Wednesday, February 3, 2010

He's Leaving On A Jet Plane

Maka aritu, seminggu kurang-lebey lepas majlis Ija, sempatlaa kitorang menghantar Pares, si tunang Ija ke KLIA sbb dia suda mau balik Sudan.

Ondeway nak ke departure hall, adalaa sesat2 then aku n ija tanyela direction kat sorang brader ni kan. Dah explain pe sume, brader tu agaknya tak tahan nak tanye, "Adik-beradik ek?" Soalan yg dah kitorang dengar untuk kali ke 923840 Kitorang pon iyeeeekan je laa. Tak larat dah nak explain! Haha!

Ija cakap aritu Pares cakap, dia sanggup pergi kerja kat Sudan SEMATA2 nak kumpul duit kawen. Walaupun negara tu bergolak, dan nak sampai tempat dia kena naik 3x flight laa, ngan naik traknye lagi. Perghhh demi chenta dia turutkan... Yeahhhh Leo mmg camtu ai noe, we're the kind who will go to great length just for love!

Jadi, Pares masey tak berubah, masey jeles ngan tahap perhatian yang Ija kasik untuk aku yang dia rasa melebihi dari dia. Hoho. Dari UTP lagi! Haritu dia ajak Ija balik Kuala Selangor tolong dia kemas2 barang nak balik Sudan, tapi Ija takmo sbb segan aah tetibe dia sorang2 di kalangan family Pares kann...

So Pares pon sudah grr grr ngan Ija, cakap Ija tak berapa sayang dia apa suma. So Ija pun cakaplaa (aku yg tukang kasik idea nak sms ape ni), "Abestu kalo tak sayang, kenapa orang sampai turun dari Penang ke KL ni???"

Pares jawab, "Sebab kak sya? Awak nak lepak ngan kaksya kat kl kan."

HAHAHAHA rasa nak kasik pelempang pon ada. Jeles tak bertempat hokeyyyy. Apa-apapunnn ai tataappp nombor satu di hati Ija!

Tapiiiii, ada sedikit TRAGEDI time Ija baru sampai KL aritu.

Tragedinya bermula lepas penat Ija bergelut ngan Paris sbb nak 'rampas' tepon dia. Ija jumpe satu msg dalan Sent Folder tepon Pares yg sangat-sangatttt heartbreaking: "Macam mana ni weh, aku rasa ragu-ragu nak teruskan pertunangan dengan Ija esok...", lebey kurang camtu laa sbb aku kan jenis pelupe. SMS tu dari Pares untuk bespren dia.

Gila tak gila??? Dahlaa msg tu sehari sebelum majlis Ija... Giler betullllll. Dan Ija tau pasal tu, seminggu lepas tu plak tu. Perghhh.

Sekaaaaaaaaali, Pares cakap, takkan taknak dengar explanation dia dulu. Dia jadik camtu sbb baca msg dalam inbox Ija yg Ija tunjuk kat dia sehari sebelum tunang tu yang berbunyi: "Ishk B pun sama, yayang jage diri baik-baik tau...", sms ni pun aku lupe exactly hihi. Tapi the point is there lah.

Pares terus assume, Ija tengah rapat ngan sumone yg sangattt caring kat dia siap panggil yayang yayang lagi wahhhaaaa. PADAHALL! Msg tu dari Incik Sayang untuk aku sbb aku ilang tepon aritu kannn! Jadi dia tumpang anta msg ke tepon Ija. Haha kannn dah salah paham.... Ija pon tak berkesempatan explain pasal sms tu lepas tu, atau sengaja tak explain , mengenali Ija si Gemini tegar. Tu yg Pares terus berbelah bagi tu...

Soooo, hepi ending!

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Tadi Ija call aku SEMATA-MATA nak cite apa yg dia sembang ngan Pares tadi:
Abang Pares: Awak dietlaa sikit.
Ija: Awakkkk, awak ni tak menerima saya seadanya tau. Tengok Encik Bruang tu, menerima kaksya seadanya!
Abang Pares: Awakkkkkk, Kak Sya tu MMG DAH KURUSS! Awak terbalik, bukan enbruang yg menerima kaksya seadanya, kaksya yang menerima enbruang seadanya!
*Gelak guling-guling*

Buta ka apa??

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Dah setel anta Pares sumer, sehari pastu Ija pon balik naik bas ke Penang. Lepas aku anta Ija kat Hentian Duta, Ija anta sms ni kat aku:

"anda kawen nanti mesti ai nangeh punyala
rasa seolah2 berat nak melepaskan tanggungjawab
kehkeh cik bruang plak take turn jaga sampai matik
uwaa sebak la plak masing2 da nak kawen
sebbaik dua2 nak kawen ngan lelaki yang sama taim zaman berchenta kat utp
at least tak segan sangat kalo nak melepak sama"

Uhuuuu.... Bikin syahdu laa luuuu. Tapi wa sayang lu banget Ijaaaa! Jangan lupe motto kite (walaupun dulu pnah bercita-cita nak beli TZM , tapi bukan motor itu yang kumaksudkan):

"Kita kekal kawan sampai tua ye, sampai dah beruban atas bawah..."

Huhuhu...

Adik bradik? Yayayayaya T_T

Cuma aksi bergaya yg sama... Keskes.

Emoticons that represent us!

Pares, sbb suke tiru gaya The Rock angkat-angkat kening hahaha dari utp lagi icon ni dah equivalent to Pares!
Incik bruang, The Rock-star di hatiku!
Ija, sbb suke buat mulut sejibikkkk cam icon ni!
Kaksya, yg sentiasa bermasalah untuk tido. Ataupun yang ni , sbb mudah marah hehe.



You know you love me!



Friday, January 29, 2010

My Bestfriend's Engagement!

Tengah nak apdet pasal ijaaaaa, tatapiiiii, broadband selo smacam malam niii geramnyaaa! Langsung takleh aplod gamba kat photobucket. Jadi as-sobru minal iiiman, nanti cekidaut smula kat entri ni ye! Malangnye takleh apdet blog kat keje. Sbb posisi gwe yg memblakangkan sume orang memungkinkan SUME ORANG nampak skrin aku dengan jayanya.

Habis.

********************************************************************************

Bertemu kembali! Nahhh gambar2 nya!

Sama-sama sudah menjadi tunangan orang...
 

 Ni personal favourite aku.
 

Olololo... Comeynyier...

Hehe... Tunang pakai baju keje :P

Gambar terpaksa dicrop sbb incik sayang cakap: "Yayang ke ni?"
Aummmm. Baju ni buat aku nampak cam ngandung! (Mari salahkan baju T_T)
Kawen pon blom lagi oiii!

Aku sibuk jadi fotografer backup ija aritu, jadi gambar aku lam kamera ija ada sikit sahaja (alasan semata).
Semua ni gambar dari kamera Ija je, dia lom kasik version official fotografer dia punye.

Pelamin tu kitorang kelam kabut siapkan malam sebelum Ija tunang tu... Sampai ke Subuh okkk menyiapkan mendalah tu berdua! Nampak je zigzag zigzag camtuuuu jee, TAPIIII!! Erghhh giler payah nak buat dia terlipat elok camtu

Ija buat majlis ni dekat umah Tokwan dia kat belah 'Pulau' Penang tau, umah ija lak kat 'Seberang', jarak dalam 45 minit kot. Jadiiii mlm tu rasa barang2 yg ada umah Tokwan serba tak cukup, jadi kitorang pun rushing balik umah Ija kat seberang BERDUA je. 

Ada satu time tengah jahit2 kain kat pelamin tu, secara tiba-tiba tv tadek siaran. Pastu aku pandang ija ija pandang aku. Mmg taim tu tah nape tetibe datang rasa meremanggggg tengkok tiba-tiba, kalo ikut rasa tatau malu, blehh jee aku melompat pelok ija sambil tutup mate! Tapi sbb TAU malu, aku buat muke cuak je, pastu ija pon konpem rasa yg sama sbb pastu dia cakap, "Ok, takpe, orang ada ni.", sambil browsing samting kat fon dia.

Dan selama sejam dua lepas tu, kitorang teruskan keje 'menjahit pelamin' bertemankan bacaan surah kursi dari tepon ija T_T.

Long story short, majlis Ija berjalan ngan lancar je aritu...Titik titik titikkk.

*Sangat tadek mood nak mengarang ayat skang, ntah nape...*





You know you love me!


Thursday, January 28, 2010

I Love My Job! Let's Keep It That Way!

Bertemu kemballliii. Dengan diri sendiri...

Ija kate buatlaa lagi entri cam blogging berima aritu. Eh tapi bes apaa taip entri camtu sbb ekceli lebey rilex dan takyah pk kesinambungan ayat. No wonder inaz suke taip entri berformat puisi camtu! Letsssduitttt! *smangat2 ntah sbb ape..*

Kerja!
Remember I said, prasaan aku kurang bes bila masuk tempat kerja baruku haritu?
Tapi itu cerita hari tuuuu

Skarang, at least buat masa skarang, tak rasa lagu tu
Sebagai melayu totok, tetap rasa seronottt ngan persekitaran ramai mim-lam-alip-yu
Kalau dulu masuk miting cong-ceng-cong-ceng cakap discussion gune bahasa yg aku tak tahu
Lain gilaaaaaaa budaya kerja kat sini dengan yg duluuu
Kalau dulu orang tunggu silapppp je nak kenakan aku
Sikalang, "Ada problem yang boleh saya bantu?"
Cara dorang buat keje, mengingatkan aku ngan study groups kat utp dulu
Sambil bergelak ketawa, sambil buat keje gitu
Semuanya teratur dan documented, bukan hentam keromo haru biruu
Dah jumpa semulaaaa teori yg blaja kat utp dulu - normalisation etcs, terkezzut aku!
8 jam keje mmg di-fully utilized, tapi tak tensen pon cam dulu
Semoga keje ni akan jadi kerja terakhirku
Walaupun terlalu cepat untuk aku cakap camtu!

Ada sorang mamat dalam miting room yg dah jadi bilik kerja kami nih
Sepanjang masa buat lawak tak henti-henti
Sambil tu keje tetap jalannnn, banyak btol energi
Terdetik lam hati aku, sapelaaaa senior consultant yang muke cam Ramli MS iniiiii
Sekaaaali, membe aku cakap, "Dialaa PROJECT DIRECTOR kat sini..."
"Kaya raya dia tuuu, dia tau semua benda, jadi dialah tempat bertanya kami."
Woahhh, kalau itu macam punye Project Director, bakal eksaiting laa life kat sini
Langsung tak pilih bulu, cross culture apetah lagi
Sembang langsung rasa cam tadek gap, tahap kau dan aku lagiii
Smalam, dapat email ajak join match bowling kat Wangsa Walk Jumaat ni
'Incik Ramli MS' kata, kalau lebey seploh orang dia akan sponsor game ini!
Dan akan arrange for prizes utk the best and worst bowlers nanti!
So terboktilaa kekayaan dia tahap senang2 je nak sponsor itu ini!
Perghhh awal2 masuk dah ada aktiviti
Kalo kompeni lama dulu, ajak tugede2 tapi bayar sendiri-sendiri
CEO ensem tapi kedekutnyeee tak terperi
Dahlaa tak sensitip sekali, ajak tugede2 kat bar Waikiki!

Ooohh btw, membe aku ex-colleague kompeni lama
Cakap agak tensen kat tempat barunya
A few abaper dah benti sbb tak tahan adanya
Keje bagai nak rak tapi gaji secoet jaa
Jadi aku apa lagi, ajak join kompeni ni, bleh kite reunion smulaa
Tapi dia kata, that is not possible for herr
Sim* Da*by dah signed agreement ngan Deloitte, VPC & Accenture
(Salah satu tu adalah kompeni aku lerr, go figure :P)
Yang diorang takleh amek ex-Sime masuk kompeni mereka
There is such thing! Buat aku rasa dorang kejamnyeeee
Taulaa nak menurunkan staff turnover rate, tapi pejadahnyee
Macam ni, kalau kau pembaca berita, ada 8tv, RTM, ntv7 ngan TV3
Kalau kau resign salah satu tu, lagi tiga-tiga tetibe takleh amek ko keje
Mmg laa ada astro, tapi tak samaaa
Camtu gaklaa dunia SAP kami semua

Okay, enuff about kerja
Mari update pasal ija pula!!



You know you love me!



Sunday, January 24, 2010

Is It Me Or Is It Me?

Laptop baru saksss! Tadek bluetooth dan tadek mouse! Sooo terkial2 aku gune trackpoint tetengah kibod niiii. *melompat ketensenan* Komen nnt aku reply... Laptop baru paham2 aaa, kibod pon lain. Dan stored password sumer tadek, nak login akaun blogger nih pon brape kali aku key in password daaa...

Keje baru tu tskkk, awal2 masuk tu perasaan tak brape bes. Let's not elaborate it. Tapi takpe, harapnye perasaan akan menjadi bes giler pasnih........ :(

Ok, satu gambar je as a teaser. Dengan keadaan tadek mouse, tadek bluetooth, dan tadek photoshop dan lain2 ni, langsung tak bes nak apdet blog ke facebook ke  .

Taraa!


Esok dah keje.... T_T


You know you love me!

Wednesday, January 20, 2010

What It Takes To Be A Morning Person

Ok I got myself this beauty yesterday!
Credit to http://blog.se-nse.net.


