Tuesday, December 29, 2009

Behind The Scene: The Engagement Day!

Kalau ada yg masuk blog aku ni tapi tensen tak apdet2, sorri lamat apdet! Banyak nak cite, tu yg tertangguh-tangguh. Entri panjang niiii. Sile pergi amek nasik sesiap baru bersila depan laptop, baca blog beta okeh! :D

Okay, so the engagement that I was soooo worried about went well... Hihi. Alhamdulillah sangat. Bagus gak adat-adat orang tua kite suruh bertunang ni kan? Banyak benda belajar, so that nanti taim kawen dah ada hint sedikit sebanyak.

Tau tak Incik Sayang sikit punye blur aritu?? Rasa macam aku bertunang ngan entah sape tahhhh arituuuuu aummmm. Dia cam nampak tak nampak je aku, tau laa tengah cuak, tapi erghhh. Biarlaa orang lain tengok aku tak cantek ke ape, tapi aku nak laa cantek di mata beliau dan nak la diconvince dgn senyuman ke ape ke. :( Ni, time dia masuk umah aritu, tadek eye contact ponnn, apetah lagi nak senyum n tego aku sepatah dua kata ke, I was a bit frustrated tsk tsk...

Tapi pastu incik sayang explain n mintak maaf, dia cuakkk sangat melalui semua ni, dan dia jadik serba tak kena sbb family n sedara mara sumer tak kasik dia bergambar berdua dengan aku, so dia rasa serba salah lalu dia pon kelihatan glabah camtu, takut nak dekat aku etc. Huuu pasrahnyieeeerrrr.

Gambar banyak aku dah letak kat facebook. So sini aku letak sikit-sikit je dahlaa.

PELAMIN MINI++
Memule aku kompius gak nih, perlu ke wat pelamin mini ni? Dahlaa abang-abang aku dok usik-usik lagi cakap aku nak kawen ke ape, bile tengok pelamin tu. JANGAN TANYA PENDAPAT INCIK SAYANGGG. Bliau clueless abis.

"Ooh, tunang kena buat baju gak ek?" or "Ooh, tunang kena tempah mekap ke?", adalah antara soalan2 beliau kat aku. T_T Yeahh clueless laik dattt... T_T Apatah lagi nak tanye pendapat pasal pelamin. Orang laki mmg clueless.

Tapi kakak-kakak aku sumer supportive. Jadi aku teruskan je laa niat murni ittew.

Aku just nak gambar aku cantik time tunang tu. Umah dahlaa tadek hiasan sgt, jadi kire pelamin tu hiasan ah. Lagipun it's either bilik yg berhias atau pelamin mini yg kene ada kannnnn. Kalo bilik, penat-penat hias pon, berapa kerat orang je akan tengok. So alang-alang penat, marilah kite buat pelamin mini, mari? Berbaloi-baloiiii. *Ohhh fahrin yg ensem*

Tapi the day before the engagement tu, abang-abang aku pon naik eksaited jugakkk. Siap tolong cat, tolong pasang lampu, buat wiring, tolong kemas, lap sumer tanpa disuruh, olololo... Bikin gwe terharu bangettt.

Olololo berpeluh-peluh buat wiring...

Bukan senang sebenarnye nak buat pelamin sesimple yg korang nampak tu sebenarnye. Aku ingat nak membuka pekung di dada bercup D ini (:D) dengan mengaplod gambar macam2 pelamin tahape-hape yg kitorang buat before we came up ngan pelamin final ni lam blog kawen aku nanti wahha! Eh nak buat blog kawen ke??? Yezzz, aku tewaassss dgn kata-kata sendiri takmo asingkan blog T_T.

Oh btw, lepas tengok gambar tunang aku, opismet akak aku terus nak pinjam pelamin aku tu untuk wedding kakak dia nanti. Haha what an honour! Walaupun just pinjam :D

MAKE-UP++
Makeup yg aku main book je walaupun tak sempat nak tengok portfolio dia pon, turned out fine. At least okay lah, tadeklaa jenis makeup yg nampak setompok ke, mekap kampung ke ape hoho!

Tapi yg geram, mak andam nih jenis tanak dengar cakap customer sikit tau. Aku mmglaa ada beli satu tudung siti yg plan nak pakai time tunang, sbb masa test kat kedai perasan lawa je, tuhla akibatnye. Tapi bile test dan testtttt lagi kat umah, kensellll. Pipi bagai ditolak2 ke depan. Pastu rasa nampak tua. Walaupun dah tua tapi tak perlulaa kelihatan lebey tua kannn
(-_-"). Dah kalo jenis tudung yg keras kat depan tu, mmg aku rasa akan nampak tua.

Yang mak andam ni plak dok suruh aku pakai gak tudung tu sebab dia kata nampak cantik. "Yelaa mmg cantek kalo tengok dalam cermin, tapi bile amek gambar, nampak tembam sangattt.", aku cakap.

Dialog bawah: Kak Da & Ija yg sungguh memahami... :")

Maka it went on and on, 18x aku kate tanak, 18x gak dia soh pakai gak tudung tu. Siap cakap, "Jangan... Nanti awak menyesal bile tengok gambar." Aummmm. Last2 aku biarkan dia nak cakap apa2 pon, aku diam je, tapi aku tetap tanak pakai tudung tu. Muke aku, aku taulaa weiii, dahlaa hobi mengadap cermin dan camwhoring T_T.

Last2 bile aku dah malas argue ngan dia, n dia cakap sorang2, dia cakap camni, "Dia tanak, kita paksa-paksa pulak ye? Dia dah lama pakai tudung.. Dia tau laa kan."

"Haa tau punnnnn, time kasih! Saya mmg tanak pakai tudung tu...", kata aku buat kali ke 1837. So tu yg last2 aku 'berjaya' gak pakai gak 'lush crown scarf' yg aku beli kat adorablemuslimah.blogspot.com tu. Mmg tudung tu susah nak dibentuk memule, sbb sulaman dia atas kepala. Tapi bile aku pakai anak tudung yg keras kat dalam, dia terus wallah! Terletak cantek, tiada komot-komot lagi!

Eh tapi seriouslaaa, pakai fake eyelashes ni rasa cam ada seketul kanopi je atas mata. Tu yg time memule nak adjust tu, muke aku asyik mendongakk je sbb rasa pandangan terkebawah. Tapi haha nak pakai gakkkk sbb kalo pakai, barulaa rasa cam total makeover kan.. Cewwahhhh :)

++CHANDELIER++
Aku gatei nak beli chandelier ni lepas tengok betapa canteknya gambar bilik pengantin Noe yg aku slalu follow blog personal dia & blog kawen dia lam entri ni.


Canteknyierrrr....*drool* - noe punyier

Aku siap email dia ni, tanye dia nak jual tak chandelier dia, sbb chandelier yg aku jumpe kebanyakannye mahal sangat. Tapi Noe kata tanak jual, kenangan tuu... Jadik aku pun berlalu ngan pasrah, layan mudah.my sepam dua, sekaaaaaaliii! Aku ditakdirkan berjumpe ngan chandelier yg sejibik dia punye! Yak yak yak!

Mmg dah ditakdirkan aku punye lah tu... :)


iklan kat mudah

haha pomander ball karer pink senget pulakk dari posisi niiii

HANTARAN++
Aku rasa part hantaran nih, mmg kite patut buat sendiri atau orang yg sayang kite yg patut buat.

Sbb incik sayang tak puas hati ngan hantaran dia untuk aku, dia tak berapa suke, dia sibuk cakap nak buat sendiri hantaran kawen untuk aku nanti hahaha. Kiut giler membayangkan beliau ngan pistol gam ngan riben sumer buat hantaran! :D Oh, dia kate nak guna tulips sbb aku suke tulips :")

Hantaran dari incik sayang ni, adik dia mintak someone tolong buatkan, sbb mak n adik dia risau nak buat sendiri, sbb tak biasa takut ter-buruk plak kan. Jadik mintak orang buatkan.

