Tuesday, June 8, 2010

Easy Breezy Thank You Tags

Memule sekali, let's cekidaut gambar2 that inspired this mini DIY project - my own thank u tags!

Love, love, loveeee!

Awww... Suke ada lidi kecik macam KFC original tu :))

Tak dapat bagi proper citation sbb slalu lepas gugel image, terus save laju2 lam folder WWW aku (wedding, wedding, wedding :P) So, manalaa kite bother nak save link dia kan? Tu laa sape soh tak buat watermark? Siapa?? Ecehhhhh mentanglaaaa dia baru buat... Hinss hinss :P

Things you need:
1. Any scallop punch will do. I used Marvy's Scallop Punch.

Marvy's Scallop punch.
Punches a 2 1/4" scallop circle.

2. Custom stamp. I really want one of mangosteenskin's stamps, tapi macam mahal je... So gua tempah kat kedai stamp biasa je kat Kuantan, 13 hengget, tunaiii. Prektis, prektis. Thee hee hee.


3. Kertas apa2 je mengikut citarasamu.
4. Lidi.

The Output:
Soooo, ni antara thank you tags yg TAK JADIK. Aku test-test dulu, once dah finalize, baru produce in bulk :)

As u might've expected, thank you tag yg real punye, ekslusif time hari tawen nantilaa. Most probably tak gune stamp dah, print kottt. Ngeh2. 

Semua kerna aku tak puas ati ngan stamp yg aku tempah tu sbb susah sket nak bagi dia rata bila dah cop tu. Pastu, design stamp tu aku tak berkenan. Yaa, sendiri design, sendiri tak berkenan T_T Sbb aku tak bagi softcopy pon kat tuan kedai, aku lukis je atas kertas time aku datang kedai tu. Jadi, limited sketlah design dia. Then suruh dorang buat stamp cam aku lukis kat kertas tu. Malas nak ulang alik ke kedai punya pasal.
Thank you tag ni seswaiii untuk orang yg kasik kotak as wedding favor. Walaubagaimanapun ia bolehlah dipelbagaikan mengikut citarasa anda adanya. Tapi kakak aku tak berkenan plakkk aku gune 'format' camni, dia kate cam lollipop. So nanti, aku tempek je kottt scallop tu kat kotak aku (-_-")

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Seperti yang dijanjikan, here are the things I bought in scrap-n-crop store the other day! Beli benda2 ni untuk thank you tags, kad kawen & wedding scrapbook yang incik sayang cakap nak buat. We'll see... We'll see... :P

Martha Stewart's Scallop Dot Edge Punch.
I love, love this!

 Fiskar's 'Tiara-Cut' Border Punch.

 Tiara cut.

Aku tak sure bentuk camni btol2 orang panggil tiara cut ke ape. Tapi kalo tak silap aku, aku ada terbace lam website Martha Stewart, dia panggil bentuk camni tiara-cut. Wallahualammm.

Fiskar's ni kalo baca forum scrapbook mat solleh, dorang kata brand ni tak berapa bagus, sesuailaa ngan harga dia yg tak berapa mahal kat sana tuuu. Tapi kat sini, aku tengok harga Fiskar's stuff ngan Martha Stewart's lebey kurang jeee... (-_-")

Yang ni material untuk scrapbook yg dibeli khassss untuk incik sayang.
Tapi pastu rasa sayang nak kasik pulak haha. Nantilaaa.

Antara scrapbook papers yg dibeli mengikut nafsu duniawi saja adanya. Semua geram!!
Dan si Sayang sibuk merebahkan diri kat kertas ngam2 time aku snap gambar aritu :((

Scrapbook papers without si Sayang.

Yang ni antara gmbr yang kiuttt sangat antara kertas2 ittew...

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Si Sayang belum jumpa sampai sudah... Haritu ada orang kat gerai goreng pisang cakap dia ada nampak sekor kucen itam putih melintas depan gerai goreng pisang, menghala ke sekolah tak jauh dari umah aku. Dia prasan kat kucen tu sbb dia pakai loceng. Huuu. Tapi dah puas aku tawaf satu kwsn umah aku, siap intensif cari area sekolah tapi tak jumpe gak...