Mmg beli ni sbb function untuk kamera dia, it's more of a camera with a built-in phone than the other way round. Jadi aku tutup mata je bile keypad utk tekan sms tu agak tak bes dari tepon sblm ni. N tak kisahlaa walaupun fon ni dah basi ke ape, janji 8.1mp ngeh2.

Turned out bile aku show off ngan incik sayang, bliau kata, "Ini tepon idaman b dulu!! Aaaa jeleshnye!" Keh keh mission accomplished! Ceh mission apetahhh :P

On another note, aku tak jadi masuk keje smalam! Masalah tido dan bangun lagi arghhh geramnyeeee ngan diri sendiri! Seriously kena adjust jadual tido yg dah lari giler-gilerrrr ni. Sooo aku call opis cakap aku demam, then mintak nak join the company on Thursday...

So I did a few research (again) pasal sleep disorder ni. Dalam banyak2 tu, ada satu yg aku baca yg menarrek perhatian.You can cekidaut here.

Intro dia sama ngan aku. Mamat nih slalu rasa dia nih bukan dilahirkan utk bangun pagi, he's not a morning person, sama cam aku, hopelessss. Dan dia rasa benda tu ada kaitan ngan genetik. Sampailaa satu masa dia mmg kena bangun pagi dan dia rasa banyak benda dia leh setelkan bila bangun pagi.

Sooo dia pon wat research, dan mendapati bahawa tanggapan orang yg kata, 'go to bed early so you'll wake up early' tu tak seberapa tepat. Dan satu lagi yg orang silap paham adalah, setiap hari kena cukup tido 6-8 jam. Padahal, setiap hari badan kite memerlukan different hours of sleeping, bukan sama je.

Sooooo berbekalkan pada fakta tu, dia keluarkan cara utk menangani masalah tido dia yg theoretically aku rasa besss! Padahal bagi sesetengah orang yg mmg morning person, cara dia tu mmg datang naturally je, takyah pk-pk pon. Camni.

Masuklaa tido pukul berapa pon, janji kena masuk tido time betul2 mengantuk. Betul2 mengantuk tu can be defined as dapat lelapkan mata kurang dari 5 minit lepas letak kepala. Pastu, satu lagi syarat dia, kena bangun pada waktu yg sama setiap hari, 7days per week.

Memula dia cakap susahhh sbb dia masuk tido lambat, tapi kena bangun awal. Tapi takpe, hari seterusnya dia akan tido awal sbb pk nak bangun awal kan. So dalam 3-4 hari dia dah bleh adjust. Sampailaa skarang, setelah sekian lamaaa, dia dah jadi morning person pon! Incik sayang musti bangga kalo aku camni!

Okkaaaayyyy jadi malam ni kite cuba dulu. Memerlukan disiplin yg tinggi gak nih nak menepati waktu. Tapi takpelaah, esok btol2 kena masuk kerja takde alasan lagi! Kalo tak brubah skarang, bile lagi? Takkan sampai kantoi bangun lewat ngan keluarga mertua yg jenis, bangun subuh dan tak tido terus dah pastu! Trr trrr. Mati gwe...

Agak-agak bleh jalan tak ni? Tensennyeeeee blom apa2 dah tensen. Susah btol nak ubah prangai yg
dah jadi darah daging sejak berpuluh tahun nih. Tsk.

Off to maybank.

p/s: Please watch ADNAN SEMPITTTT! Suke segala-galanya pasal movie tu, penceritaan pon bes, camera angle pon menawan. Dan paling penting lawak giler giler gilerrrrrrrr! I'm soooo falling in love with Shaheizy again!! :D



You know you love me!



Tuesday, January 19, 2010

Blogging Berima

Esok first day kat tpt keje baru
Jadi mari taip laju-laju!

Pada hari jumaat itu,
Dalam perjalanan ke Penang umah Tok Wan Ijaku
Satu kejadian hampehhh sudah berlaku.

Tepon kesayengan dalam poket suar kelabu
Suda tercicir dipercayai atas seat bas sejurus aku berlalu
Tak sampai 5 minit lepas aku turun tu
Aku naik semula nak cari kot2 ada lagi kat situ.

Tanya kat driver bas yg baru lepas kemas bas
Ada nampak tak tepon saya kat seat 2c time incik kemas?

Beliau kata takde, musti terjatuh time aku tido tadi
Pastu time bas gerak, tepon gelungsur ke belakang sudah pasti
Jadi konpem aku takkan temui lagi!

Nononono kenot be, aku cakap kat dia dalam hati je la
"Sebelum turun bas, saya baru je pegang henpon tu sms kawan saya"
Tu yg aku cakap kat dia sebenarnya
Tetiba aku teringat yg aku last sekali turun dari bas adanya
Jadi sape lagi yg amek, kalo bukan driver bas atau second drivernya?
Tapi aku rasa second driver dah turun tadii daaaa.

Aku turun bas ngan prasaan taktau nak buat apa
Cek2 lam beg2 lagi kot2 aku terselit kat mana2
Pastu baru terpk nak call number aku apparaaaa!
Call-call, masuk mailbox jadi dabel konpem tepon tu dah ada tuan baru yg tolong offkan dia!
Aku pon mengaummm lam ati ngan penuh bengkeknyaaa!

Sampai skang ralat gilerrrrr kat diri sendiri yg super selo ini
Apsal aku tak pinjam sat fon Mak Long ija yg kebetulan satu bas ngan aku dari kl tadi
Pastu call number aku time aku naik bas cari tepon aku tadi
Kot2 laa tepon tu berbunyi dari kocek driver yg disyaki
Pastu bliau glabah giler rasa nak hantuk kepala sendiri pastu muka pucat cam nak mati
Pastu bleh aku buat muke super garang pastu terus seluk poket dia tanpa peduli lagi!!!!!
Sambil menghentak organ seksual beliau sampai tak berfungsi!!
Bencinyaaaaaa diri iniiiiii!
Nape tak terpk time tu eeeeee!!!

Jadi, banyak cite lagi nak cite time engagement ija aritu
Tapi pasal tepon tu, mmg sakit ati aku
Jadi cite pasal ija nanti2 laa dulu
Dahlaa gambar skang tadek sbb aku tadek kamera selain cameraphone ittew :(
Sehari tadek fon giler tak keruan wa cakap sama lu
Ngan incik sayang pon rasa terganggu tak dapat nak kontek aku sebebas selalu
Belum aku mati tu...
Macam2 benda yg membantu keberlangsungan idop ada dalam tu:

reminders,
birthdays,
no akaun bank,
resepi bes,
address,
last ganti minyak itam maikel bila,
last tukar kontek lense bila,
last period bila,
things to do,
point2 nak apdet kat blog takut terlupe,
gamba2 camwhoring aaaaaa,
hasil nyanyian suara sendiri T_T
and of course nombor telefon sahabat handai sedara mara kuuu!

Nasib baik tadek gambar bogel ke censored2 ke, in case u're  wondering T_T *ok kembali berima*

Jadi, sehari dua sejak balik penang ni
Hari2 aku menggugel tepon2 menarik terkini dan yg dah basi
To tell u the truth kat sini
Actually aku dah boring ngan xpressmusic yg MOST PROBABLY driver sengal tu curi
Dah boring, tapi selagi masih ada lam tangan, aku takkan beli lain lagi
In a way, Allah telah mengurniakan apa yg aku hajati
Ok, ni saiko diri sendiri ni
Walau hakikatnye tertekan giler kan kalo ilang tepon ni ekceli?
Aku nak phone yg camera bes tapi untuk dapat yg within bajet sungguh tricky
Nak sangat blackberry tapi yg paling murah tu camera 2mp je buat ape beli
Jadi most probably Sony Ericsson sbb aku suke cybershot tapi, ramai orang kate tak berapa tahan itu bateri?
Betui ka fakta ini?

Adeih as usual, plan nak taip pendek tapi terlajakkk lagi
Kesimpulannye esok, lepas balik keje kat Jalan Yap Kwan Seng, mari pegi Low Yat dengan hepi!!
Tak sabar nak dapat tepon baru nanti!
Skang masey bertahan dengan tepon yg incik sayang pinjamkan dari Abah untuk aku hihi
Sungguh tidak berkemaluan bakal menantu terpuji!
Bile citer kat Abah, Abah cakap, "Nape tak report je, cakap saya syak orang ini!"
Tapi aku kate, takut aku tuduh je tanpa bukti
Kesian pulak dia anak bini.

Tapi yang paling bes, time nak balik dari penang ke kl hari ahad tu
Aku naik bas yg sama, seat yg sama, dan jumpe driver yg sama aritu
Naik bas, aku nampak muke dia masey ingat aku
Dan ada sedikit riak terkezzut di mukanya hari ittew
Time tu instinct aku mmg sangat2 rasa beliaulaa culprit itu
Tapi wattudu, takkan nak pegang driver tu punya kolar baju
Sambil cakap, "Marsani, pulangkan hak akuuuuu!" T_T

Okkk... malam sudah tua
Esok dah nak kerja
Doakan aku serasi ngan tempat kumpul harta dunia
Muah muah muahhhhh untuk kamu semua!!



You know you love me!




Sunday, January 17, 2010

Order Form





Jaga diri & stay pretty!

xoxo,

Terms & Conditions

Please read the following terms and conditions carefully before ordering your thank you tags:

1. All thank you tags sold are NOT RETURNABLE.

2. Thank you tags colour may slightly vary from the actual thank you tags colour due to different computer display setting. We are unable to guarantee that the colour displayed on your monitor will be exactly the same as the actual thank you tags received.

3.  We will not be responsible for any loss, damage or delays during delivery.










Jaga diri & stay pretty!

xoxo,

Thank You Tags Specs & Price

SPECIFICATIONS


SIZE: 6.35cm / 2.5" (Scallop Diameter) 2.5"x2.5" (Square dimension)
MATERIAL: Glossy or Matte Art Card 250gsm
PRINTING: Full Color Laserjet Print
MINIMUM ORDER: 50 pieces
DEPOSIT:
0-100 pcs - full payment upon order confirmation
>100 pcs - at least 50% of total payment

PRICE

0-500pcs - $0.50/pc
500-999 - $0.40/pc
1000++ - $0.35/pc







Jaga diri & stay pretty!

xoxo,

Thursday, January 14, 2010

Penatnyierrrr!

Amacam, pretty crowded kan blog header beta?

Tapi untuk tahun 2010 design2 crowded camni memang STYLE hokehh. Dalam kepala aku bayangkan konsep lain nih, tapi memandangkan kreativiti terbatas, maka hasilnye header abstrak nih jugaklaaa. Atau dalam erti kata lain, header cut and paste sesuke atiiii Ngeeee.

Aku suker giler template asal ni, tapi masalahnye dia tadek date and time. Tak reti akuuuu timeless entry camni! Sesape leh tolong ngan cara yg paling senang?  

Arini dah last kat Kuantan. Dah 6 hari tapi rasa sekejapnyierrr tak puas cuti! Stat keje tempat baru Selasa depan, tapi arini dah kene balik kl sbb esok nak gi Penang for Ija's engagement...

Dah kol 7.30 pagi, mari tidoooo! Dari smalam dan kelmarin lagi aku berjage nak siapkan blog header nih. Haihhh keje sia2 btol tapiiii nak buat cemana!

Later!

Rindu incik sayanggggg!!! Ehhhh sempat lagi dia.



You know you love me!



Thursday, January 7, 2010

Satu Hari Je Lagi!

Fiew. Patut hari2 last nih dah relaks, tapi kat sini makin bizi ada laaa.

Medical checkup dah buat smalam kat Sime Darby medical centre. Hahaa ngeri laa first time buat checkup untuk breast cancer! (-_-") Okay cerita berakhir di situ.

Bajet kawen aku dah buat sikit2 dahhh. Sakit kepala dahhh belum apa2 dah beribu-ribu lemon! Ija pon skang dalam keadaan agak wengga wat persediaan untuk engagement dia 17hb ni. So aku pun dah amek tiket 15hb ni nak gi penang, yang dah bertahun-tahun-tahun aku tak jejak.

Remember incik bear? Dia macam bau2 je aku baru tunang, aritu tetibe dia msg tanye khabar, as usual soalan default dia adalah 'bile nak kawen?'. Kalini ngan konpidennye, walaupun takut gakk kalo tak jadi ke ape tapi yg penting konpiden itu yg kite mau, aku jawab: "Ooh, baru engage awal muharram lepas. Kawen next year insyaAllah. Anda bile?"

Dia jawab, "Syukur Alhamdulillah... Saya takkan kawen sampai bila-bila."

Aku pon ngeeee je la, yeeeeeeeelah tu takkan kawen. Macamlaa aku tak kenal dia. Nanti sminit kemudian kata gelpren call, kroohhh. Ayat nak AFundi simpati ke apetahhh.

Tadek ape apdet sangatlah dis few days. Esok last day in current company. Pastu aku konpem cuti dulu b4 masuk keje baru yihhaa! 10 hari cuti tuuuu, 19/1 baru stat ngan hidup baru. Walaupun bermakna gaji ujung bulan 1 akan kurang 1000 lebey adeishhh. Takpe, duit bleh dicari, cuti susah dicari T_T ayat pasrah.

