambungan hidup ini *malu*. Ini final weekend before the wedding, time ni laa patut beli semua barang pelamin - kain satin, lampu etcs. Pastu nak balik kuantan. Abis apelaaa motif balik kuantan kalo tak dapat siapkan pelamin?? Warffff. Takpe2 bonda ada T_T

This time mulelaa rindu kompeni lama yang gaji masuk sentiasa on time, siap masuk awal pon ada...

Hari isnin baru ni ada headhunter from XXX company call tapi aku tak picked up. Aku tak apply pon, tapi maybe dia search dalam Jobstreet le kot. Ataupun aku pernah mintak ngan kompeni dia suatu ketika dulu ke, pastu baru skarang ada vacancy ke.

Pastu dia anta email mintak aku call semula sebab dia tengah mencarik programmer. Sampai arini aku lom return call sbb malas giler nak lompat kompeni lagi... Tapi dalam keadaan begini, aku terus pk, why not! Entah better opportunity, entah better pay, who knows kalo tak try kan?

So gimana? Patutkah aku call kompeni tu? Berdebarrrrr nak gi intebiu lagi ni wehhh.

Arini Rinssuzana plak call utk fitting baju nikah. So aku terus masuk website dia nak tengok opening hours, skali nampak dorang letak gambar behind one of the scenes dalam Legenda Budak Setan yang buat kat Rinssuzana, cayalah!

Jadi esok, haruslah aku amek halfday untuk pegi fitting, lepas tu bleh terus chalosss kuantan.

Oh, stat Isnin depan kena pergi project Maxis jugak... T_T Bos tiada belas kasihan terhadap orang yang nak kahwin ini.

Sekian terima kasih.



Jaga diri & stay pretty!

xoxo,

Friday, September 24, 2010

554 Of 'Em!

Ngam2 sampai Kuantan hari Rabu lepas lepas, ai mean Rabu before raye haritu (:D), dua kotak yang berisi kad kawen pon sampaiii...

Syahadan maka kotak itu pun gwe bukak..


First impression gwe - "Alamak apsal gelap???" Seriously kalo tengok kat screen laptop, dia cerah sikit daripada kad yg aku dapat tu... Huks. Frust sedikit laa. Tapi pastu pk2, alah stakat masalah donia tu apalah sangat. Bukan masalah kebuluran ke ape, kataku memujuk hati yg terluka. Okke la tu! Macam kata saidah si kakak siti (-_-").

Incik sayang cakap, memang akan jadik camtu. Tapi kalau gune Mac, insyaAllah kaler yg keluar tu sejibik2 cam yg kite nampak kat skrin. Tapi tu laa mati2 aku ingat, tujuan gune format CMYK tu untuk overcome masalah camni laa... Rupenye tidak!

Tapi yelah... Aku pasrah. At least setel satu hal.

Yang mengubat hati tu, sebab Seri Kreatif punyelaa bermurah hati bagi punyelaa banyak kad lebih.. Bile dia inform aku dia ada bagi kad lebih, aku pun gigih pegi kira semua kad, ingatkan dalam 5 keping lebih, atau paling banyak 20 ke. Rupenye sampai 54 keping! 54 keping tuan-tuan!!! (Eh, ke normal nih?) Jadi terlebih banyak plak kad aku jadi 554 keping, initial plan nak print 300 je..

Okehhh, just a short one for the day. Banyak nak cite lagi tapi tak sompek. Malam ni atau sok pagi 'berlari' balik Kuantan lagi untuk setelkan mana patut. Tinggal minggu depan je wiken terakhir before jadik rumet incik sayang! Yabedabedoo! Malam ni baru kelam-kalibut nak carik cincin kawen ngan incik sayang. Double yabedabedooooo! *lompat bintang*



Jaga diri & stay pretty!

xoxo,

Thursday, September 23, 2010

TMO (The Making Of) Pelamin!

Masuk kali ni, adalaa dekat 857 kali aku bukak-tutup-bukak-tutup blogger nih. Rasa nak taip entri tapi rasa cam tak cukup masa ataupun perasan sibuk ataupun takbleh konsentret nak buat entri dah lately.

Walaupun hakikatnye macam-macammmmm aku nak cerita ni huwaaaa!

17 hari lagi beb, 17 hari!

Ok tenang SYAHAHA (I have my alter ego too T_T). Cerita satu2.

Pelamin aku konfem DIY! Abang aku baru siapkan! Nih sape dulu kate nak diy pelamin jugak? Tunggu korang apdet pasal pelamin, tadek lagi nampaknye. Jadi akka SYAHAHA kasik mukaddimah dulu laa ye.

Kak Da rajin update aku tentang progress kerja kahwin kat kuantan, rajin mms aku gambar bilik dah cat baru, pelamin dah siap, kucing tido bawah pokok bunga kertas etcs... Gegegege.

Ok ok, mari layan gambar sekitar pembikinan pelamin anganku hari ittew...


