Tuesday, October 1, 2019

We Are Apart In Distance, But Never In Heart

Legaaaaaaa! After long 7 days of silence, he's finally back... Maafin tajuk yang kedengaran romantik tak bertempat itu. Miahaha. Ginilah nasib long distance relationship.. 😁😁

Syukur tak terkata. Aku sentiasa risau takut apa-apa jadi kat dia. Takut our last conversation will be our last. Things like that.

"Mintak maaf Syg, Abg kerja luar lama..."

"Aik kerja luar ke kat laut?"

"Luar Syg, Abg masuk hutan."


"Ishk habis semua mood Syg tau tak.. Takde mood nak buat apa. Risau sangat tapi Alhamdulillah la at least Abg dah balik ni Syg lega sangat-sangat. Ada sakit tak.. Ada cedera apa-apa tak..", panjang lebar aku membebel. That summarizes the 7 days he's missing in action.

"Takde cedera apa-apa Syg... Thank you sebab risaukan Abg.. Syg sihat tak.. Yam kat mana?", dia jawab sambil tanya pasal kitorang. Soalan yang without fail dia tanya almost everyday kat aku.

Dah lama dah rasanya since last dia mention masuk hutan. Biasa kalau masuk hutan tu takdela sampai berhari-hari. Ni lama betul. Lepas keluar hutan dapat 2 hari cuti, so bolehlah dia rehat n tido puas-puas. Dalam hutan bukan tentu makan n tidonya. Dengan sekarang tengah musim hujan, kat sana pun sama musim hujan, dahlah tido dalam khemah ishk2 mana dinda tak risau..

So lepas dah sembang-sembang tu aku terus bagitau la pasal nak gi sana. Neves gilerrr takut kena marah... 😬😬

"Abg, next weekend ni Syg nak gi sana tau ada urusan sikit. Kalau sempat kita jumpa jap yek."

'Kalau sempat' kononnn... Miahahaha. Padahal ayat di atas ni patut berbunyi:

"Abg, next weekend Syg nak gi sana semata-semata sebab Abg, kalau bleh nak jumpa Abg hari-hari tau!", wakakakaka. Taknak sound desperate, laki kan allergic sket pempuan desperate2 ni.. Coverline konon cakap ada urusan.. Padahalllll. Apa kao fikir kao business woman ada urusan kat Siammmm. Puiiii.

"Next weekend. Berapa hb Sayangku? Syg naik flight ke?

"Tak.. ETS.. Serik dah la naik flight macam haritu, susah nak bawak barang macam-macam."

Serik ni sebab kes last pergi bulan 5 haritu, macam-macam barang termasuk scrubs yang aku beli untuk teachers Maryam kat kindy for Teachers' Day sangkut kat kastam, diaorg tak kasi bawak dalam hand luggage. Dia bukan liquid ponnnnn. Macam garam kan, tu yg aku bawak naik hand luggage. Sekali tak lepas daa.. Jelinggggg je aku kat akak2 kastam siam tu, dah tau dorang yang akan rembat scrubs tu semua nanti ngrrr. Izal pun tumpang membebel, cakap orang bleh buat bom dari garam la sayang. Dah satu hal tak pepasal menjejes-jejes ayaq mata aku kat airport aritu, ralat punya pasal.

Dah la sebelum tu check-in luggage aku exceeded by how many kgs entah. Padahal dah timbang sebelum tu.. Tataula cemana bleh lebih lagi. Haih lebai malang sangat aritu. Ended up kena bayar dekat RM300, lagi mahal dari ticket flight apehalllllll. 😤😭 Izal jugakkk bayarkan. Aku nak bayar balik dia berkeras tolak. Dah masukkan dalam poket pun dia marah, dia bagi balik. Sobs.

And that was why aku dah merajuk tanak naik flight sebab leceh. Naik ETS haa bawakla bnyk mana barang yang kau larat nak bawak. Takde nak timbang bagai dah.

"ETS turun Padang Besar kan. Syg datang ngan kawan-kawan ke kat sini? Syg bgtau betul2.."

"Hihi takdela.. Syg bawak Yam je, saje nak kasi dia happy bawak jalan-jalan. Yam berapa kali cakap 'terima kasih Mama sebab bawak adik gi Thailand'. Dia excited."

"Di samping tu nak menjenguk boipren yang dah lupa jalan pulang balik Malaysia.. Huhu."
Kihkih sempat lagi aku perli dia sedasssss.

"Nak kena betolllll."

Ni bulan 12 tahun lepas.

So pastu dia tanya semua, aku naik ETS pukul berapa, sampai pukul berapa, gayanya macam nak pick up kitorang tu.. Tapi dia takdela berjanji lagi, takut ada keje agaknya. So takpelah, nanti pepandaila aku cari van kat sana kalau dia tak dapat pick up kitorang.

So dah legaaaaa number two sebab dia xdela nak marah pun. Dia lagi seronok adala. Aku cakap tak payahla apply cuti, mesti tak dapat punya. Cukupla dia jenguk jap aku n Yam lepas dia balik keje pun jadila. Aku nak dia bonding lebih ngan Yam. Yam tu okay je dengan sesiapa walaupun malu sangat n ambik masa nak rapat. Tapi kalau orang rajin melayan dia, dia okay je..

Tapi masalahnya bakal Daddy ang ni kuat menyakat. Kat tepon pun dia bleh menyakat sampai menangis budak tu hahahaha.. Tampaq!

Gone were the days I felt so gloomy without you!




You know you love me!
XOXO


No comments: