Wednesday, August 5, 2020

Is There Light At The End of The Tunnel?

Aku ni selalu rasa macam ni. Bukak blogger rasa nak meluah macam2. Pastu risau orang kata itu ini. Banyak sangat cerita berulang-ulang. Banyak luahan perasaan. Pastu kensel post.

Tapi pikir2 balik what the heck? Apa yang kita tulis kat blog ni bukan diri sebenar kat luar sana. Aku ni jenis kalau nak bercerita aku tengok dulu orangnya cemana. Agak2 bukan jenis good listener tu memang aku tak cite la. Tambah2 yang tak rapat ngan aku, memang akan cakap aku sejenis yg private sikit. So mana lagi je kan aku nak meluah kekusutan fikiran ni? Kat blog la kannn.

Aku tulis blog bukan untuk buat orang faham aku pun. Aku tulis blog sebab nak release n rasa lega. If not much, at least a bit.

Tambah plak sekarang ni.. Dah dekat nak sewel aku ni menunggu si Izal. 7 hari ke laut - 2 hari kat darat - 8 hari kat laut. 2 hari kat darat tu pun bukan aku dpt sepenuhnya masa dia. Kebanyakan masa dia untuk catch up tido yang tak pernah cukup tu. Boleh biollllll aku wehhh. Haa padan muka, sape soh aku sayang diaaaa. Takde orang paksa ke acu pisau pun kannn.

Yang nambah kusut ni sebab 8 hari lepas, dah tatahan sangat, aku dah merempan tak puas ati kat dia.. Aku membebel panjang2 sorang2 kat message tu. Geram sangat cam nak biol dah. Dah la tak jumpa setahun lebih, nak chat pun susah. Pastu sampai ke harini dia diam. So skang jadi tak tau dia diam lama sebab marah ke, sebab ke laut. Tapi kalau marahkan aku, rasanya dia tak tahan diam lama-lama macam tu.. Kecuali ia membabitkan lelaki lain.. 😬

 Gambar ni betul sangat.

Aku congak-congak, hubungan dengan Izal dah nak masuk 3 tahun. Tapi kalau dikumpul semua masa dengan dia tu, rasanya setahun setengah je kot betul-betul spent time dengan dia. Selebihnya menunggu dan terus menunggu.

Menunggu balik dari laut.
Menunggu dia keluar hutan.
Menunggu dia bangun tido selepas penat balik dari laut atau hutan.
Menunggu dia baik dari sakit lepas balik dari laut.
Menunggu dia keluar hospital.
Menunggu lagi dan lagi sampai habis kesabaran dalam diri ni kot.

Menunggu Izal bangun dari tido ni bukan macam menunggu manusia normal bangun dari tido ya. Dia ni sekali tido marathon habis la. Selalu je dia tido stret n sambung-sambung sampai 2 hari sebab terlalu letih. Kat laut dalam tengah berkawal tu nak tido macam mana la sangat kan.

Aku pun tak tau boleh buat apa je lagi. Rasa penatttt sangat proses kenal laki baru tu. Dah rasa taknak lain dah. Yang aku boleh buat cuma bersabar dan menunggu. Tiada pilihan jawapan lain. Susah kalau sekali aku dah suka orang ni. Kalau dia buat hal lain cerita. Ni dia takde buat jahat kat aku, masalah ngan dia ni cuma kerja dia yang tak habis tu. Pastu memikirkan sekarang ni susah sangat nak dapat lelaki yang setia. Jadi susah nak tinggalkan dia..

"Maaf abg pergi lama Syg.. Maaf buat Syg tunggu lama.", baru ni dia message aku bila dah balik dari laut. Ayat sebaris gitu pun dah buat aku terpujuk. Sebab dah kenal sangat dia ni bukan jenis banyak cakap n masa berkawan dulu dia tak bother pun nak mintak maaf kalau dia sekejap tenggelam sekejap timbul macam biskut.

Napela ko buat aku sayang ko. Dulu aku main-main je sekali boleh jato cintan plak kat ko. Umur aku ni ada expiry date, aku nak ada anak lagi. Tapi tunggu ko ni macam takde penghujung je.. Aku cuma taknak buang masa dah untuk orang yang bukan jodoh aku. πŸ₯ΊπŸ₯Ί

Dalam NCIS haritu perbualan lebih kurang satu couple yang relationship dorang dah di hujung tanduk.

Wife: "She's making a mistake to marry a police officer."
Husband: "What? You've got to be kidding me."
Wife: "Always waiting, always worrying. You will never understand me."
Husband: "..."
Wife: "You're always out to save people. But the one you should've saved was me!"
Husband: "I never thought u need saving!"

Telan air lio je aku tang dia mention 'always waiting n worrying' tu, boleh paham sangat.. πŸ˜ͺ




You know you love me! XOXO,
-Scha

4 comments:

aisha said...

rempan je.. takde sape marah... hahahah sape marah tu dengki nama nya..

at least ada boleh entertain bila baca post awak... hahhahaha

gadis jumaat said...

hahaha sabar jeee entertain yaaa 😀πŸ€ͺ

Anonymous said...

Hi awakkk..lamaaaa tak tinggal komen.. ala tulis je la nak tulis apa pon.. tiap kali tgu post baru neves tau takot ada post pasal dah putus asa dgn izal ke..huhuhu jgn laaa.. mcm sweet je korg dua.. jgn stop tulis tau pasal korang

gadis jumaat said...

Hi awak, thanks for dropping by. Thanks sudi nak baca rempanan yg berulang ni sobs. Huhuuu harap ada jodohla ngan Izal. Doakan pls..