Aku ada gak try call Wak Mat kat Johor nunn, yang dikatakan terer bab2 bagi firasat bila kucen ilang. Ikhtiar je laa kan. Bliau cakap, "Ni dah dibawak orang ni...". Aku tanye, "Ooh, orang ambik dia? Dia hidup lagi kan Wak Mat?" "Hidup lagi... Dibawak orang ni." Tapi pastu yang tak bes bila dia tanya, "Ni kucing Parsi kan?" "Bukan... Kucen biasa je..." Ngeee. Takpelaa, anggaplaa Wak Mat terer kasik firasat pasal kucen ilang je, bukan jenis kucen torsobut.. T_T

Aritu ada mimpi Sayang datang kat aku ngan badan comot kesan kene lumpur coklat. Dia macam report duty depan aku, sama macam dia report duty kat aku time aku panggil dia sebelum ni. Huuuu.

Terpk nak buat iklan dengan ganjaran. Tapi macam poyo pulak...



Jaga diri & stay pretty!

Monday, June 7, 2010

Wedding 3-in-1!

Siang tadi, majlis kenduri tiga anak sedara aku sekali harung! Hee hee jimat ongkosss!

Memasing dah nikah waktu2 yg berlainan dalam sebulan yg lalu. Kebetulan jodoh tiga beradik tu dekat2, sooo akak aku decide buat majlis sekali je la. Tapi siang tadi ada 2 pengantin je, sorang lagi anak sedara aku yang lelaki dah balik ke Syria sambung belajar. Salah sorang yg kawen ni, Kakak, anak sedara yang paling rapat ngan aku dari kecik. Kiranya ni majlis perkahwinan pertama cucu mak aku lah...

'Ingredients' untuk membuat pelamin thee hee heee.

Ini pelamin aku bikin.
Juga proud sponsor untuk semua barang2 tu.

Kakak2 aku kata, basi laa wedding aku nanti, sbb gune barang2 yg dah gune lam wedding anak sedaraku ni haha. Tak kisah ponnn.

Jadi bersedialah untuk siaran ulangan lanterns ngan tirai pink tu time wedding aku nanti ye :P

Ini letak tepi kerusi.
Bunga: Recycle dari time tunang haritu.
Sangkar: Untuk wedding hantaran/hiasan pelamin aku nanti! 

Amacam, annoying tak gambar ada watermark? Muahaha. Saje nak kasik korang takyah susah2 nak cite source blog nih bile nak refer pada gambar kat blog aku. Kan tak susah... Terus terpampang link blog ni kat gambar tu kan kann.

Mak andam merangkap tukang buat pelamin terjun T_T

Olololo... Mendengar kata bila orang suruh pandang ke langit..
Ngahaha. Oh, ini pengantin 1: Kakak & Afif.

Ini Pengantin 2: Kak Jiah & Jijul


Before suami Kakak jumpa aku, kakak cakap, "Afif cakap, dia tak sabar jumpe Moksu." Hehe tah apeee Kakak cite kat Afif tah... Yang mendebarkan ati aku nak jumpe Afif tu, kerna beliau adalah seorang Hafiz! Dia baru abis belajar kat Syria/Mesir, aku tak ingat! Aku?? Ngan baju tak memenuhi syariat (ooo tau... dish!) maka haruslah automatis rasa malu nak jumpe orang alim2 camtu T_T Dahlaa first time jumpe dia 2 hari sebelum majlis, dia siap berjubah n berkopiah, sedia nak kuar pergi bagi kuliah kat surau kat Kuantan. Umur baru 24 sama dengan Kakak. Siang tu dia mengajar kat sekolah tahfiz dekat2 umah Kakak.

Jadi, lepas dengar background Afif tu, dapat imejin laa kan cemana majlis yg akan berlangsung kan... Kalo ikutkan, dia taknak bagi ada pelamin ape sume ni, tapi kakak aku nak jugak ada pelamin utk orang bergambar, bukan sanding pon. So aku punyelaaa segan, sebagai orang yg dipertanggungjawabkan buat pelamin tu T_T. Setiap kali dia lalu kat tpt aku wat pelamin, segan aku naik sampai ke kepala ngeee. Segan tapi buat jugak... Dahlaa buat beriya eh eh ehhh. Tapi dia senyum jeee.

Sekaaaali, lepas pelamin dah siap, Kakak cakap, Afif pulak yang sibuk bergambar kat pelamin tu hahahaaa tatahan!


The Miss-Congeniality Kakak :))


Kakak kawen pon pakai tudung labuh, aku salute giler. Mekap pon mekap sendiri je sbb risau Afif tak suke tebal sangat kot. Tapi time aku tengok Kakak mekap tu, Afif senyum je tengok dia mekap, pastu cakap, "Comelnyaaa..." Aku lam hati punyelaa risau kot2 dia tego kakak sambil quote ayat quran ke tskk sungguh tinggi imaginasi T_T

So kesimpulannye, mmg aku seganlaa bile perlu bersosial ngan orang2 yg aku rasa alim ni. Tapi ngan Afif, dia okkk sangat, tak buat aku rasa tak selesa. Cepat mesra ngan aku. Sikit2 moksu, moksu. Nak amek gambar berdua ngan moksu laa, nak makan dengan moksulaa. Pastu, bile time tukar baju, siap mintak tolong aku pakaikan samping untuk dia! Haha segannnyierr...

Pastu dia dah cakap siap2 tu nak datang umah aku kat KL nanti, sbb dia nak gi amek kitab dia. Akan kukenalkan incik sayang padanya nanti!

Si Gadis Melayu Terakhir - Kak Jiah.


Oh! Speaking of incik sayang!! Sungguh tensen menanggung rindu... Lamaaaa tak rasa rindu camni ngan dia... Ni sbb aku balik cuti kat Kuantan lebey dari seminggu, rasa lama gilerrr. Kalo kat kl tak jumpe seminggu lebey, tak laa rasa lama sangat, sbb dekat so tak kisah. Ni jauhhh. Dia pon, yang kebiasaannye hardcore je ngan aku tu, dok cakap rindu, rindu, rindu kat aku. Kalo takkkk, susahhh nak dengar bliau cakap camtu :")




Jaga diri & stay pretty!

Friday, June 4, 2010

Kehilangan Lagi.

Kucen, yang paling aku sayang, yang aku panggil nama dia Sayang, dah tak balik umah since 3 hari lepas.

 Dah penah publish gambar ni dulu, tapi publish lagi kerna ni gambar feveret of 'em all.

Wuuu sedeynye... Sedey sangat sbb kucen tu paling manja, paling tak banyak songeh, paling baik, n paling rapat ngan aku. Almost tetiap malam musti tido ngan aku. Kalo panggil, "Sayaannggggg....", dia akan respond gak walau cemana pon. Aritu aku panggil dia time ngah tido, perut dia gerak2 sebagai tanda dia jawab tapi ngantuk sangat sampai tak kuar suara T_T Huhuuuu. Pastu aku panggil lagi sekali, dia terus lompat turun dari kusi pastu jalan terhoyong hayang lagi sbb baru terjage dari tido, terus pegi kat aku. Huuuuuu. Sedeynya... Napelaaa yg tu yg ilang :(

Percubaan menyusu secara hentam keromo oleh anak2 kucen aku sbb tak tau kucen jantan tadek susu T_T

Baru amek gambar ni sehari sebelum dia ilang :((

Aksi tido yang wat aku rasa nak gigit dalam kegeraman.

How could I not cry?? You're such an adorable little thing :'( 

Huuuuu.

Nak wat ape pon cam tarak mood je. Rasa kehilangan sangat tadek dia.

Sorry tak sempat apdet lagi pasal anything yang aku janji nak apdet ye.

Dalam mood berkabung. Harap dia just sesat n dia baliklaa umah ni sebelum aku balik KL ari isnin/selasa nanti... :((



Jaga diri & stay pretty!

Wednesday, May 26, 2010

Kasut Gojesnyier!!

These are my kind of shoes! I want x80juta!



Agak2 bleh DIY tak ni?? Haha cuba jgn tak cuba... :P


Jaga diri & stay pretty!

Apa Warna Tema Untuk Wedding?

Ini soalan favourite orang ramai kat bakal pengantin. Kakak aku pon awal2 lagi dah tanye aku soalan ni, sbb dia cakap nak slo-slo kumpul riben etcs untuk wat hantaran aku haha.

Aku slalu rasa taknaklaa rumah ngan pengantin ngan keluarga pengantin sumer sedondonnn habis, tapi rasa 'bersalah' bile nak pilih banyak 'warna tema' untuk wedding. Biasanye orang cuma sebut dua kaler tema je. Dulu lagi teruk, satu je kaler tema hehe. Kalo ada kaler ke dua pon kire tak disengajakan je.

Aku, macam ramai pompuan lain, sukeeee sangat ngan pink. Tapi masalahnye, sangat kesian tengok incik sayang terpaksa sarung pink untuk baju pengantin. Tapi bukan nak suruh dia sarung baju pink pon, cuma nak macam, baju putih, samping pink gitu je. Tapi still laa pink kannnn. Dia, kejap setuju, kejap uh-ah-uh-ah sbb yelaa, laki mana yg suke pink? T_T

So, itu yang haritu aku pilih kaler gold. Selamatttt dari public humiliation, mungkin itu kata incik sayang lam hati. Hehe.

Tapi sbb warna pink tetap bertakhta di kalbu, aku tetap terpk nak kaler pink untuk wedding favors aku, hiasan rumah etcs. Sbb bile tengok diri sendiri skang ni pon, aku pon ada selai dua je seluar ngan baju pink kat umah, cakap banyak lakk. Yang banyak, barang kaler pink. Jadi why not applykan konsep kehidupan sedia ada ni pada wedding aku nanti nan SEHARI je tuuu. *vain giler bile pk persiapan bagai nak rak untuk SEHARI je... Dangg!*

Soooo aku dah cakap kat Aju, hantaran nak kaler pink dengan hijau muda. Ataupun pink n coklat, kasik retro sket. Hiasan umah, banyak putihhhhh dengan pink di sana-sini sikit. Pelamin pon hopefully dapat kaler putih bersih suci murni, semurni Top. Favors - putih n pink and hijau/coklat gak kot, just for variations.

Tak jumpe hantaran pink-coklat, kek pon jadilaaa.
Keren kannn. Dicilok dari sini.

Sesungguhnye hati rasa senanggg bile tengok dan bekerja dengan benda2 kaler pink! *mata bercahaya*

Dan tadi, jumpe plakkk ayat tak tahan lam blog isubumperkahwin.blogspot.com ni, yang membuatkan aku nak taip entri aku harini. Lawakkk blog ni, pastu yang best sebab ayat dia straight to the heart, mmg sejibik yang kau rasa lam hati tapi tak terkeluar dalam bentuk ayat!

"Ini pulak kegemaran ramai pengantin perempuan. Warna merah jambu. Sebab perempuan akan rasa sangat ayu, jelita dan manis bila memakai warna ini. Itu memang betul. Tapi, membiarkan suami kamu kelihatan jambu dan kaku memakai baju pengantin warna tu, lebih-lebih lagi warna merah jambu stok macam Pink Panther; ia membuatkan kamu kelihatan sangat tidak berhati perut."

'Tidak berhati perut' - exactly! Aku rasa kesian bile tengok ramai orang lain kawen pastu laki dia kena pakai baju full pink. Macam, the photos yell: Save me from public humiliation, save me! No offense haha *dah kutuk tetibe no offense apehallll* Lagi:

"Lagi satu, dah jadi macam trend jugak, bakal pengantin suka had kan pada dua warna je. Kalau dah pilih hijau, korang padankan dengan ungu je. Hijau. Ungu. Dah. Semua barang kahwin, nak hadkan kat dua warna tu je la. Macam la dua warna tu je yang ada kat dunia ni. Padahal, berderet lagi yang boleh dipilih kat spektrum warna. Warna pelangi pun ada tujuh."


