Monday, October 26, 2009

Semalam & Hari Ini

Semalam kuar ngan incik sayang tengok papadom.
Smalam sempat salam2 ngan abah incik sayang sbb ngam2 nak pikap bliau, abahnye pon baru balik surau.
Mmg calon menantu pilihan abah... Orang gi surau, dia gi meronggeng... Pok pok T_T
Semalam tensen sbb housemate dan-dannnn msg kate tak selesa bile ada lelaki kat umah, dan dia kate kalo takde inisiatif lain, dia bleh pindah kuar umah. Semua sbb aku tumpangkan 2 orang anak sedara lelaki aku kat bilik aku. Aummmm. Ingat anak ikan ke ape. Kalo ye pun nak cakap tak pueh ati, dorang tu baruuu je sampai, tak sabar langsung...
Semalam Chuck tak bley stat! Can Ripley believe it? Believe ittt. Dipercayai sebab sehari tak stat enjin dia, sehari jee. Manja betul. Last2 abang aku main-main minyak pastu baru laaa dia nak stat,
Hari ini, aku masey memikirkan solution untuk anak sedara aku tu. Kalo ada duit insyaAllah semua jalan ni. Tapi masalahnye ngah menunggu duit. Penin. Tersepit antara amanah kakak aku dengan 'keselesaan' housemate baru.

Ya Allah! Tolongin aku!

Oh! On the bright side, harini CFO aku yg aku keje direct ngan dia time kat Puncak Niaga haritu, tetibe dia question kenapa aku non-billable kat Kongpoh! Haha. Dia baru tau. Aku cakap, it's Kongpoh's Project Manager punye decision. Akhirnye ada gak sumone in the company who is more powerful than the PM yg concern...

Ari jumaat lepas masa aku MC pon, ex-housemate aku cakap lagi dengan Technical Lead, apsal aku non-billable? Sbb dari projeck Bumi Armada tahun lepas lagi dah billable, tetibe masuk projek ni jadi non-billable. So aku cam useless je laa dalam project ni. Taulaa nak jimat kos projek but why her? Ex-housemate aku backing baikkk punye huhu. Mentanglaa aku paling junior of them all, sooo bajet aku takkan melawan punye laa. Takpe we'll see...




You know you love me!