Apepunnnn, daripada khabar berita yg aku dengar dari kompeni baru, maybe pegi main office kat Jalan Yap Kwan Seng tu hari pertama je kot amek laptop. Seterusnya, kena pegi project dekat felcra wangsa maju! Gumbira2 yak yak yak! Dekat giler ngan umah aku dan incik sayang! Dekat giler, tahap setiap kali lunch tadahal punyeeee nak ketuk umah incik sayang mintak nasik ngan 'mak'. Ngahaha bakal menantu terpujiiiiinyierrr. T_T

Ok ahhh, permisi dulu! Till next apdet! :D





You know you love me!

Thursday, December 31, 2009

Welcome TWO.OO.ONE.OO!

Opis sudah senyap sunyiiii, ramai amek cuti, dan yg tak amek cuti pon dah balik awal dahh. Aku balik sikit lagi lah. Awal sangat pon takde yg menantiku di umah. Cewahhh.

Wiken ni barulaa ada peluang merilekskan diri kat umah sket, since sepanjang bulan 12 nih leh kata every wiken bizi ngan preparation tunang, majlis tunang, dan last weekend pon family aku ramai2 datang umah holidayyy. Penat tuuu jadi hostess!

Tapi penat sumer ilanggg bile tengok note yg akak aku lekatkan kat cermin bilik time aku gi keje ari Isnin tu. Awwww comey gilerr :")

Ni plak note yg ija tinggalkan untuk aku time dia datang kejap Selasa baru ni. Datang kl beli cincin tunang dan barang2 hantaran :)) Skang dah chow pegi umah bakal mak dia dahhh, prektis skill menantu harapan huahua. Tadi dia msg cakap kene torture ngan boipren bliau, kene goreng mi untuk 10 orang makan... Dan kene masak lunch gak. Wakakaka!


Okay, so long wiken ni aku harap dapatlaa setel bendalah lam list ni!

++ basuh bajuuuu! kawen nanti, incik sayang amek alih tugas ni bleh tak? tak besnyeeeee!
++ decide bile nak join company baru! (ambik masa niii nak decide I tell u!)
++ set appointment for medical checkup b4 joining the new company!
++ buat 10-month planner merangkap wedding checklist yg gempak giler! Kena ada apa yg kena buat setiap bulan dan bajet2 nye skali. Semoga segalanya teraturrrr dan yang penting tidak last minute! Amin!
++ nak setelkan template blog kawen dan blog ABAP, kot?? nih lowest prioritylah kirenye.

Semoga berjaya predei! Pek pek bahu sendiri!



You know you love me!

Tuesday, December 29, 2009

I'm Not Yours & Lunway Sagoon

Few days ago, membe utp aku F citer dia baru clashed ngan his girlfriend of one year. Terkezzut gak aku memule dengar tu, mati2 ingat dorang dah siap sedia nak kawen dah ke ape.

Yang aku tak tahannye bile tengok ex dia tu senyum gumbiraaaa je time bertunang ngan 'tunang paksa' yg nenek dia jodohkan tu. Aku lak tolong geram untuk membe aku tu. Aku cakap kat dia, kalaulaa aku kene paksa camtu, aku akan wat muke tadek efek je time bergambar. Haihh taulaa menerima segalanya dengan redha, tapiiiii.

Tapi biarlah, tu citer orang, hati di dalam kite tak tau...

On the other side of the globeeeee, aritu, 2 hari lepas aku engage ngan fiance tersayyeeng, dapat satu message yg bikin dada aku bergetar sejenak.

"Anda dah bertunang ke dah kawen???"

Sms dari Old Flame yg dah sekian lamaaaaa tak keep in touch.

"Err, tau mana?", jawab aku sambil otak ligat memikir dari mana dia dapat tau. Blog ni dia tak tau.

Pastu dia terus call dengan suara yg macam nak nangis, I must say. Bunyik bergetar, bunyi sebak, dia cakap dia langsung tak sangka aku akan bertunang secepat ni. Rupenye dia tau sbb dia tengok display image kat YM aku. Aku plak sengallllll, bleh lakkk tak prasan, kalo kite set someone offline, dia tetap nampak display image kite rupenye. Tsk pek dahi sendiri! T_T

Sbb sebenarnya mmg aku tanak bagitau dia aku nak tunang ke kawen ke. Biarlaa lama2 dia tau sendiri. Sbb dia selalu cakap, dia takleh imejin cemana prasaan dia kalo one day nanti dia terserempak aku jalan sambil pimpin tangan anak aku kat Nirwana (pasaraya dekat umah Kuantan ) ke, mana ke. *Background lagu Lamunan Terhenti Aris Ariwatan* Tsk. Pastu dia cakap takleh terima kalo one day nanti dia call, suami aku yg angkat.