"Kasihanilah mata-mata orang yang memandang. Pedih retina ni tau! Berpinar-pinar jadik nya nak bezakan yang mana pengantin, yang mana pelamin."

"Walau apapun warna tema pilihan kamu, cuba wujudkan sedikit kontras. Terutamanya, yang boleh bezakan pengantin dan pelamin. Sebab kamu, si pengantin lah subjek utamanya. Yang orang keliling kampung sibuk susah-payah keluar rumah hari tu, sebab nak tengok kamu lah. Jadi, kenapa kamu susahkan lagi diorang dengan memaksa bermain permainan Cari Benda (Pengantin) Tersembunyi. "

Hahaha cakap pasal 'cari benda tersembunyi' ni teringat ija pernah cerita, mak dia pernah pegi satu wedding pastu mak dia tanye, "Mana pengantinnye??" Tengok2 rupenye pengantinnye kat sebelah je... Haru... Giler haruan...

Okeh! Lapa giler! Tak sempat lagi citer sal diet aku skang ni.. Ehemmmm. Limablasmenet lagi waktu makan.

Tinggal satu hari bekerja je lagi minggu ni, yezzzz!



Jaga diri & stay pretty!

Friday, May 21, 2010

I Am Gonna Love Tomorrow!

Aritu as usual team aku 'meeting' kat cafe bawah, minum2, sembang2, sebagai tanda penat keje, mengantuk, or simply sbb boring n just wanna kill the time!

Pastu nampak segerombolan lagi geng dari HR tiba untuk 'meeting' gak, siap dah bawak bag nak balik, time tu dalam 40 minit sebelum waktu balik.

Pastu Wendy cakap, "Bes giler laa dia olang boley balik awal, bos takde kat HR! Kita patut duduk sana laa blablablaa.."

STENGAH SEMINIT KEMUDIAN, tetttt! Pusing blakang nampak boss tengah pegang pinggan berisi ubi goreng. Pastu parking cantekkk sebelah aku, sedia untuk sembang. Hahaha giler kantoiii! Memasing buat muka cuak. Pastu dia cakap, "Nak balik, baliklaaa, don't bother about me!"

Wendy pun cakap sambil gelak, "Boss, upstairs we cannot discuss, sebab ABAP team sorang sana, sorang sini maa. So that's why we have to have a meeting in this cafe..."

Boss: "Alaah, you don't have to try so hard to justify yourself-lah!" Dan terus lepak kat cafe ngan kitorang selama setengah jam lagi, sampai dah dekat waktu balik dah... T_T

Giler sempoi! (Bab2 mengular je sempoi ye, pangg!) Ni boss a.k.a. project director yang aku citer lam entri ni. Bukan PM yang tak besh ittew. PM tu skang tengah bercuti kat Jepun for 2 weeks already, so rasa lebey aman bilik meeting ini tanpanye, time kasih, kalo tak, tensed smacam je.

Pastu aritu Wendy noticed dia pakai tie Burberry, so Wendy lawak2 laa tanye dia, "Boss, tie you burberry ke?? How much you beli?".

Dia jawab, "50 ringgit je!"

Tapi Wendy cakap kat kitorang, "Bukannnnnn... Ai tengok website dia, tie yg sama dia pakai $400 tau! Bukan RM, USD!"

Kayanyee... T_T To spend that much on a tie T_T

So kesimpulannye dia mmg wow lah. Yang buat aku taip entry citer pasal dia arini adalah kernaaaaa! Jeng jeng jeng! Tengok email dia ni:

Message
"Due to user being 'too pampered' by our presence here and not following the laid-out support structure that being put in place, I would like to make a dry run of our absence from Felcra.
For the week of 31st May till 4th of June, I want everybody either work at the office or work from home."


Yessss seminggu tuuu bleh work from home! Konpem aku balik Kuantan yessss! Project Director tu siap cakap, "Nanti kita semua suddenly goneee from the office, bile YH (the PM) balik dari Jepun, dia pelik tengok where is everyone?? Then I inform dia, tapi I inform pukul 10 laaa! Hahaaha!" Haha giler laaa bliau ni! Stiap masa lam bilik meeting keje wat lawak je, sampai kekadang tak laratttt T_T

Tak sabar nak bagitau family, sure dorang gembira! *melompat katak* (teringat citer antu lompat katak lam blog ini wuu takut!)





Jaga diri & stay pretty!

Wednesday, May 19, 2010

Yeppa The Lanterns Are Here!

Tadi pegi pikap paper lanterns yg aku order dari paperlanternstore.com aritu, kat Poslaju depot.

Sronokkkk! *melompat bintang!*


Aku order lanterns kaler fuchsia & pink, size 16" ngan 12". Nak yang 8" gak tapi tadek stock la pulakkkk... Ni aku bukak 4 ketui lanterns untok tatapan geng blog sekalian alam.


Order kat sana dengan penuh prasannye, konon sbb sini mahal dan tak banyak choice. Sana ada macam2 saiz ngan kaler. Tapi ended up, murah singgit je daripada harga lanterns yg dijual kat local blog satu ni, bile campo2 shipping n handling cost, bahahaha! Takpe, at least murah sikit pun jadilaaa... *tepok2 diri sendiri* T_T

Tak sabar nak menghias umah nanti! Pastu kalo ter-baik hati, lepas majlis, bleh bagi kakak2 n abang2 aku sorang satu ke dua ke, tanda time kasih. Itupun kalau tengah baik hati laa..  Hohohoho!




Jaga diri & stay pretty!

Tuesday, May 18, 2010

Shocked! :O

Smalam sebelum tido, tibe-tibe teringat nak gugel nama ex zaman moda-moda dulu when I was 18!

Look what I've found!


Mr Selangor 2009 - Azral Mezan Abdul Razak
(hambek kauuu letak nama penuh, biar dia google :P)


Terus tak jadik mengantukkk! Patutlaa selama ni aku gugel nama dia, tak pernah ada info apa2, tak layan tenet ke beliau nih, I was thinking. Rupanya bizi membina badan all these years muahaha!

Tapi tu laa aku tak pasti btol ke dia. Dah 12 tahun since I last met him, pastu bentuk muka bumi pon suda lain, jadi ngan muka2 pon suda brubah. Tapi nama dia bleh kata unik gak tu kan? Siap nama bapak sekali sama... Tsk2. Jadi sangat kecil kemungkinan aku tersalah orang kan...

Ada youtube lagi, tapi gambar tak clear sooo tidak membantu --> http://www.youtube.com/watch?v=cs6fBXxRIi8 Tapi, tengok cara jalan cam sama je! Hihii.

Azral ni antara ex yang meninggalkan bekas di hatiku laa kirenya. Aku time tu kat kdu, dia kat utm jalan semarak amek mechi. Aktif main tenis dulu. Dia menyewa ngan kawan2 dia kat AU4 Keramat time tu. Pastu bile aku fly, siap call dia ni dari oversea gune syiling beruncang2 lagi dulu. Suke pos lukisan macam-macam untuk dia, dia kata aku pandai lukis. Siap paksa diri layan lagu Butterfingers sbb dia suke Butterfingers. Start belajar pakai baju lengan pendek baby-t dan baju ketat2 sbb dia cakap dia suke tengok, padahal aku pakai tudung Malam2 dia suke main gitar lagu Another You - Cromok, Teachers' Pet - Warisan Wanita Terakhir dan macam2 lagi lagu untuk aku, sungguh masyukkk.

Ini Azral yang aku kenal dulu, susah giler nak bandingkan righttt?


Apa2pun aku baru nampak hikmahnye putus chenta ngan dia dulu... Speaking about how much people can change! Sungguh takleh imejin cemana berboiprenkan lelaki berbadan ketak kaler gold... Sungguh!




Jaga diri & stay pretty!

Pinwheels! Like like like!

I sooooo really want to DIY this! I had sooo many ideas in mind to spice up my own little wedding, bercampo2 konsep chinese english everything tapi tak kisahhh janji gua sukaa! It's my wedding after all!



Nak buat as vip favors ke, hiasan umah ke ape ekkkk.

Oh! Dan nak citer pasal my ex-man who turned into a Hulk!
Nanti aku balik umah carik gambar lama dia dulu, baru update!




Jaga diri & stay pretty!

Sunday, May 16, 2010

Butik Kawen Paling Bes Untuk Plus-Sized B2B.

Aku ni jenis malas sket nak survey banyak2, jadi dah jumpe satu butik yang bleh menawarkan saiz aku, dan rajin melayan, mmg itulah yang jadik butik paling bes di hatiku....

Ada yang cakap butik yang bes untuk orang yang 'tak berapa nak kurus' aka saiz XXL ni (segan nak taip XXL tapi untuk kemudahan orang gugel, maka aku taiplaa. Ngahaha. *blushed*), ada kat Bandar Baru Bangi ngan Sungai Besi. Tapi aku tak biasa dengan 2 tempat tu, so aku gi Semua House je dengan niat untuk carik kain untuk baju pengantin setelah pasrah ngan layanan diterima kat Ampang Point...

Dua butik aku pegi kat Ampang Point, satu tu bile aku masuk n direct tanya, "Ada tak baju kat sini saiz saya?" Sorang jawab, "Kat sini kita limit sampai saiz L je..." CISSSS bedebahhhh. Maka aku terus blah with the walk of shame... Citttt. Terus confidence level menjunam ke paras bahaya. Ini baru badan camni, takleh imejin kalo badan gemok btol, cemanalaaa layanan yang aku akan terima

Satu lagi butik, "Ala... kat sini takdeklaa, saiz ni je (sambil tunjuk deretan baju2 berskala barbie dia). Buat baru laa pastu sewakan, harga kite start dari 1800 je..." 'JE'?? Since when 1800 tu is a small amount of money der? Nonono time kasih je laa, tadeknya aku nak bayar almost 2k untuk samting yang takkan jadik milik aku ittew...

Bile gi Semua House, pilihan kain lace sumer tidak memenuhi citarasa anak raja tapi poket nipis ini. Hihi. Corak lace tu is so predictable, mmg lain sangat dari baju pengantin yg disewa tu, aka tak cun, tu yg aku givappp. Last2 sembang ngan owner kedai baju pengantin tu, dia cakap, "Try gi medan MARA dekat2 area Pertama Kompleks, Jalan TAR tu. Situ banyak pilihan, artis ramai pergi situ."

Aku tanye, "Situ ada saiz besar ke?"
"Ada, ada. Lagi satu, try pegi level U5 kat Semua House ni. Situ pun ada.", dia jawab.


Jadik aku pegi level U5 dulu ngan niat nak gi Medan MARA later. Tapi sudah berkenannnn dekat U5, jadik tak jadi gi Medan MARA. Kedai ni the only butik pengantin kat level U5 tu, bertentang ngan kedai cenderahati Sayang You.

Presenting.... Diana Bridal Sdn Bhd, sayangnye dia kate tadek website. So meh aku tolong promo. Ada cawangan kat Jalan Pudu ngan Ikano Power Centre gak. Butik ni sekali ngan Fotome Studios.


Cantik giler baju Zahnita pakai ni, Ija pon berkenan.

Aku ngan Ija memula buat2 masuk Sayang You dulu sbb segan gilerrr takut butik tu tadek saiz aku... Wahaha. Tapi gagahkan jugak kaki ni last2, kali ni someone yg nama Nuurul greet kitorang. As usual soalan aku direct to the point, "Ada tak baju yang saiz saya?"

"Ada.. Kita boleh buat ikut saiz adik..", Nuurul cakap.

"Aik, baju sewa ke?"

"A'ah kak. Semua boleh adjust ikut saiz akak.", jawab sorang lagi pekerja butik tu.