Hantaran aku untuk incik sayang, Aju yg buatkan dengan penuh dedikasinya. Siap sponsor barang2 hiasan sumer tu. Tapi!! Ada satu tu, hantaran kain pasang, aju mintak membe dia, Kak Ummi buatkan. Bile sampai umah, sumer orang terkejut. Cewah sumer orang, padahal beberapa orang je.

Dia ala2 camni.
Terkejut sangat sampai lupe nak amek gambar sebenar, terpaksa letak gambar kat gugel je ngeee :B


Dia camni laa lebey kurang, without al-kipasun. Tapi dia besarrrrrrr punya, Aju panggil gubahan ni: 'gubahan bunga rafflesia' sbb besar sgt T_T. Aku memule tengok aku cakap ok je, sbb ingatkan Aju yg buat, walaupun merasakan gubahan tu very der 80's...

Tapi bile Aju cakap dia speechless bile tengok Kak Ummi came up with samting camni, pastu Kak Da pun dok cakap, "Bukak! Bukak!" haha makaa ishk kejam giler, kitorang terpaksa laa bukak semula gubahan tu ngan harapan Kak Ummi tak datang engagement aku... (-_-")

Dahlaa kak ummi penat2 lukis kelopak bunga pada kertas keras then kene potong2 lagi then kene ikat getah jadik bentuk bunga... Rasa bersalah giler. Tapi ishk nak buat cemana, malu laaa nak kasik kat family incik sayang bentuk2 eksotik camtu. Aku rasa kalau kecik lawa sket kot, tapi sbb besar, nampak 80's giler.

Tapi lam ramai2 makhluk yg cakap tak lawa tu, Ija tetibe cakap, "Eh, lawalaa!" hahaha pelik btol. Oh speaking of the devil... Dia datang umah aku 5 hari tuuuu dari Khamis sampai Isnin. BFF sungguh!

So kesimpulannye, kain pasang tu lipat2 simple je, pastu letak lam bakul. Bakul yang patutnye letak buah tapi sbb kesilapan teknikal, rupenye hantaran dah terlebih satu jadi 8 :D


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Tuh je laa, all in all! Nih gambar2 favourite aku time majlis aritu:

Gambar di sebalik tabir, kata Ija. Time ngah intai-intai tengok rombongan incik sayang. Bajet gadis desa di situ. Hohoho :")

Sambil mak incik sayang sarung cincin, dia baca something like dis, "Alhamdulillahillazi....", ayat seterusnye aku dah tak pikap, tapi yang penting, ketika itu zassss datang rasa tersebak kejap lam hati. Tsk tsk.

Entah sebab apa?

Memikirkan tanggungjawab yg akan jadik heavy duty pasnih? Kena TAAT pada seorang lelaki, bak kata zaim?

Atau bila dapat mengerti simbolik penyerahan cincin itu, macam penyerahan segunung harapan seorang ibu bahawa wanita yg disarungkan cincin padanya ini, dapat menyayangi anak kesayangannya sebagaimana dia menyayanginya selama ini? :"(


Ini pulak, tiga hati lagi yang aku perlu tekel. Abah, Atie & Mak, ikut susunan daripada yg paling susah nak ditekel. Huhu. Takut berganda lah ngan Abah dia skang, yelaa, sbb dah bakal jadi family kan. Aku tanak spoil anything wehhh.

Walaupun Abah dia dah mintak aku panggil 'Abah' n 'Mak' right after engagement tu, aku masey kekok lagilaa ekceli, kejap panggil Mak, kejap lagi terlupe panggil Makcik pulak. Haha slamberrrr. Mak dia pon kekadang terbahasakan diri kejap Makcik, kejap Mak. Hihihi.

Okaylah, soooo setel satu perkara! Banyak lagi nak kene pk pasnih! Btol2 berdoa semoga segala urusan kitorang menuju ke arah itu dipermudahkan... Dan semoga hati kitorang jgnlah dibolak-balikkan. Doakan kitorang!

Wokey, till next update, u people have a good day!!!




You know you love me!

Wednesday, December 23, 2009

Happy 13th Birthday Darlinggam!

Ouchhh that's sooo 1991 :)))

Now it's 2009, soooooo.......!

Happy 31st Birthday untuk Incik Sayang, the bestest boyfriend everrrr in the whole world! Sayang andaaaaa! :-*

Don't ever worry of what you haven't achieved yet up to this date, you don't need anything else anymore, you've got me!


It says: Happy 31st Birthday Kakang!

Kakang = Abang, nama panggilan beliau lam family.
Bukan 'Abang' cam nak panggey kekasey, tapi cam 'abang' kepada adik-adikku. Huhu.





You know you love me!

Tuesday, December 15, 2009

Kami Tak Cool, Kami Hotttt.

Haihhhh. Awal2 masuk keje dah rasa hangat.

Agak-agak ko tensen ke tak kalo membe yg tumpang ko tetiap ari gi keje, arini bile ada member lain tego, "Aik, lewat ek korang arini." Dia pon jawab, "Bukan salah I ek arini, dia ni (tunjuk kat aku) yg lewat."

Padahal smalam time ko nak amek dia gi keje, dia lewat dan ko kena tunggu dia siap mandi pe sume, then sampai opis lewat, tadek ponnn ko bising cite kat orang lain?

Tidakkah ko gerammmm kalo ko berada lam situasi aku!

Kalo ko tanak lewat, drivelaaa sendiri gi keje bai. Tapi aku jawab rilek2 dan senyum tadi, "Kalo nak sampai keje cepat, silelaa drive sendiri ye." Tapi membe aku ni jenis selamber je masalahnye, tak makan saman kot.

Belum cite pasal kalo dia tumpang aku, aku macam kompius, aku ke yg tumpang kete dia ni? Sbb contohnye (haruslah bagi contoh) kalau dia sejuk, walaupun aku tengah panas, dia terus slowkan aircond ikut suka anak tekak dia (yg aku baru je kuatkan sebelum tu), without saying excuse me ke apa.

Mmglaa kengkadang dia bagitau aku cam, "Panas aah, boleh kuatkan tak (aircond)." Tapi, belum aku mampu bersuara menjawab, aircond dah kuat dahhh ni. Serupa tak kasik tau daa...

Perangai 'mengarah' dia pon lagi satu. 'Laa parking je laaa kat sana!' atau 'Drivelaa belah sana.' atau 'Potong je la kete tu.', dan macam-macammmm lagi nak mengarah pasal pemanduan aku. Kalo aku bnyk bertolak ansur di jalan raya pon jadi hal. Wadde?? Itu cara aku. Dia cara dia. Aku tak bising pon. Maybe cara dia cakap pon jenis kasar, sooo, tu yg aku rasa cam mengarah. Huuu!

Kalau time aku mintak dia drive kete aku, dia bwk mmg mcm langsung tak hormat tuan kete je kekadang, ngan recklessnye, himpit kete lain tahap lagi 1cm lagi akan bergesel, atau orang lain dah terjulurr depan kete aku nak masuk line, dia close the gap dekat giler sampai orang tu terus rasa nak nyanyi lagu 'Mengalah' diikuti ngan carut-marut dalam ati.

Mmg bnyk kali aku sakit jantung aah kalo time dia bawak, rasa macam dah dekat sangat nak innalillah dihentam ngan kete lain je. Bukan ke kalo kite bawak kete orang lain, kite akan jadik extra cautious?? Ke aku sorang je akan jadik camtu?

Pasal tol pulak, yg awal-awal dia tumpang kete aku duluuu, janji nak share, skang bile nampak aku gune TNG, dia wat tatau je ngan perjanjian ittew. In fact, sblm gune TNG pon dia jarang share sbb time tu dia sesak, so aku pahamlaa. Tapi time dah tak sesak, dia tak bayar semula pon? Ape dia ingat aku topap TNG ngan air ke?

Minyak kete, mmg aku tak mengharap kitorang share pon. Tapi parking kat opis yg bernilai dekat 20 hengget sehari tu, aku mengharap gak laa kitorang share2 bayar. Mmg boley claim, tapi untuk guna duit sendiri dulu tu, then baru claim, mmg menyusahkan laa sebenarnye. Tapi dia wat dek jugak pasal ni.

Rumah dia pulak, sebenarnye agak jauh daripada umah aku. Dulu time aku tumpang dia kejap, tadek masalah untuk dia sbb umah aku otw dia gi opis je.

Tapi umah dia? Mmg bukan otw aku gi opis, kene pusing ke lain terus. Kene mengharung punyelaaa banyak bumper sambil mendaki bukit lagi, melalui kawasan jam lagi. Kalau dia laki bini nak gi kedai malam2 pon dia cakap malas, sbb bnyk sangat bumper kene harung (haa tau punnn), pastu rumah dia plak kat 'ulu banat', kene masukkkkkk ke dalam.

Haaaa kannn kannnn aku dah cite sumer. Padahal aritu dah taip panjang2 tak puas ati tapi aku tak jadi publish. Kali ni biarlah orang nak kata apa! Aku bukan nak mengungkit, kalo nak ungkit, baik aku ungkit kat dia je, ni aku taip kat blog. Tapi sebetulnye aku rasa tak ikhlas aaa bile orang buat aku camni... Bile aku rasa org tak appreciate aku...

Entahla, bile kite terlalu flexible, dan terlalu tunjuk yg kite willing nak tolong orang lain, orang jadik lupe yg diorang sebenarnye 'ditolong' dan kite pun ada level kesabaran kite sendiri, dan mule pijak kepala kite tanpa sedar.

Ataupun pijak dalam sedar sbb nampak kite ni MACAM bleh dikotak-katikkan. Ni aku bukan cakap pasal membe aku je ni, aku cakap generally, the world works that way.

Jadi kesimpulannyeeeeee, berpada-padala. Takyah nak pemurah sangat dengan orang yg kau rasa kedekut ngan kau. Takyah bersopan sangat dengan orang yg taktau nak respek kau.

Rugiiii je, dan tambah dosa kau je nak menyampah kat PERANGAI dia dalam hati.



You know you love me!

Monday, December 14, 2009

Fuhh Tinggal Berapa Hari Je Ni!

Sabar je laa ye blog aku dah jadik cam blog perkahwinan dah skang :D

Tak suke nak asing2 blog, sbb nanti pas kawen, blog tu sure terabai je kan? Ke cemana? (seminit kemudiannnn, tettt, dah create blog baru T_T) <-- ada possibility ni, sbb pk bleh share bnyk benda ngan orang yg berkenaan, tanpa menyemakkan pandangan orang yg malas bace sal kawen-kawen ni in-depth :P

Jadi buat masa ni, terimalah ini sebagai salah satu fasa kehidupan yg harus aku lalui... :D

Okeh, aku baru sampai dari Kuantan dalam 9.30 pagi tadi then terus masuk opis ni. Macam tak caya kat diri sendiri je mampu bertolak pepagi dalam keadaan kabus masey tebal dari Kuantan tadi T_T Tapi teringat incik sayang cakap, kalau nak balik pagi, kena nekad, kalo tak, ponteng lagiiiilah saya pada pagi isnin yg mulia ini T_T


Balik baru ni wat mini pelamin yg sungguh-sungguh ringkas je, sbb kalo tak, kene hias bilik pulak kann untuk time sarung cincin nanti.

Dalam ringkas-ringkas ponnn ada yg cakap aku wat persiapan beriya, aku wat tak dengar je. Yang aku tau, aku nak gambar aku cantek je nanti. Nyahhhhh segala komen orang yg tak bes. Kalau nak kire komen orang, matilaaa, 18 orang, 18 komen. Jadikk, ikut hati sendiri je. Panjat2 tangga sumer aku buat. Puas ati.

Doorgift pon aku buat jugakkk walaupun optional, sbb pk, nanti kawen, dah tak dapat buat secara bes dahh sbb tetamu ramai giler. Jadik, kali ni dapatlaa buat dengan penuh kasey sayang...

Kerusi untuk orang-orang kenit :P
Kawaiiiiii kann!

Tag nama untuk doorgift :")

Okay, lunchtime! Nak gi carik contacts baru sbb pagi tadi terjatuh lam toilet maka terussss kuar bersama air yang lalu T_T.




You know you love me!

Tuesday, December 8, 2009

11 Days, And I Can't Wait :)

Harini mari menaip blog je! Sbb server WEC takleh masuk, issue Kotra Pharma lak takleh nak proceed sbb requirement dia tak jelas, n functional berkenaan lak cuti. Ngah berkira-kira nak kuar awal sikit ni nak layan 2012@1-utama... Who's gonna be my partner in crime today?? Huahuahua.

Haritu abah incik sayang sweeettt sangat.

Kebetulan aku jalan2 area dekat umah dia lepas beli cincin, then abah dia tau, so teruss ajak aku datang umah. Bila sampai, aku cakap laa aku ngah carik bunga nak wat pomander ball tu kan.

Dia pon terusss naik tingkat atas dan bawak turun bunga orkid ngan lumut tipu, pastu amek pasu kat stor kasik kat aku! Haha lengkappp tuuuu! Padahal aku nak wat pomander ball ye T_T... Tapi tu la, prihatin sungguh. Sile bayangkan muke garang dia tu, tapi bersusah-payah untuk aku lak pastu. Huhu comel giler. Seronok rasa macam ada ayah semula :")

Sebelum tu aku ngan incik sayang gi Habib kat Semua House. Pasal issue cincin mas kunen/mas putih tu dah setel... Sbb dia cakap dia cuma nak wat aku happy, dan dia teringat2 yg aku cakap, "Rasa macam bukan wedding yayang je...", dan abah dia pon tak kisah kalau aku nak cincin mas putih. So, belilah cincin mas kunen untuk risik, dan cincin mas putih untuk tunang. Yak yak yak! Pastu beli satu lagi cincin mas kunen untuk kak da sbb langkah bendul. Takdelaa wajib pun untuk kak da tu, tapi anggaplaa hadiah untuk dia dari kitorang :D

Kesimpulannye: Teruja giler dapat my first diamond ring! Tak tergambar dek kata-kata. Biarlaa cincin kecik je, tapi to me it's sweet enough for an engagement ring! Diamond is truly a girl's best friend... Hoho. Cincin risik tu plak aku pilih in less than 5 minutes je kot, asal cukup syarat je. And I'm really really glad dapat cincin mas putih gak akhirnye...

Incik sayang cakap, tak sabar nak tengok aku pakai the engagement ring, sbb macam, lookie lookie she's mine! "Perempuan ni, b punye!". Huuu :") Ini barulah mutual addiction yg aku maksudkan...

Kan aku dah wat entry sebelum ni pasal cincin yg aku nak kan? Kat habib ada ala2 camtu laa:

Tapi rupenye suasa! Haha patutlaa murah! Kan dah malu di situ...

Pastu ni, sungguh idaman hati, tapi salesgirl tu cakap, dah soldout kat semua cawangan habib T_T:

Soooo finally, beli yg twist ala2 yg kat atas ni, tapi satu diamond je laa, dan saiz dia tak selebar cincin kat atas ni. Tak seprais aaa kalo aplod gambar skang, tungguuuu 11 hari lagi :P Sbnrnye bile tengok yg jenis diamond kecik2 dan banyak camni, dia tak berapa shiny laa. Kalo seketul terus nampak. Huhu macam-macammmm songeh diaaa :P

Ini yg aku carik satu kuantan tadek jual, then finally! Jumpe kat Semua House:

Hambekkk, beli 6 yg sedang, 2 yang kecik terussss, takut susah nak jumpe dahhh.

Proses mencucuk:



Nak hasilkan sejibik pomander ball guna bunga buatan tangan pon dah amek masa berapa lama, nak potong dawai lagi, nak ikat bunga ngan dawai lagi, makaaa last2 wat setakat tu je. Pastu decide nak gune bunga yg dah dibuat tu untuk bunga tangan je, pomander ball kalo satu je, kecik plak tu, tak bes aaa T_T. Soooo, ni la bunga tangan nanti, tapi lom finalized nihh:


Pastu terus decide nak beli bunga siap, tinggal nak cucuk-cucuk je, terus siap! Sungguh pantas! Tapi sebelum tuuuu, sesi mengamek gambar ngan bunga2 yg blom potong! Nak dapat sebanyak ni susah tuuu. Hint, hint. :P

Ni cuma sebahagian dari bunga-bungaan.
Untuk satu pomander, gune 10 jambak bunga.
Satu jambak bunga ada 5 kuntum.
Baru dapat saiz yg agak besar yg didambakan.

Taraaa! Tiga bijik dah siapp! Walaupun hajat di hati nak pomander ball yg nampak bunga ros SAHAJA, tadek daun2, pastu rapat2, tapi memikirkan ongkosnye yg mungkin double, terus buat dia renggang-renggang... T_T


Muke banggeeee dapat siapkan pomander ball DIY.. :")

Muke bangge haruslah letak dua di sini T_T

And finallyyyy, ni pot pouri dalam 'beg' daripada riben yg aku jait sendiri, nak letak lam doorgift untuk belah incik sayang, konon bercita-cita nak wat bentuk bantal, dan ujung dia nak letak benang jurai2 tu... Tapi malangnye, buat jurai2 tu tak jadi macam yg jual punye T_T.


Okay, tu je laa wat masa nih! Beslaa prepare untuk majlis kite ni ekceli walaupun penat! Baju tunang Kak Ni baru siapkan tadi, so tadi Aju amek untuk jait manik pulak. Pastu Aju mintak Abang De beli coklat kat Arab untuk hantaran nanti... Abang De balik ngam2 17/12 ni, just in time untuk memeriahkan majlis aku nanti!

Sronot!! Sbb semua orang akan ada... :")



You know you love me!

11 Days To Go!

To sum it all, beberapa minggu ini sunggo membahagiakan! Stress di mana-mana tu biasalaa...

Teringat nak taip blog ni sbb nak melampiaskan rasa tensennn ngan keje yg takde kesudahan ni! Ada satu report nihhhh degilll sangat, macam2 amendment dah buat tapi still ada jeee error bile execute.

Letih okkkk bertukar2 tangan camni, dengan spec nya tadek. So, functional people pon main teka2 je ape requirement asal report nih, pastu abaper plak kene ubah dan ubah dan ubahhhh lagi mengikut kadar tekaan beliau. Haihhh. Talking bout cleaning other people's shittoooo!

Okay, lupekan keserabutan kepala, let's excite ourselves! I mean myself! Hakhak!

Pagi tadi incik sayang msg, mak dia cakap lasagne yg aku kasik dia smalam sedap... Dia cakap, musti incik sayang bahagia bile kawen ngan aku nanti. Pastu incik sayang jawab, sbb tu dia sayang aku... Ho ho ho...

Patut tukar nama jadi Garfield dahhh incik bruang aku nih, balik2 mintak aku buat lasagne untuk dia, tak boring2! Punyelaa lama aku tak sempat melayan permintaan dia, sampailaa smalam baru rajin nak buat.

Tahun lepas, ada satu time yg hubungan kitorang very ambiguous, antara putus ngan tak, pernah aku baked lasagne untuk dia tanpa disuruh-suruh, tapi dia tak eksaited langsung. Time tu rasa direject giler-giler sebab, mana mungkin bruangku tak eksaited dapat lasagne? Mana mungkin? Giler tak dapat menerima kenyataan. Huu jantung berdegup kencang semula bile teringat time tu... Trauma2...

Lam entri ni plak, I found myself writing, "What tortures me the most is that I know he can live well without me and be happy with sumone else.. " Then at some other time, aku pernah cakap kat kawan aku, tak mungkin aku akan balik kat incik sayang. Look now, how things have changed over time eh... Maha Suci Allah yg berkuasa membolak-balikkan hati manusia...

Ishk taip entry nak cite sal mende-mende bes yg jadik, tapiiii ter-go down memory lane lak. Layannn je. Yang pasti, aku rasa kitorang much, much, stable skang bile nak ada serious commitment camni. Rasa masing2 lebey terbuka nak communicate n deal with our differences, and I hope we stay this way... InsyaAllah..

p/s: Incik sayang musti cakap, "Sayang... Jgnlaa ingat benda yang dah lepas..." Hehe.



You know I love you!

Friday, December 4, 2009

Yang Pasti Gilirannya Telah Tiba.

9.46 pagi tadi, ex-osmet yg gi keje skali ngan aku msg, "Kak Sya, S emergency leave. Mak S baru meninggal tadi."

Terus cerahhh mata aku tengok msg tu. Terkedu giler... Mak dia mmg masey muda dan takde dengar pun dia cakap mak dia sakit. Alih2 dah meninggal... Tataulaa kalo eksiden ke ape ke. Aku tunggu keadaan tak berapa ribut nanti baru aku nak call dia.

Banyak pulak rasanya berita kematian yg aku dengar lately. Tadi, opismet Indonesian (sensitif dia kalo sebut Indon) cakap pakcik dia baru meninggal harini. Dia cakap sorang lagi opismet Indonesian, encik R, smalam dah terbang balik Indonesia sbb ayah dia pon meninggal...

Encik R, yg sama2 keje ngan aku kat Puncak Niaga, orang yg bersungguh tenangkan aku bile aku dapat berite ayah aku sakit teruk sebelum meninggal aritu... Dia yg aku cite, offer nak antar sampai depan umah sbb risau aku naik motor dalam keadaan camtu. Now dia punye turn pulak...

Kesimpulannye... LIfe's too short to waste. Jagelah hati parents kite baik2 sementara diorang ada ni. Dan hargailah betul2 orang yg kite sayang sementara diorang ada lagi ni.

Dan yang paling penting, giliran kita pun akan tiba gak nanti, it's just the question of time je...



You know you love me!

Thursday, December 3, 2009

Happy Feet~

Kalo wat tajuk cold feet kang orang rasa nak lempang plak sebab baru nak bertunang... Hua hua hua.

Skang ni modus operandi aku lam menaip blog adalah taip je ikut suke mak aku, panjang pendek ke, aku malas nak delete2 kasik pendek just bcoz aku takut orang malas nak baca. Learn it my way, cewahh :D

**************************************************

Sumpah mmg stress wat persiapan ni... Leh je wat simple2, tapi masalahnye, nak yang terbaekkkk wok! Orang pompuan mmg camni. Baru ni incik sayang ajak gi carik cincin ngan kain pasang untuk hantaran. Punyelaa susah... Taste kau dan aku sangat berbeza. Jadik susahhh sangat.

Time tu la rasa cold feet. Betul ke decision ni? Btol ke aku nak terikat ngan mamat nih, yg aku rasa tak tau apa-apa pasal aku? Yang tak tau cemana preference aku? Yang aku rasa tak memahami aku? Btol ke ni? Tapi Hanis Zalikha kata, ketidakpastian itu menerujakan. Betul... Mmg menerujakan dalam kecuakan jua adanye... T_T


Tapi incik sayang memang lebey kuat daripada aku dalam masa-masa aku resah gundah gulana ni. Bile dia layan aku baikk punye brand n banyak tolak ansur, aku rasa tenang sikit, dan rasa nak tolak ansur 10x lagi.

Yang jadik issue aritu sbb aku sangat tak suke emas kuning. Aku nak emas putih. Dia cakap better emas kuning untuk cincin merisik dan bertunang.

*Lokasi: Foodcourt Carrefour Wangsa Maju. Situasi: Tensed atmosphere between us, cuaca agak mendung dan dijangka hujan tapi aku tanak nangis selagi terdaya sbb aku tanak dia wat decision sbb aku nangis lagi...*

Aku cakap, tapi masalahnye emas kunen tak cantek... Yyg tak suke... Buat ape kasik apa yg yayang tak suke...
Dia cakap, tapi emas kuning ada nilai, b nak kasik something yg at least bernilai untuk yayang.
Aku kata, biarlaa something tu lebey bernilai kat hati yyg, bukan bernilai sebab harga dia. Cincin tunang bukan nak jual semula.
Dia jawab, mmg bukan nak jual semula, tapi biarla benda tu bernilai. Nanti orang ingat cincin silver plak.
Aku cakap, rasa cam bukan wedding yayang je ni...

Mmg sangat frust masa tu, makan pon rasa pahit je cehhh, sbb macam, cincin kaler putih mmg idaman aku. Aku nak melalui semua ni based on ape yg dah cukup lama aku angankan dalam kepala ni.

Kaler emas kuning tu mungkin aku boleylaa terima walaupun kaler emas putih lebey menerujakan. Tapi masalahnye, design utk cincin emas tak cantek, especially yg within budget. Nak yg cantik kene ada berlian dan of course luar budget pulak.

Design aku suke jenis2 camni je... Aku dah tengok mmg ada bawah 1k.




Tapi smalam, bile slowtalk ngan incik sayang, dia kate, pekata untuk merisik dan bertunang beli je cincin emas kunen, untuk batal air smayang kawen nanti, baru beli cincin yg putih. (Walaupun hasrat sebenar beliau adalah nak kasik aku rantai time kawen, sbb kalo bagi cincin lagi dah jadi 3 cincin.)

Tapi, in order to achieve a win-win situation, aku rasa ok laa 3 cincin pun tiga laa, janji aku dapat idaman hatiku tu. Pastu incik sayang cakap camni, "Lagipun yang, kalau sayang pakai cincin emas kuning, barulaa nampak yayang dah ada orang punye... Kalau pakai cincin kaler putih, orang ingat cincin pakai saje-saje je...".

Time tuh baru ting! Barulaa klik ngan logika akal aku. Betul gak dia cakap. Okay, okay, okay je laa emas kunen tapi harap2 adalaa design cam gambar kat atas ni I hope... Tapi cincin kawen putih please... Eh nak jugak...

********************************************************

Balik Kuantan haritu, aku nak setelkan sebanyak mungkin persiapan sebenarnye, tapi rupenye mak aku plan nak wat tahlil gak malam tu. Soo kene masak2 laa siang tu. Tapi aku rasa restless smacam, so masa dorang masak2 aku tido dan tidooo terus.

Dalam half asleep tu, terdengar Kak Ni cakap, "Adik tu nampak tertekan sangat tu..."

Dalam masa yg lain, masa lepak2 ngan kakak-kakak aku, tetibe Abang Nuar datang dari belakang dan tetibe tolak bahu aku ngan ucapan, "Hoh!! Gigit kuku lagi skang???" Huhuhu serious tak sedar aku gigit kuku tu... Mmg sbb tengah resah pk macam2 maka mulalaa menggigit kuku tanpa sedar. Huhu. Hangen kejap ngan abang nuar wat aku terkejut bangettttt!

Pastu malam tu abang nuar ada check blood pressure dia, kakak2 aku plak sibuk nak tau blood pressure aku soooo aku hulur je aa tangan. Normal around 150 kan, aku time tu 130. Malam lepas bangun tido dah kureng rasa tension. Kakak ipar aku cakap, "Siang tadi mesti tinggi blood pressure tu... Huhu."

Gitulah, bottomline is mmg stress sebenarnye membuat persiapan ni. Anyway I'm lucky sbb bile aku rasa level stress dah mula meningkat, aku leh share kestressan ittew ngan ija yg sama2 paham prasaan stress nak wat persiapan tu... So in the end jadik neutral balik.

Dan I'm lucky I'm gonna tie the knot with the only person I'm really in love with... Sbb aku tau ramai gak yg kawen tapi dorang bukan really in love with that person. Tapi somehow ada jodoh antara dorang kan?

Okay, dah 6.30, waktu pulang. Ada yg aku nak cite lagi soal dugaan nak mendirikan masjid ni, next entry yeahhh. Till then, semoga urusan korang dipermudahkan jugak okehh!




You know you love me!

Wednesday, December 2, 2009

Safe Topics

Hari-hari pon pk mau apdet, tapi... Entah, rasa paranoid smacam laa kalo nak taip entry skarang ni.

Kalo datang time eksaited giler nihhhh nak taip macam-macam, dan most of the time mmg dah taip macam-macam pon, tapi bile baca smula, mulelaaa rasa macam-macam gak. Maka marilah kite save draft yg entah bile mau publish!

Tak suke orang judge itu ini kat aku. Dan tak dapat menerima kritikan orang yg menyakitkan ati. Itu laaa yg last2 kembali menaip safe topics, or safe entries, yg buat aku jadi tak puas nak berblog dah. Haihhhh. Nak taip blog as an anonymous terus pon tak bes. Jadi cemana ni? Ape aku nak sebenarnye ni? Hahahaha. Entahhhh, saje nak ngadu je tsk tsk.

Okay, mari menaip safe topics lagi dan lagi dan lagi... T_T

Okay, yeeee inilah pomander ball yg aku usahakan seminggu dua ni, ni yg test2 cucuk sebarang je:


Yang seterusnye ni plak dah cucuk kemas sket dan gantung. Tu pun cucuk kat span ijau patsegi yg dibentuk jadi bulat. Satu kuantan aku pegi, langsung tak jual polisterin bulat tu! Aummm!

Diameter bendalah ni ada laa kurang sket dari saiz pembaris panjang 30 cm tu kot T_T Leceh giler... Secoet ni guna dalam 55 kuntum bunge T_T.

Kak Da ngan Aju yg diharapkan untuk tolong buat bunga plak, tanak tolong... Dah aku jadi tak bersemangat nak buat ni, nanti nak beli bunga siap je huahuahua. Yelaa kalo aku nak 4 pomander ball, jadi silelaa kire berapa kuntum bunge aku kene wat tu??? Kire skangggg. Kak Da try wat tapi dia punye tak jadi cam aku buat, itu yg last2 givap. Mmg susah jadi the only one in the house yg ada skill buat bunge ros cunn nih. Yee, skill yg baru belaja 2 minggu yg lalu (-_-")..

Ini plak muke budak kecik 2 ekor yg dalam ketakutan sbb time ni ada 2 orang anak sedara aku ngan muke teruja giler, standby je nak terkam peluk dorang... Tsk tsk.

Dorang niiii aku angkut balik Kuantan. Sepanjang perjalanan bisingggggg je geram sangat sampai aku picit mulut dorang kadang-kadang. Huhu. Lenkali nak ikat plak, cam ikat mulut buaya gitu huhu. Sebbaik anak sedara aku bleh drive, so bile dia drive, aku bleh laa tenangkan kucen2 tu sekejap yakni seminit T_T. Pastu bising smula. Dekat Batu 11 barulaaa tido! Haha geram btol! Batu 11 tu, 8 batu je lagi nak sampai umah aku ye tuan-tuan T_T.

