Thursday, October 1, 2009

It Takes Two.

Someone just made a BIG DEAL out of my YM status: "be monitored, or use ur broadband (-_-")". Seorang mamat yg annoying dari dulu lagi.

Yg aku pelik, aku dah set dia invisible n delete dia, tapi cemana dia leh nampak aku online lagi? Ngeee. Dia pertikaikan pasal aku tak tulis WIRELESS broadband . Dia cakap, "Term tuh salah, Malaysians suke gune term yang salah."

"Wadde?? Ko dok cakap english berterabur aku rilekkkk je?", aku cakap. Dalam hati laa.

"Alah... Stakat status. Tak kisahlah.", jawab aku kat dia malas. Aku taulaaaa ada wireless broadband, ada cable broadband, dan lain2 lagi, abestu salah ke kalo aku gune GENERAL term dia, yakni, BROADBAND??

"Hmm. Benda2 kecik ni lah yg lead org islam confuse pasal alcohol dalam perfume. Confuse dalam term.", dia jawab. Ngeeeeeeeee. Nyata kau sirius dalam senyuman . Tertekan btol ngan orang yg terlalu mengambil serius sumer benda ni. Chill lah. Kalo ikutkan, aku pon bleh jadi serius n start lecture dia pasal, ni lah orang melayu kite, cakap english ikut dan je, grammar ape sumer berterabur, cuba bawak-bawak menuntut lagi, ini takkk. Haaa.
hentak

Tapi aku diam seraya tak membalas message dia dah. Buang karen. Daripada involve ngan useless argument camni, baik taip sini dan semakkan fikiran korang je, wakakaka.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Incik sayang akhirnye betul2 dah dapat seru untuk mempercepatkan kawen. Sblm ni mmglaa dia cakap nak kawen tapi aku nampak dia rilek2 je lagi Lately dia selalu cakap kat aku, mmg KENA kawen next year, dia nak ada sumone yg support dia dari blakang. Bleh, bleh, dinda bleh je bab support2 ni, janji kanda support dinda ngan ferrari merah, barulah ku nampak gahhh.

blackwhite
Dan abah dia pon dah cakap kat dia, "Abah nak kawenkan kau tahun depan." Kaachinggg sponsor dikesannn! Hihi Pastu selalu sikit2 sebut camni, "Nanti dah nak kawen..." atau "Nanti bile nak kawen..." Hehe kire aku dah di-approve sbg calon menantu laa kan? Hik hik gatai nyaaaaaaa.
right

Lalu aku pun terus terpk untuk engage walaupun before this aku plan takyah majlis pon untuk engagement, buat 2 in 1 merisik n bertunang pon takpe, dekat2 before kawen, janji ada cincin. Tapi skang aku pk, perlu laaaaa tunang so that kitorang bleh fokus, tak berubah pikiran, n kasik commitment sebelum idop sebilik kelak... Cewahhhh.

Skang pon kalo aku cakap isu kawen, dia tak tensen cam dulu dah... Dulu kalo masuk topik kawen, nampak ngat dia terus pressure, muke jadik lain, dan cubaan menukar topik dikesan. Kali ni, bile aku ckp pasal kawen pastu mintak maaf kalo dia rasa tertekan sembang pasal ni, dia cakap, "No lah sayang, after all you've done, you deserve it... :)" Adeiii kesayangan...

Jangan lupe yang, nak cincin bunga atau anything unik-unik utk engagement, tapi tak mahal pun takpe. Jadinye plan camni, engage ujung tawun ni, kawen before I turn 30 next year on August 2, 2010. So that kalo orang tanye, "Yang perempuannye umur brape?", orang lain leh jawab, "Yang pompuan tu 29..." Fuhhhhh manis sket daripada, "Yang pompuan tu DAH 30..." Eh eh jauhnyee angan2 siap pk ape dialog makcik-makcik yg datang tengok aku bersanding ngeee... I'm totally Miss Fine in The Nanny!

Aku ni, citer kat blog semua ni, bukan tak takut malu kalo tak jadi ke ape... Aku nih jenis tak tahan sikit nak simpan lam diri sendiri benda2 exciting ni keke. Cam before nak dapat Chuck dulu, giler menahan diri laaaaaa sebelum cite kat blog ni, you should be proud! Ngeh ngeh ngeh! Tapi bile pk2 balik, semua tu di tangan Dia... Kalo aku cite ke, tak cite ke, kalo nak jadi atau tak jadi, apelah daya beta, rakyat-rakyat sekalian??

Macam aritu mak aku cakap, jgnlaa selalu pergi rumah parents incik sayang, kalo tak jadi, aku yang malu. Tapi entah, aku pegi je jugak DENGAN TAK MALUNYE sbb pk, sementara orang seronok nak jumpe kite ni, kite jumpe je laa... Kalo tak jadi belakang kire. I'm living a day at a time.

Sooooo, di sini Ilyana nak tanye pendapat ahlil nujum sekalian (walaupun cuma dua, tiga orang je ), kalo korang laa, ok tak untuk bertunang dalam tempoh 8 bulan atau lebih sebelum perkahwinan?? Vote pleaseee diraja malaysia!










You know you love me!

4 comments:

kerel said...

u've said it, tunang la awal, so leh FOKUS... nnt baru la u and incik sayam u mangat sket nk kawen...
plus, slow2 nnt rejeki tu datang...
org kater kalau nk kawen tu, pintu rahmat, terbukak la sket ~ ;)

. i . n . a . z . said...

rasanya elok sbb memang boleh fokus. at least kita boleh lebih berusaha ke arah itu. dan insyaAllah, bila nawaitu tu dah ada, nanti murah la rezeki.

neway, good luck n congrats

girlfriday said...

dari segi semangat! betul, betul! so kerel bile nak tunang ni? :D

harapnye begitule... inaz dulu bertunang ngan nizam for how long? sile tunjuk ajar... :P

. i . n . a . z . said...

kitorang tuari almost setaun. bila dah tunang tu baru la start nak simpan duit sket sket untuk berkeluarga. kalu tak, asal ada duit, asek nak berjimba je.