Wow, ini sudah bagus!

Tapi pastu aku masey tidak yakin ngan ape yg aku dengar tu, aku tanye lagi, "Yang mana satu yang boleh adjust ikut saiz saya? Takkan semua kot?"

"Adik nak yang mana? Boleh kata semuanya boleh adjust. Kite lebihkan 'basi' untuk semua baju. Boleh... Jangan risau.", Nuurul jawab, cuba untuk meyakinkan aku. Wowwwww.

Pastu bile dah selesa tu, ija sembang2 laa ngan sorang lagi pembantu butik tu, cakap mmg nak diet ni, tapi still laa kena carik baju awal2 kan. Kot laa badan takmo turun ke apa. Dia cakap apa tau, "Alaaa 5 bulan lagi, SEMPAT SANGAT nak diet.", woww tak penah jumpe orang yg begitu memahami dan optimis cam dorang ni... Dorang bukan gemok pon padahal..

Pendek kata, marilah berkunjung ke Diana Bridal ni sekarangg! Bukan untuk bakal B2B plus-sized je, yg kurus laaagilaa boleh. Biar daku summarize kenapa!

1. Layanan mantap dan tidak bertepi.

2. Tidak bias terhadap pengantin bertubuh montok hihi. 

3. Mmg dia tunjuk, setiap baju tu diorang lebihkan 'basi', meaning dia lebihkan ujung kain tu, pastu jahitan bleh dibuka pastu dijahit semula ikut saiz anda, anda dan andaaaaa *bunyi gema*. Untuk yg kurus pun, kain lebih (basi kain) tu dia jahit ke dalam kemas2, tadeklaa nampak terkeluar ke ape.

4. Baju banyak pilihannnnn.

5. Harga bermula dari 500++ (perempuan sahaja). L&P bermula dari 700++. Pakej ni dapat sekali veil, tiara, rantai, tengkolok.

6. Senang nak pegi. Macam, ada ke b2b yang tak tau Semua House kannnn? Senang untuk proses fitting, amek bawak balik kampung dan pulang balik.

7. Ini paling bes - we can change our mind! Nuurul cakap camni, "Nanti time nak datang fitting, kalau kite ada baju baru yang adik berkenan, adik boleh tukar, tadek masalah." Whattt? Begitu flexible?? *nangis keterharuannn*

Lepas tu dia tanye, tanak ke amek pakej untuk tunang sekali?

Aku cakap, "Oooh... Tunang saya besar, susah nak dapat saiz kot..."

"Besar mana?"

"Besar laa, besarr, pastu tinggi lagi, tak muat kot..." <-- hehe selamber, jangan marah baby...

"Besar macam mana? Bob Lokman ada?"

"Hmmm ye kot anda?", Ija tanye aku.

"Haa ye kot...", aku jawab setelah berpk seminit. Susah btol nak bandingkan laki kite ngan laki lain.

"Boleh... Besar Bob Lokman boleh. Bawak je dia datang sini. Kita akan bagi muat. Kalau tak muat pon, kite boleh tambah kain kat tepi. Sebab baju dalam orang tak nampak kan."

See? Betapa optimisnya orang2 ini??? Seronok... Akhirnya dapat layanan yang kudambakan...

So incik sayang sudah tak sabar nak sihat, nanti mau jalan berbondong-bondong gi Diana Bridal! Dia pon dah cakap kat Mak dia, dia nak gi. Nanti kalo ada yg berkenan, bleh carik baju untuk belah dia pulak! Yeay!

Sooooo finally, aku pilih baju ni untuk wedding Kuantan nanti... Ikut ati tak tahan je nak tunjuk gambar penuh, tapi nanti langsung tak seprais la pulak kan... Tapi ni pon dah terang tang tang ni hahaha.

Material dia lace n songket, baju ni aku bleh sarung aritu tapi sendat.
Kesan2 keketatan dapat dilihat pada kain yang kupakai itu hehe.


I can't wait to get married!!!! ♥♥♥




Jaga diri & stay pretty!