Pastu kat umah, mmg sepanjang masa laa dorang nyorok sbb takut kat orang lain. Haritu time aku kuar, kecoh satu family aku cakap dorang hilang sbb pintu depan bukak. Penat carik sekitar umah, dekat umah jiran pe sume, tadek bayang.

Aku dah risau ni, sbb dorang tu tak penah jejak tanah lagi, kang culture shock plak pastu orang amek ke ape. Pastu, bile aku sampai umah, dorang masey tak ditemui. Aku carik keliling umah tadek. Last2 dah penat tu, aku tergerak nak carik bawah katil dalam bilik. Bile panggil, 'Saaaaayanggggg'... Tetibe Ozzy muncul dari bawah katil sambil menggeliat!! Haha bawah katil je rupenye!

Katil yg sama, mak aku dah tengok 2x, anak2 sedara aku pun dah carik tapi tak nampak dorang. Rupenye dorang duduk kat tempat yg paling gelap, pastu si Ozzy yg badan itam kaver badan Izzy yg putih, tu yg konpem tak nampak bile cari! Huhu. Takut sangat kat orang... Takut tahap takmo makan takmo berak bile ada orang lain tsk tsk... Kesian plak.

Yang tatahan, before balik KL aritu, Kak Da cakap, "Alaaa dia dah nak balik, meh nak pegang sikit meh." Maka aku pun peluk dua2 tu then bawak kat Kak Da, pastu bawak kat Mak aku ngan ucapan, "Salam Wan cepattt..." Mak aku yg tak brape suke kucen pun suke giler kat Izzy sbb comey. Huhu SEJIBIK cam anak sendiri siotttt... Prektis nak ada baby nanti kui kui kui gatainyaaaaa! :P

Okay, masa untuk pulang. Arini setel satu issue, legeeeee sikit. Ni yg dapat taip blog ni, kire cam reward utk diri sendiri laa lepas berhempas pulas setelkan ABAP issue!

Entah bilelaaa dorang ni nak kasik aku berenti dari kompeni ni ek? Tsk tsk teringattt restoran Sabar Menanti kat Ipoh dulu. Ye, mmg sabar menanti sungguh beta ini! :D



You know you love me!

Wednesday, November 25, 2009

Keras Tangan

In memory of slot 'Keras Tangan' lam majalah Gila-Gila dulu-dulu, ingat takkkk? :)

Maka mlm tadi lepas usha satu blog, jadik teringin gilerrrr test skill buat bendalah di bawah ni. Terus gi kedai hantaran dekat2 umah then beli crepe paper, dawai & masking tape. Maka terhasillah beliau-beliau ini...

Taraaa. Comey kan?? Yeee terpaksa puji diri sendiri sebab parkinson jappp tangan aku malam tadi memutar-mutar crepe paper nak buat bunga-bunga nih. Tapi bile tengok hasilnye, hoho tersengih sendiri!

Persoalannye, untuk apekah bunga-bunga ini?? Tu kene tunggu keluaran seterussssnye! Ngeh2. Dah menjadi nanti baru show off kat korang :))

Sebenarnya theme colour untuk tunang adalah Schweet Silver & Pretty Pink! Tapi crepe paper tadek langsung yg kaler pink, yg ni dia tulis 'dark pink' tapi aku tengok dah kaler pepel je ekauu... T_T So nanti maybe gi carik kedai lain plak, harap ada aaaa.

Okay, sile expect entry seterusnye ini banyak cite soal-soal preparation berkaitan je sbb aku tak suke create blog baru khas untuk benda-benda ni je, satu cukup wat masa ni.

Okay, catcha laterrrr! Esok balik raye, yezzzzz!








You know you love me!

Tuesday, November 24, 2009

Pretty Pretty Things

Okay, beresss.

Since dapat keje haritu, barulaa aku rasa bersemangat BANYAK nak menyetelkan issue2 helpdesk ni, sbb pk, penderitaan ini, (cehh penderitaannyeee) bakal ada penghujungnya. Kite tengok tempat baru nanti cemana.

Taktau lagi seawal mana current company ni akan release aku, cuma yg dorang bleh cakap, bile ada replacement barulaa aku bleh blah dari sini. Takpelah, janji jgn 3 bulan sudahhh...

Sekarang dah rasa getaran di dadaku sikit-sikit dah ni. Banyak lom setel utk engagement nanti. Raya haji ni baru nak menyetelkan barang2 hantaran ngan hiasan bilik sikit-sikit. Kenduri nanti ditanggung beres oleh abang2 n kakak2ku, so mungkin nanti adalaa aku masak special sikit tambahan untuk rombongan keluarga incik sayang. Nak jugakkkkk tunjuk skill masak diaaa. :P

Ni plan hantaran dari aku untuk beliau:
1. Sirih
2. Kain baju melayu.
3. Sejadah & Quran
4. Coklat
5. Buah
6. Perfume
7. Kek/Cupcakes

Abah incik sayang lak dah siap2 nak book dewan untuk majlis kawen belah dia 10.10.2010 nanti huhu. Girang gak bakal abahku tu dalam garang2 dia. Aku harap betul2 lahhh rezeki kitorang melimpah ruah untuk buat persediaan by that time... Risau bile pk2 sangat.

YANG PENTING! Ya Allah... Rasa kasihhhh sangat kat incik sayang skang nih... Dan rasa the feeling is mutual sangat2. Rasa dia sangat melindungi dan rasa dia sangat berusaha to please me in sooooo many ways skang. Ada satu macam punye perasaan bile sama-sama usaha ke arah nak disatukan ni...

I wonder, camni ke perasaan orang-orang yg nak kawen? Ni baru perasaan orang nak bertunang nih... Cam caya tak caya pon ada, sbb kekadang bile dah lama sangat bercinta, mencabar sebenarnye nak bersatu ni.

Dan bile teringat balik time2 baru kenal dia time zaman budak-budak lagi kat UTP dulu, buat aku rasa cam, "Eh, I'm gonna get engaged to the same guy!" Suatu pencapaian tuuu untuk bertahan dengan lelaki yg sama untuk jangkamasa yg lama!!

Okay, aircond dah auto off, bermakna waktu balik sudah tiba. Nanti aku apdet pasal persiapan lagi!

Till then, have a pleasant weekdays everyone! :)



You know you love me!

Gasping For Air

Fuhhhh... Barulaa bley amek napas sket.

Adoiiiii. Baru nak apdet dahhhh dapat issue baru. Tahniah kepada aku T_T Sat lagi laa aku sambung ngeeee.



You know you love me!

Friday, November 20, 2009

I GOT THE JOBBBB!!

The title says it all - I GOT THE JOB!!! Hungga hungga!

Will still be an ABAP Consultant in a consulting firm!

Kompeni ni actually adalah competitor company skarang, kalau kompeni skang selalu dapat projek swasta, kompeni baru ni pulak selalu dapat projek gomen, jadi mungkin lebey stabil kalo ekonomi meleset kann.

Then duluuu masa kompeni aku skang sibuk retrench consultant, pastu ada paycut lagi dulu tu (sampai skang T_T), kompeni baru tu tak buang pekerja dan tak wat paycut pun. Jadi ada rasa secure sikit di situ.

Bile COO dia tanye time interview smalam, kenapa aku nak resign dari kompeni skang, aku jawab, INSECURITY & ENVIRONMENT. Sbb lam batch aku, I'm the last man standing, abaper lain sumer suda kene buang atau resigned dahh.

