Thursday, August 22, 2024

Everything Will Pass.

Takde mood buat keje lately walaupun keje bleh tahan bersusun. Aku stress laaa bos aku ni dengan kitorang tak bercakap sangat tapi dia hari-hari on call dengan anak dia rasanya, hari-hari pick up call mesti cakap, "Mei sei, kong?" Hari-hari sebut 'Tang Ling' dipercayai nama anak dia, kerap jugak naik suara marahkan anak dia tu entah apa laa dia buat. Anak dia macam autism ke apa kot... Lain sikit bunyinya.

Kadang aku rasa nak meluah tapi taknak manusia yang kenal aku tau. Tu yang cari blog ni semula. Aku tempted nak menulis kat Thread tp sebab dia link ngan IG and FB, tak bestla nanti ramai kawan-kawan baca. Kena create account anonymous dulu.

Lama dah aku tak contact Izal, 4 bulan. Ke baru kejap eh? Huhu. Rasa macam ages. Memang menahan diri dari cari dia. Last kitorang contact time raya aidilfitri dia mintak gambar tapi aku tak bagi. Aku dah bosan. Ko takde keje lain ke selain mintak pic and pic and pic haaaa? Dasar pig betul sorry not sorry. Jahatlah ko ni sebenarnya tapi aku tetap tak boleh benci. Tetap datang time teringat-teringat n sakit dada aku ni tau tak. Kadang orang tatau, atau tak pernah peduli, kesan tindakan dia dalam hidup orang yang dia tinggalkan ni tau tak.

Dia pk habis situ, situ je la. Dia tak pk trauma sepanjang hayat bila teringat kenangan yang dia tinggalkan n impian yang dia renggut camtu je macam manusia takde perasaan tu. Tak pernah ada closure. Tak pernah mintak maaf. Tapi stilllll aku tak dapat nak bencikan dia macam aku benci n meluat dengan ex-ex aku. Benci tu benci tapi sekejap n rasa kasih kat dia yang tak pernah pergi tu masih menebal tak bleh outweigh rasa benci kat dia tu..

Kadang kita just nak closure. Ni dia biar unsettling camni pastu play victim kata aku yang tinggalkan dia sebab aku yang dah kahwin, dia tak pernah tinggalkan aku. Taik kucing dia laaaa. Ko cakap je la, "Selama ni Abg memang sayangkan Syg.. Tapi Abg dah jumpa someone dekat sini jadi Abg dah berubah. Maafkan Abg." Dah cukup. Atau, "Mintak maaf selama ni Abg cuma mainkan Syg tak sangka Syg jadi deep sampai macam ni. Abg btol2 mintak maaf."

Ini dia menyepi gitu je tak pernah mengaku ada orang lain ke apa... Terkontang-kanting dulu aku menunggu apa punca dia buat aku gini. Mintak maaf jauh sekali. Aku cuma doakan dia dapat balasan sebijik cam aku rasa ni je la n dia akan ingat apa yang dia buat kat aku masa tu. Macam ada confession aku baca aritu tajuk Kifarah, pasal dia mainkan sorg perempuan sampai tahap belikan cincin tanda, bagi harapan pe sume, sekali rupanya mmg tak berniat nak serious pon n lastly kawen ngn org lain.

Pastu dia mmg dah selalu mainkan perempuan lain sblm ni. Cuma kalini dia teringat perempuan tu sebab perempuan tu doakan dia 'semoga kekecewaan u datang dari isteri u sendiri', mmg dia skang tengah mengadap isteri dia yang asalnye mmg dreamgirl dia skang berat dah makin naik tambah masalah PCOS n masih tak dapat anak... Lantas dia pun teringat kat perempuan yang dia mainkan tu.

Aku pun nak harapkan Izal camtu, tapi Izal tu sejenis peti ais keras la jiwa dia... Entah apa je weak point dia. Apa-apa pun gitulah... Hidup still kena terus. Dapat lelaki baik macam suami aku dan at least komited ngan aku pun cukuplah.. Jangan dia pun buat perangai nanti nauzubillah lah.. Aku bukan tak move on tapi itulah benda2 yang lepas ni masih bergayutan kat aku, susah nak lepaskan aku and it's part of my life kan.

Tapi itulah dulu aku rasa aku takkan boleh lupakan first ex yang paling aku sayang, tapi akhirnya dalam setahun dua gitu aku dah bleh bebetul lepas n takde langsung rasa apa dah sampai dia nak berbaik semula pun aku dah tak hingin. Skang dia pun dah meninggal. Si Izal ni plak, skang mmg rasa tak possible nak lupa, setiap kali teringat kata-kata kasih sayang rindu dendam dia dulu hati aku sakit. Setiap kali ingat janji dia hati aku menangis. Ada lagu yang aku dengar yang buat aku rasa nak teghiakkkk tapi kutahankan. Kalau time takde org mmg time dtg gila tu aku masih menangis dan menangis teringat segala kenangan. Emang daser ko kan Izal.. Buat aku jadi camni. Dari kau yang memula terhegeh-hegeh kat aku setelah dirijek 18x, skang aku pulak yang lebih terhegeh-hegeh.

Begitulah lelaki!



You know you love me! XOXO,
-Scha

No comments: