Thursday, August 20, 2009

Tentang Kedai Emas Lagi

Harini kat kongpoh** lagi. Yg besnya sebab setiap kali nak amek visitor pass kat staff kongpoh yg sumer pakai jaket kuning skirt itam, ialah dapat mencuci mata tengok koleksi jewelleries dorang. Perghh mataku silauuuu. Tadi nampak cincin platinum dengan harga yg reasonable daripada yg aku expect slama ni dan yg penting, gojesss. *Sengih penuh makna kat incik sayang* Kongpoh ni is the 'Largest Jewellery Retail Chain' as recorded in Malaysia Book of Records.

Time aku dah buat muke teruja "i've-found-my-dream-wedding-ring!" kat housemate aku, dia cakap, "Haaa, Kak Sya, baik beli sekarang, sementara kita still keje kat sini, kot2 laa bleh dapat diskaun! Haha!" Diskaun?? Sile berhenti berharap sekaranggg.

(Iklan: Gambar awek dalam lif seperti di atas ni, mati2 aku ingat Diana Danielle tapi bukannn. 'Miss Paraguay' rupenye duta Kongpoh ni.)

Kongpoh ni ada 2 tingkat untuk customer. Ground floor tu stakat yg aku tengok, harga maximum sampai berpuluh ribu gak untuk satu item. 1st floor pulak untuk items yg very der exclusive. Kat situ mau beratus ribu ke hape? Or perhaps millions? Tsk tsk banyaknye duit orang... Bagi aku lagi bagus.

On another note, harini dapat meeting room yang selesa sikit buat sementara. Meeting room utk vip dorang, so kalo dorang ada miting, haruslaah beramai2 pindah ke lubuk asal jua adanya.

Lubuk asal:


Keje belum banyak progress sebab sumer specs masey belum finalised. Berat projek ni bagi aku, sebab banyak kene buat 'interface' yg aku tak penah sepatah haremm buat lagi lam projek lain before this.

PM lak nak sumer interfaces tu siap cepat, padahal ABAPer ada 3 orang je. So calculate calculate, utk siap on time memerlukan 10 abapers. Giler ramai tuuuu, projek lain biasanya 3-4 orang je pon! Tapi somehow, our company layan plak request utk dapatkan 10 abaper untuk this project, sooooo skang nih, they're in the midst of hiring LOCAL abapers.

Meeting room sikalang:


Yeah LOCAL, that's news. Kalo dulu balik2 amek ABAPers indian dari india itself. Kontrak plak tu. Sah2 payment dorang jauh melangit daripada yg local nih, dengan bayar kat agent lagi beribu2. Kompeni ni bila dah miskin sikit barulaa tau berjimat amek local staff... Tsk tsk.

Anyway, smalam I've spotted few good looking guys waiting to be interviewed (kot), sbb pakai semat-semat thee hee hee...

Oh one thing pasal Kongpoh btw, tau tak, memule nak stat project ni, bleh plakk diorang request nak SEMUA consultants chinese ok! Teruk betul! Tapi dengan alasan senang nak communicate. Here's a word for you: Pooodah. Nasib baik boss orang germany, yg tak kuasa nak layan kerenah camtu, lagipun mmg tak cukup ponnn nak letak semua chinese. So skang, hambek kau, indian ada, melayu ada, indonesian juga ada adanya. Hehe.

Wokey, mari mengular ke tempat lain pula. Catcha later!

**I've intentionally used 'Kongpoh' instead of you-know-what atas sbb2 keselamatan. Skian trimela kasseyyy sayanggg!



You know you love me!

1 comment:

green apple said...

aku blom ada selera nak masuk kedai emas. selamat laki aku..