Aku cakap direct kat COO tu, please do consider bcoz I really really wanna join ur company, sbb ada consultant yg pernah keje sana cakap environment mmg bes giler. At least kalo keje ko konpem stress, nak laa environment bes kann. Oh ye, turned out, COO yg kelihatan sangat sinis itu berasal dari sebelah kampung aku kat kuantan... Tee hee hee...

Mungkin bes sbb ramai melayu, senang nak communicate? Ngee aku masih typical melayu rupenye, lantak laa janji aku hepi dan janji aku dapat bekerja ngan ikhlas bile aku gumbira!

Sebenarnye since direjek ngan kompeni SAP UK duluuuu tu, walaupun dah tinggi harapan sebab dah sampai 3rd stage, aku mmg malas nak apply memana dahh sbb terasa keyakinan merudum gaklaa ekceli. So, sampailaa ke hari kelmarin, aku tergerak nak apply sbb ex-osmet aku apply, pastu terus dapat intebiu smalam dan arini dah dapat offer! Lege bangetttt.

Dari time aku keje kat Puncak Niaga lagi aku dah kenal ngan consultants dari bakal kompeni baru aku ni ekceli. Dan dari situ aku tertarik sbb tengok diorang punye budaya kerja, masing2 tolong masing2, takdelaa macam aku, terkontang-kanting sorang diri time tu. Sampai tahap kalo aku tak tau tu, kene tanye dorang plak, dan dorang sanggup tolong tu... Haih.

Masa interview pon, mmg nampak sangatlaa kompeni baru ni banyak mengorek2 pasal kompeni skang, ye laa dah kate rival kan. Maka dorang pun taula tentang paycut yg dah berlangsung 8 bulan dahhh dari bulan 3 aritu... Yang geram, kompeni skang bleh plak hire new consultants ngan gaji banyak giler, tapi dorang belum reinstate gaji2 consultants yg dah lamaaa dalam kompeni ni kepada gaji asal diorang tu. Apa punye management tahhh. Tapi HR Manager smalam cakap kat aku, ekceli ini adalah advantage untuk kompeni dia la. Sbb dari sumber2 lain yg aku dengar, dorang mmg suke hire ex-UTP and ex-kompeni skang. Hehe.

Jadi sebenarnye yg aku nak cakap, sebab utama aku nak berenti adalah sebab aku givap ngan management yg tunggang-langgang bagi aku, yg buat aku ilang respek, dan secondly, sbb takde a healthy knowledge sharing culture kat kompeni ni. Dan itu sangatlaa crucial untuk aku yg baru bertatih dalam dunia ini...

Bukanlah nak mengondem, mentanglaa aku dah dapat keje baru kan. Aku sayang kompeni weh, dan terhutang budi sbb bagi aku keje time aku freshhh dulu, tapi kalo kompeni tak berapa nak sayang aku? Haruskah aku stay??

Lu pk laa sendriii.

Oh part yg paling penting adalah, i) ex-osmet pon dapat kompeni yg sama gakkkk, jadik ada geng nanti; ii) gaji baru dekat 1k gak melebihi gaji skang, tak masuk project claims nanti :D :D :D

Dari aku yg kehepian dengan rezeki mau kawen ini... (^_^)



You know you love me!

Thursday, November 19, 2009

Finally An Update!

Forgive the long silence, rasa tadek hati betulll nak taip blog skanggg...

Aku finally update ni sbb incik sayang cakap, "Apesal lama tak apdet blog? Balik2 'blue screen of death je b tgk...'" Haha yeahhh i got it dear, aku pon boring dahhhh tengok title tu setelah sekian lama!

Here's a few quick updates:

++ Buat helpdesk tak best giler ok especially bile tak cukup orang dalam team, makin tensennnn aku kat kompeni niiii.

++ Haritu dah betulkan gigiiiiiii! Tadeklaa perfect, tapi at least skang tadekla inferiority complex kalo nak senyum tayang gigi ngeh2. Go to www.drfauziah.com, dentist ni sangat-sangat aku recommend sbb bes gilerrr, dan kos pon jauh gilerrrrr dari 4k macam doktor kat PJ aritu quote kat aku. Dia bleh humming lagi ikut lagu yg dia pasang kat klinik sambil betulkan gigi aku T_T. And the best of all, the procedure took less than an hour and it was painless!

++ Aku ada 2 ekor kucens kiutttt now yak yak yak! Mak dia kucen local, ayah dia kucen siam. Aritu rasa boring semacam sebab tadek kucen langsung, so aku browse laa low yat, mudah, cari2 kot ada kucen murah2 yg cun. Sekaliiii, jumpe iklan ni, terus adopt. Memule dia nak jual $300 ok... Pastu dia kasik free je sbb dia nak let go ASAP sbb parents dia dah bising ramai sangat kucen kat umah, sbb dia dok apartment. Kalo berminat, ada lagi kucen yg available tu... PM him nowww.

Nama beliau ni Lizzy (blm finalized, tadek idea dah).
Teringin nak kawenkan ngan kucen mix persian incik sayang yg ekor macam kapas pastu perut nak cecah lantai tapi kaki pendek tu... Huhu. Cemanalaaa rupa siam + persian agaknye.. Nyam2.
Dia tak berapa manja dan masih takut-takut wat masa ni.

Ini nama dia Ozzy sempene Ozie Kasanova XXL hehe.
Matlamat membela beliau adalah untuk menjadikan beliau XXL jugak.
Sangat aktif, manja terlajak, dan suke bising kalo orang malas layan dia main termasuk pada pukul 3 pagi aummmm.

Kesayangannnsss!


++ Eh tak seberapa quick update daa... Tu yg malas tulis blog ni. Dia jadik tak puas kalo taip pendek-pendek ngeh ngeh :D :D

++ Ok dan yang paling penting sekaliiiiiiiiii, jeng jeng jeng. Incik sayang finally dah buktikan dia bener-bener cintakan gwe... Dia betul2 evolved aah skang, antara permintaan pelik yg sangat unsangkarable datang dari dia adalah, nak buat baju sedondon ngahahahah gelak guling-guling. Rokstar apekahhhh.

++ Haritu lepas dia cakap dia setuju nak tunang aritu sebab aku nangis masa diskas sal nak tunang, dan dia terpaksa setuju, aku rasa bongok sebongok-bongoknye. Rasa ok... fine... Taknak takpe. Aku memang givap masa tu, aku nak lari. Bile teringat dia cakap macam tu, aku masey rasa terluka lagi tsk tsk. Tapi memanglaa sebenarnya maksud dia, dia kalo bleh nak nikah terus dan tanak tunang. Tapi aku akan rasa insecure camtu, kalo tak tunang, jadi tadek confirmation BILA aku akan kawen ngan dia, jadik tak fokus, tadek perjanjian betul2. Aku nak ada dateline bile... Bukan cakap mulut je sbb talk is cheap. Kalo bertunang, lain kan, sebab dah masuk family, sbb tu laa aku nak tunang. Dia buat aku rasa tak normal sbb menginginkan sebuah pertunangan time tu. Ngeee.

++ Jadi penyudah kepada episod malam itu adalah incik sayang pressure peringkat ke-namblas bile aku terus-terusan tanye pasal preparation dia, and tanye dia bile nak cakap kat family, sbb aku risau tarikh semakin hampir!! Bukan aku suke ok pressure2 orang ni, aku macam the last person yg akan pressure2 orang sbb aku tak suke di pressure gak... Tsk. Tapi ini soal idop dan matiiii.

++ Jadi aku pulang malam itu dengan perasaan kosong, tadek hati kat dia, tak sangka orang yg aku sayang sebenarnye tak sudi pon nak serious ngan aku, dan pikir ape plan aku seterusnya tanpa melibatkan dia lagi dahhh. Aku tau, dia macam reserve nak kasik hati dia 100% sbb dia takut kuciwa kottt. Aku tau dia mmg ada commitment issue. Tapi malam tu gak... Dia kata takleh tido sbb setiap kali dia tutup mata, dia terbayang aku nangis lam kete awal malam tadi, dan semua yg aku pernah buat untuk dia flashed before his eyes. Semuanya... Dia cakap dia tanak orang lain dapat aku. Dia takleh idop kalo tadek aku... Tapi malam tu aku ignore dan buat tak nampakkkk je semua sms dia. Aku malas nak pk.

++ Tot tet tot tet, pagi esoknya dia cakap kat aku, dia dah cakap kat Mak Abah dia, dia nak bertunang dalam masa terdekat ni. Mak Abah nampak gumbira sangat dia cakap. Mau tak terkezzut aku time tu... Tapi otak ni amek masa sikitlaa nak adjust, smlm dah rasa cam tadak jodoh, tetibe pagi ni ada sinar harapan, tak ke kompius otak ni nak register?

++ Jadiiiiiiii kesimpulannye di sini adalah... Kitorang dah konpem engage Awal Muharram nanti, bersamaan 19 December 2009 hahaha :"). Yo-yo cam nak announce kawen je :D. To me it is something big, maybe to certain people, this thing comes easily, tapi to me it was a struggle. Susah payah perit jerih nak pertahankan hubungan tu... Orang kata, sesetengah kemanisan tu kite cuma akan dapat bile kite dah cukup lama dengan seseorang tu...

++ So sekarang adalah bizi ngan keje dan preparation untuk tunang tu... Mmgla nak simple tapi nak laa ia jadi manisss banget :")

++ Ohhh, tapi menggerunkan laa ekceli bile jumpe Ayah dia bile nak diskas sal engagement tu. Mmg sesi interrogation, soalan cam aku ni laki lak, antara soalan yg aku tak tahan adalah, "Sejauh mana hubungan kamu dengan Adi ni?" Aku pon errr, nak jawab cemana ni ahahaha. Pastu dah cakap siap-siap, nanti dah tunang kene datang umah dia selalu yee... Huhu risau aku. Pastu cakap, "Nak suruh panggil Abah tapi mungkin masih awal...", alaa aku tau laaa dia nakk aku panggil Abah effective immediately actually... Huahuahua. Dan juga, persoalan tentang cucu juga telah ditimbulkan.. Hehe. Dia cakap cara dia didik incik sayang, by Maghrib KENA ada kat umah dah (macam parents aku dulu je...), sooo, "Nanti bile Pakcik ada cucu, Pakcik nak pastikan yang cucu-cucu Pakcik akan dididik dengan cara yang sama jugak..." Fuhhhh siap pk cucu dah tu...

++ Mmg menggerunkan dan rasa nak patah balik je takmo tunang ngeh2. Tapi setelah dipk-pk dengan bijak, takpelaaa, dah aku sayang incik sayang, kenalaa terima seadanya parents dia cemana, sebagaimana aku nak dia terima seadanya Mak & Family aku...

++ Tuh je laa serba sebanyak update aku since aritu. Yang tak bes, sbb Ija takkan datang ke engagement aku nanti :( Tapi yang bes, she's getting engaged too the week after, 26/12 tu!! Mmg soulmate okkkkk! So sekarang mmg sama-sama prepare untuk engagement... Seronok...

Okehlaa... Panjang alredi. Kan aku dah kate aku tak reti taip pendek2. Aku ngah plan2 bajet ni, ngah pk nak fotografer, tanak fotografer. Nak laa gambar cantek tsk tsk. Tapi nak hire mahai sangat... So ada sorang geng yg offer diri nak jadik fotografer kat majlis aku nanti, dia cakap aku bayar transportation kl-ktn-kl ngan makan2 je cukuplaaa... Sbb dia nak kumpul profile skang nih. Huhu menareekkkk!

Okey, finalllyyyyyyyy, wish me luck for my interview this evening @5!! Ex-osmet aku dah dapat offer tadi. Huuuu harapnye pon ada sinar harapan untukku dengan gaji lebey mantob... Sekian!!





You know you love me!

Friday, November 6, 2009

Blue Screen of Death

Sejak petang smlm, laptop aku xleh load OS dia.. Ada missing dll lps aku wat system restore, maka lgsg xleh wat pape! Pastu dh stat kua bluescreen. Ni aku taip blog dr tepon, punyela desperate nk online ngahaha.


Petang ni ada appointment ngn seorg dentist yg bes yg ada blog! Aku x hafal link dia, lam laptop yg rosak ni ada la, so kalo nk tau sile gugel urself, 'dr fauziah friendly teeth services'. Dia ada 2 branches, aku nk g yg kt tmn melawati pny. Hrp ada sinar hrpnla utk btlkn sket gigi aku ni dlm kadar yg termampu! Ekceli dh jmp dentist lain aritu tp estimated dia mahal terlajakkk tahap leh bli mesin bsh pat bijik T_T So, appointment with dr fauziah or her associates today is about getting her 2nd opinions lah ekceli. Dpt elok sikit pn jd la.. Nk la sengih ngn penuh menawan di hari bahagia nnt! Wuhu!


Tadi kt pantry, opismet aku tego, "U pny baju sume lawa-lawa la! Kat mana u beli ek? Pastu labuh, ai pny bnyk singkat2, bile duduk mulela tertarik2 bj blkg." Huahua berbunge atiku siotttttt dlm keadaan aku rs aku dh xde bj nk pakai g opis. Hoho. Yg besnye sbb yg menego aku tu, dr utp lg kalo dia berjln je, sume mate laki, pompuan, akan menyorot langkah dia dgn penuh wownye. Sbb badan dia cun dan baju2 dia gojes. Ye, dia utp gk dlu.

So td bl aku ckp aku beli bj2 aku kt JJ je, dia pun terus, "SERIOUS!?" T_T Haha baju JJ lawa ler, x caya cari kt designer label Arcadia atau Agenda, cunn utk g keje. Mmg la x sepemes Guess or anytg but who cares? Janji lawo, material selesa dan janji won't cost a bomb, saya mesti pilih! Kalo mampu lain cite la :D Mati kain putih je pun...

Ok blk keje ni aku terus blk ktn lps jmp dentist tu! Kakak aku ckp, mak aku blk2 ckp nak buat itu, nak buat ini, sume bile aku balik. Huhu maka tu yg aku hrp aku dpt blk evry fortnight tu. Sure dia sunyi xde ayah aku dan selalu nangis sorg2 agknye.. :( Mak aku tu nmpk je taff tu. Tuu yg aku x sdp ati kalo x dpt blk sbb xde duit ke, sbb xtau brape lama lg masa yg tggl utk aku jumpe n berbakti kt dia.. :(

Mlm ahad bl blk dr ktn nnt, ayah enbruang ajak dtg umah utk diskas psl future kot. :) Dah bli bj kurung pahang pepel smlm utk dipakai nnt. Kire skali ngn bj raye aji la since aku xde bj raye pose aritu kn. Hehe alasannn.

Okla, dh lenguh jari taip gn keypad t9 ni adei. Semua demi sebuah apdet utk kamu, kamu, kamu. Huhu latta alligatta!
You know you love me!

Tuesday, November 3, 2009

His Carrie Bradshaw

He was exactly Mr Big in Sex and The City Movie last night, totally afraid of commitments. Five or so years of dating doesn't equal a real commitment to him just yet. It appeared to me that Our Love Story Volume 5 will go down the drain, until this morning.

What I want is to be needed.
What I need is to be indispensable to somebody.
Who I need is somebody that will eat up all my free time, my ego, my attention.
Somebody addicted to me.
A mutual addiction.



You know you love me!