"Abis anda gak suke cakap kannnnn, ai dari tahun2 lepas cakap nak kawen ngan incik bruang, tapi tak kawen-kawen gak. Anda suke cabar kannnn. Ni, orang dah tunang, nape nak sedey pulak...", aku smash dia seketul.

"Yelaaa, tapi, erghh, tu cakap kat mulut je, dalam nih perasaan cemana anda tak tau. Sakit, Sya... Sakit... Ai tak sangka secepat ni anda tunang... "

Lepas tu aku banyak diam je time dia meluahkan kekuciwaan. Last2 dia cakap, "Takpelah, walau cemanapun tahniahlah, anda nampak cantek n sesuai ngan kaler tu. Pepel ek?", yeee, orang ke 2 ingat baju aku pepel T_T.

Walaupun dalam keadaan camtu, sempat lagi dia insist nak tengok gambar aku. Aku bagi je link ke photo album aku kat facebook, yg aku temporarily enable utk 'Everyone' dan bukan 'Only Friends' cam biasa. Biar dia tengok. Biar bila dia teringat kat aku, dia akan terbayang visual aku dalam baju tunang, dan dia jadik benci, dan lupekan aku terusss.

Seminit kemudiannnnn, haa terus sebelasss notification kuar kat fb kau. Sumer komen dia kat gambar2 tunang aku. Silap aku, tersilap set privacy untuk comment tuh, tuh yg dia bleh komen.

Antara komen dia yg aku ingat:
"Geram btol...."
"Tahniahlah jugak ye kaksya."
Pastu dekat gambar thank you tag yg ada 'Adi & Sya' tu, dia komen, "Sya* & Sya tak boleh?" (-_-")

Maka INSTANTLY kelam kalibutlaa aku delete sumer komen tu. Tapi dalam instant-instant tu pun, sesaat kemudian, zaaassssss, msg dari Z memecah keheningan senja, "Aku nak tanye satu je. Sape B** tu?"

Pan Bin Tas sungguhhhhh mamat nih! Dia cakap dia tergerak nak tengok photo album aku lagi walaupun siang tadi dia dah usha dah photo album aku tu. Tuh yg dia sempat tengok komen2 saiko B**. Huhuhu giler betul. Dahhhhhhh kene explain citer di sebalik tabir kat Z plak...

Sooo, citer berakhir sampai situ, dia dengan life dia, aku ngan life aku. Dah tunang, dah masuk soal family ni, sumer dah jadik lain, kene fokus. Incik sayang cakap, aku dan dia dah jadik 'family' sekarang :")

Kerna dah jadik family laaaa, makaaaa, aku insist ajak dia join family aku gi Sunway Lagoon pepagi Xmas yg lalu, sebab Abang De nak sponsor sumer orang! Hohoho suke suke. Tapi rasa nak gelak dengar diri sendiri sebut kat Abang De, "Boleh tak Adik ajak TUNANG ADIK gi Sunway Lagoon skali??" Aju n Kak Da pon dah kecoh, "Ajakla incik bruang, ajaklaaaaa." Huhu sooo off we go, 20 orang satu rombongan sekali ngan anak2 sedara belah Abang De.

Masa untuk bergambarrr! Apaa??? Takleh letak gambar incik sayang lagi??

Proud sponsor yg berdiri ujunggg skali tu.

Skarang dah letak dahhhh gamba penuh walaupun mokkk, mentang dah ada tunang...
Takpe, nanti dah kurus, kasi korang senang nak compare kannn.

Suke gambar ni, feeling cover album NKOTB ke apetahh.

Si baju ijau lah anak sedara yg dok ngan aku skang.

Yayyyyy~~~

Gaya itik pulang petang.

Kesimpulannye, lenkali nak pegi hari biasa! Tensen giler takleh naik gelungsur ape2 pon sbb ramai gilerrrrrr beratur, jadik malas nak menunggu. Tapi paling syok time naik pelampung untuk dua orang tu bertiga ngan Aju n Kak Da bahaha... Dan 3x diulangi TIGA KALI tiga-tiga terlangkup ngan pelampung-pelampung dekat area ala air terjun tu tahap sesakkk idong, tapi tak serik2! Sonot!!!

Okayyy dah abish! Later alligator!!

p/s: I should've updated more frequent sbb bile tangguh2 jadik panjangggg entri, dan banyak lupe. Ngeeeeee sabarlah sabariah yee.

Yang Benar (ada tipu2 sket),

~~Proudly Predeiiii~~




You know you love me!