Platform pelamin.
Ok, dah test lompat2 atas ni. Konpemmm cukup teguh!
Malu pengantin kalo roboh woooahh. :D


Si kenit baju biru ni anak sedara aku, Achik, anak ke-3 abang nuar. Respek betul pada Achik nih, kecik2 dah macam Abah dia. Drill dah pandai, menukul dah pandai, dan dia kenal barang2 pertukangan/wiring abang nuar aku tu. Platform pelamin aku tu dia la yg ukur, tanda dan pakukan. Kecik2 lagi dah ramai geng, sana-sini dia kenal orang. Apa2 yang terjadi dalam kampung dia ambik tahu. SEJIBIKKK cam abang nuar.. T_T


Aku rasa tiang pelamin ni agak kecik compare ngan tiang pelamin sewa biasa aku tengok. Tapi abang nuar cakap, untuk pentas musabaqah al-quran yang lagi luas pon, tiang dia besa sikit je dari yang ni. Pentas pelamin kan lagi kecik, jadik tiang haruslah kecik sikit jugak. Aku redha je, asal ada rupa pelamin kire boleylaa. Mintak ihsan orang tolong buat maka taklehlaa demand lebey2 kannn :P


Dan ini.... Abang aku bermurah hati menggembleng tenaga bliau untuk buat 'bumbung' pelamin aku. Padahal aku mintak buat pelamin bodo2 empat segi tu je... Awwwwwww... Tapi dalam hati aku risau gak ekceli sbb rasanye pelamin jenis camni cam zaman beliau kawen je.. Gagagaaa.


And then kena letak kayu kat hujung plywood yang dah dibentuk separuh bulat tu... Kayu yang straight tu rupenye flexible, n bleh dibengkokkan sampai jadik separa bulat camtu.

Ini Incik Abang Nuar tersayang (walaupun suke buli gua).
Banyak jasa abang nuar kat family aku ni...
Blakang tu incik karim pekerja abang nuar.

Pastu kayu tu diikat dan dibiarkan beberapa hari supaya dia menten bentuk melengkung cam dalam gambar ni... Pastu aku pon balik kl sebelum dapat tengok rupa pelamin yang dah siap T_T

Background tukang buat pelamin.
Nama: Incik Abang Nuar
Hubungan: Abang No. 2 ku
Umur: Dekat 50an (aku fail bab umur ni T_T)
Pengalaman: Seumur hidup biasa buat umah, perabot, pentas musabaqah etcs. Pelamin tak pernah buat sebelum ni. Handal juga mengendalikan wiring n plumbing. Pendek kata memang street smartlah.
Charge: Harga adik-beradik, free :D Duit harga plywood masuk akaun bonda terchenta gagaga... Kalo sewa pelamin, konpem akaun aku! Gagagaaaa.

Sekiannnnnn!

Ok ok acah jeeee! :D Nih gambar yg akak aku mms - pelamin yang dah siap assembled atas rumah. Aritu orang sibuk mengecat rumah, jadi pelamin tak boleh angkut naik lagi. Nak tengok ke?? Ke nak tengok?? Ke tak tak takk??

Okeh, ni gambar pelamin yang belum cat... Yang dah cat, lepas kawen ngokeh. Still berbelah bagi nak cat kaler cekelat atau putih ni. Sebab asalnye nak ikut tema wedding pink-cekelat, tapi risau takut pelamin nampak tak berseri. Tapi aku suker kaler ceklat supaya nampak klasik je dalam gambar. Tapi putih akan nampak suci berseriiii je.. Haih, gimana ya??

Kchingggg!! Not bad rightttt?
Seb baiklaaa tak nampak cam pelamin 80an.. ngaaaaa...
Chandelier tu bukan nak letak kat situ, belum turunkan ke bawah 'bumbung' pelamin je.

Dimension pelamin ni - tinggi tiang 7', panjang platform 6', lebar platform 4'. Harap maklum...

Ok, masa untuk pulang! Untuk sisi pelamin, nak letak bunga dan tak kire nakkkk jugak beli lampu ikea cun lam entri ni dulu huuu tapi macam tadekk bajet je. Tak kireee!

Ok cau sing chiii!!


Jaga diri & stay pretty!

xoxo, 

Saturday, September 18, 2010

Quickie

You know I fear that I'll be forgotten, so here's a quick update!

1. Jerawat tiba-tiba rancak tumbuh kat muka sejak terlebih rajin jaga muke ni. Haihhh. Jaga salah, tak jaga laaaaagi salah.

2. Tengah pening kepala design deco bilik pengantin stok masuk2 bilik je terus bisa menggoncang iman di dada incik sayang nanti. Bahahaaaaaa.

3. Tengah tak sabar tunggu abang aku siapkan panel pelamin nanti! Plywood baru sampai petang tadi. Kena selalu ingatkan diri to keep it simple n sweet je, tak payah mengade nak bercita-cita tinggi nak pelamin canggih2, nanti jadi buruk baru tau. Masa dah suntuk nihhh.

4. Masih cuti raya. Tak bestnyaaaaaaa balik keje lepas cuti lama ngeee!

Skian sari berita penting, a quick one as promised.

Lain tawun apdet lagi!




Jaga diri & stay pretty!

xoxo,