Monday, October 5, 2009

Monday Blues?

Arini totally zero output at work. Takleh buat ape langsung! Dahlaa sejuk giler sampai aku rasa nak bawak quilt aku je esok sbb pashmina pon tidak mampu menghangatkan.

Yang ABAPer india kat seblah ni plak punya habit yg pelik. Once in a while dia akan tertunduk-tunduk kepala dia, ala2 macam orang tersengguk sbb ngantuk. Tapi dia tak ngantukkkk, aummm. Ex-osmet aku pon prasan ni. Betapa annoyinglaaaaaa. Many, many, times yg aku tak tahan jeee nak tego, "Madhu, will u please stop doing that!" Tapi kang dia tanye, "Doing what??" "You know, THATTTT.", kata aku sambil ulang balik aksi tersengguk dia tu ngeeee. Tak kuasa!

Aku ngah geram ngan PM sbb dia taknak charge aku as 'billable' and I don't know why, padahal aku sejak dari projek kat Bumi Armada lagi dah bleh dicharge billable. Mentanglaa aku the only junior yg tinggal... Bile dia charge aku as 'non-billable' ni maksudnye, bile tibe saat yearly assessment nanti, keje-keje aku kat Kongpoh ni dikira 'non-productive'. Dahlaaa kitorang punye performance, ngan bonus pon, is based on the 'productivity'! Cam buang masa je rasa, bukan nak kasik motivate pekerja2 yg tinggal ni, makin demotivate ada...

Tapi yg aku tau, bile dia buat aku camni, dia akan save on the total project cost, sooooo bile ada lebihan nanti akan menjadik project bonus, pastu project bonus itulaa yg akan masuk ke poket dia. Mulelaa aku nak bersangka buruk ni. Padahal dulu dia cakap kat aku, "You are billable once u start the real tasks, ok?" Habissss ni bukan real kaaa report yg aku buat tu. Seberapa real lagikah yang dia mau... Ishk2 sesungguhnye aku ini sedang berpuasa (ganti T_T)...

Wiken ni ija mau datang, pastu nak teman dia gi umah bakal mak mertua kat Kuala Selangor, pastu nak gi beraye ngan Mus n Heyda! At least sesuatu yg leh wat aku hepi untuk aku habiskan weekdays ini! Aiyakkk blom buat ayat untuk tanak attend bridal shower tu kat ex-osmet aku trr trr!

Smalam tengok Ugly Truth ngan incik sayang kat OU, bess! Kelakarrrrrrr! Incik sayang skang dah tak reti driveeeee, balik-balik nak mengade soh aku drive je, dan dia akan tersengih kepuasan di sebelah. Hehe. Yela dah brape tawun kan diaaa je dok jadik supir aku ngeh2. Ngah geram sbb dia tak kasik permission nak letak gambar dia ngan aku time kat OU kat blog. Geram geram geram. Tapi sayang sayang sayang. Nanti tengok Jack Black cite apetahhh tu, ngan Papadom plak ekkk.

Malam ni mau masak Spaghetti Special stok seminggu untuk jadik bekal dia minggu ni. Letak lam freezer, tinggal dia masukkan lam microwave je bile nak mkn. Kesian ahhh makan tak tentu je bliau taim kat opis tsk tsk. Kalau tak sayang aku banget-banget lagi tataulaaaahhh.

Ok ah, sambung refresh facebook lagi. Giler takde keje. Boringnyierrrrrrrrr!



You know you love me!

No comments: