Thursday, May 14, 2009

Series of Unfortunate Events

Okay, last wiken bermulalah series of unfortunate events yg aku maksudkan. Maxis berok-band buat hal dari jumaat lepas sampai skang! Balik2 ‘no network’, kalo ada network pon cuma sesaat dua dan kemudian ia berlalu pergi! Wiken tanpa YM ibarat makan nasik tadek kuah. Tercekik kebosanan gua beb. Even bukan chat sangat pon, stakat usha orang tuka-tuka status, tapi tu la kalo tak online, rasa cam tak ‘masuk’ lam dunia lagi satu lak keh keh.

Iklan: Ape kejadahnye tido kat muntut orang nih??

Pastu, ada satu malam tu ada rasa menyampah tengok cutting rambut sendiri, tambah2 ngan merajuk ngan incik sayang sket, soo konon2 nak revamp ah. Soooo, potong punye potong, tetibe ya Allah rambut akuuuu! Compang camping pastu ter-pendek ke hape tah, tapi yg penting, memang buruk ahhh. Makin nak betulkan, makin buruk. Huwaaa. Sebelum ni tere je potong rambut sendiri, tapi sekarang!! Ok takpelah, terlajak potong tiada gunenye.

Esoknye kot, time ngah layan astro dengan besnye, tetibe decoder dah stat bunyik ‘krek krekk... krek krekk’. Bile aku sentuh, tangan aku telah ‘direjek’ ngan jayanye sampai terlanggar air lam cawan pastu tumpah. Baruuuu nak amek tepon call Darlinggam tanye wattudu, dengar bunyik letupan kecik, lepastu, dua2 decoder ngan tv dah goneeee! Sepatah haram pon tak menyala #@*&$#)($#()!



Iklan lagi: Nih pose ngah tido, bukan ngah menggeliat ni T_T.

Terpasrah sekejap time tu. Tapi takpela, kite mkn dulu utk menenangkan fikiran. Ngan redhanya aku melangkah turun dapo nak wat dinner. Osmet tengah masak, so lepas siap marinade ayam goreng, potong2 bawang utk tumis mi goreng, tunggu depan tivi dulu sambil makan aiskrim malaysia nenas. Seminit kemudian, osmet aku jerit, “Alamakkkk, macam tadek gasss je ni...!” Ye, bukan macam tadek, tapi mmg tadek... T_T

Ok fineeee. Konpem lebai malang harini.

Dan pelbagai lagi series of unfortunate events yg dilalui tapi letih nak bercerita. Lagipun wa rilek je sbb dah immune dah, contohnye balik keje meredah ujan lebat ngan penuh machonye sbb takut kene langgar kalau berenti tepi jalan, keje demi keje yg datang dan pelbagai lagi liku-liku hidup ini. T_T



Opis client sobolah Stadium Shah Alam jo. Sonang nak poie bersokan.

**********************************************************

Sejak tv rosak tuh mmg mati kutu. Incik sayang, SEHARI lepas tv rosak, terus ajak aku anta tv gi Giant untuk repair sbb still under warranty sbb dia tau betapa 'berhantunye' aku boleh jadi kalo boring tadek ape nak buat. Pastu mestilaa diikuti ngan merajuk ngan dia sbb ada banyak masa nak pk pasal benda yg tak perlu, pastu dia pun pening dan macam2 lagi yg tak terjangkau dek akalmu, dan akalku jua. :D Tu yg dia cepat2 ajak aku gi anta. Ngeh2.

Tapi paling awal, sebulan baru siap tv tu... T_T

Astro, surprisingly, cepat giler dorang anta orang baiki decoder aku. Smalam dah setel. Sooo, ligatlaa kepalotak aku nih pk, cemana nak mengeluarkan gamba dari decoder tuh aa? AKA cemana aku nak tengok tv kalo stakat ada decoder je?? Ada yg gi beli tv kecik yg itam putih tuh kang, janji boleh tengok tv huwaaaa! Bawah mmg ada tv, tapi kalo balik2 tengok bola ape barangggg. Baik takyah tengok tv terus pastu sanggup lagi bace buku sejarah walaupun SPM dapat P7 sbb sejarah adalah boring. Ceh, tumpang tv osmet+hasben pastu banyak komplen, dishhh!

Sooooo pk punye pk: "Kak Da, tolongggggg. Tolonglaaa pinjamkan tv awak kat dapur tu kasi kat orang barang sebulan dua. Aju nak datang ujung minggu ni, so awak tolong laa pass kat dia. Boring bangetttt!"

Kak Da: "Awokkkk, bukan taknak kasik pinjam (intro stended)... Tapi, baru semalam Cik mintak suruh bawak naik tv kat dapo tu ke bilik dia kat atas..."

"Ya ampunnnnn! Tadek rezeki... Takpe2."

Then I guess I just have to live with it. Tapi otak nih non-stop pk solution. TETIBE! Teringat yg aku pernah ada external tv tuner tapi aku dah lama stop gune since dari UTP dulu sebab teruk sangat gambar dia. Dahlah jenama Gadmei, haih hopelesss. Tapi takpe, let's give it a try. At least samting than nothing kannn.

So, cucuk wire itu ini dari astro-tv-tuner-laptop, tetibe kuar gamba Adlin kat laptop aku! Wahahaha gumbira tak terkataaaaaa!!!!! Dah dapat Astro Ria, pastu gune remote pun tadahal pe sume. Tapi tadek bunyik T_T. Aku ingat salah sambungan ke ape, tapi bile usha rapek2 tengok laptop tadek line in, abes nak bunyi cemanaaaa. So aku pun cucuk headphone directly ke tv-tuner, tapi bunyi teramat perlahan dalam 1 dB je.

Apalah tv tanpa bunyi kannn??? Sooooo, turun dapo, tengok dalam lemari, jumpe dua speaker. Rumah aku nih ada macam2 barang yg ditinggalkan orang dulu2 ekceli, spring kete ada, helmet ada, kipas tinggi, kipas rendah, lampu dinding, luggage, kasut kulit, majalah mangga lama2 dan macam-macammm lagi ada. Pilih je.

Ok ok so, salah satu speaker tu nampak baru lagi, tapi bile plug in tak nyala. Rejekkk. Satu lagi dah warna kuning, tapi bile plug in, nyala!! The rest is history. Seminit kemudian aku dah dapat menikmati Astro ngan bunyik skali dahhhh. Kini Astro tidak lagi Asterokkk! Hungga hungga! :D


Cold evidence. Bukan kuning tuh, dah kaler coklat dahhh.

Bile cite kat incik sayang, dia reply: "En. B: Sy amat berbangga mempunyai puan sya***** sebagai pasangan hidup kerana beliau mcm mcgyver. " Hihi blushed di situuu~ :">

So kesimpulannye di sini, bile ko rasa ko tak bersyukur dan rasa malanggg sangat tu, adaaa orang yg lebih malang. So, banyakkanlah bersyukur, dan bersabarlah wahai hati yg resah. Cakap kat diri sendiri... (-_-)



You know you love me!

XOXO, girlfriday

Wednesday, May 13, 2009

Purple Rain

Hello beautiful people!

Stress, headache, tertekan, that's the first few words yg bermain di pikiran time nak taip blog nih, despite of many beautiful, if not unfortunate events that I wanna share here.

It's only today that I get the chance to send out job applications to other companies. Hari2 yg berlalu nih sangat bizi, tambah2 dengan maxis berokband yg dah berapa lama tak boleh connect, sampai harini baru boleh. So, siang bizi ngan keje, malam tak dapat connect.

Smalam rasa sangat devastated bile tau company aku jadik strict skarang nih pasal notice period. Kenapa laaa aku tak terpk pasal ni sebelum nih?? Sbb b4 dis ramai jee yg berenti tapi tak kasik notis 3 bulan, tak kene bayar pon... Tapi skarang sbb orang makin kurang, jadik dorang susah nak let go. Smalam, sorang member dah kene bayar $2k kat company ni sbb dia kasik notis 2 hari je. The rest, company baru dia yg bayarkan to this company. Isn't that insane? Ada ke company baru yg sudi bayarkan untuk aku the whole $6k?

Aku risau sgt nih. Aku tau aku belum dapat keje tapi I know I will, somehow. I can't afford to stay for another 3 months... TSH project is killing me. Too much workload and it's all too hard. Lucky I've to support Puncak Niaga this week so I won't be in the office, so tadeklaa dorang kasik keje baru each time nampak muke aku. Letih. Tu pun, still have to juggle both PN and TSH works. :(

Takpelah, cam kate membe aku, ada rezeki tak ke mana. Sorry with all this whining, i just have to let it out.

Til then guys.


You know you love me!

XOXO, girlfriday

Sunday, April 26, 2009

Babysitting Fahrin.


Belajar memandu dalam hujan. Umur 29 baru nak dapat lesen T_T My whole life is so lagging behind. Rabu ni test ngan jpj trr trr! :D

*********************************************

Aritu incik sayang cakap, "Tau tak, B dah sayang anda lain tau skarang..."
"Tauuuuuu... (nada sebak sbb ngah nak cakap mende yg sama) Yyg boleh rasa..."
"Tu laaa... Sayang sangat-saaaaangat kat anda skarang tau..."

Hihi sukeee. Mmg rasa intim sangat skang, n paling penting it's mutual. Aku dah boleh adjust ngan kebizian dia sbb dia dah pandai bahagi masa.

I don't know if I can live my life with this man on the left, but I definitely can't live without him. Just look at his other side yang aku tak berapa paham.

Letak gamba belakang je, takut bliau tak restu kalo letak gamba muke terang2 :D

*********************************************

Incik bear ada sembang lamaaa ngan aku aritu kat ym, catching up setelah sekian lama. Funny when you thought you would never stop loving sumone for the rest of your life - 'there will always be a special place for u in my heart' sorta things yg penah aku sebut dulu, but somehow you would stop. Tadek prasaan langsung dah. Wow I amazed myself T_T.

Padahal dulu rasa separuh nyawa melayang bile dia buat hal.

Padang Kota Lama, bes gilerrrr tempat makan sebelah pantai je.
Dicilok dengan sukses, sukses! dari faisaladmar.blogspot.com.

Dia cite pasal life dia, pasal family, pasal hati dia dah rasa terbukak untuk sumone tapi tetibe dapat tahu perempuan tu dah bertunang.

Mula cakap pasal dia masih rasa menyesal pasal bnyk buat salah n kesilapan pada aku dulu, tapi tak dapat tarik balik semua. Lepas aku dah tadek baru sedar, rupanya cuma aku je yang dia paling sayang sampai skang. Aku dengar je. Bukanlaa dia nak balik kat aku ke ape, cuma dia nak kate dia menyesal.

Tempat lepak kat Padang Kota Lama.
Ija n Macik Zaizaizaizai (mak ija yg sporting banget), jommm. Besnyee...

Aku ekceli dah tadek simpan any grudge towards him pon, tapi I won't forget how he made me feel. Tapi lebih ingat perasaan yg disakitkan aah daripada cinta sakti ape sume. Dia yg pertama aku betul2 sayang walaupun b4 dat aku ada 2 ex-men, yg jenis tak meninggalkan bekas kat hatiku la, hehe. Siap time kat ostolia tak layan orang lain tuuuu sbb setia kat dia la kononnye hakk tuihhh. Tapi ini balasannye Raju, ini???

Aku ni dok taip padam taip padam, sbb takut incik bear baca blog aku, sbb dia penah landing dulu kat blogdrive. So oklah, ekceli ngadap pc sbb nak sambung keje tapi ter-taip blog lak. Maka marilah marilah kite mandi skang! Yak yak!

p/s: Tajuk tadek kene mengena, cuma smalam I was babysitting baby yg bernama Fahrin cucu jiran sebelah, pastu sajelaaa letak topik mencapap :P. Bayangkan kalo dapat babysit Fahrin yg betul-betul punye! :O woaahhh turn on tuhhh. Ini betul-betul bukan main-mainnnn.

Daa!


You know you love me!

XOXO, girlfriday

Thursday, April 23, 2009

Today Is All About TV Shows!

Wow it has been a while! Bukan bz tapi tadek feel nak apdet blog. Keje ada tapi susah. Amendments and moreeee amendments, and that spells TROUBLE to me. N needless to mention, boringg already, having to dwell in the same old codings, over n over again.

Resume lom update sepenuhnye. Mmg rasa nak lari dari sini sebab projek yg hampeh ini, tapi dalam masa yg sama agak reluctant nak mulakan idop baru kat kompeni baru yg environment dia kite tatau lagi cemana. Oh!

Okeh banyak cite nak review nih. Ketatkan tali spentot dan bersedia panaskan punggung andaa!

Ok berbalik pada topik di atas, anyone heard of SUSAN BOYLE? In just 5 days she caused a wave of interest around the globe! She's a singer in Britains Got Talent, suara diaaaaa, bile aku dengar, naikkk segala bulu roma! Her voice shivers me timbers bebeh! Tapi yg special sbb dia nih langsung tak hot ngan umur dah 47 pon, tapi she caused a jaw-dropping moment bile bliau perform. She's a phenomenon, kalo tak caya silela tengok youtube nih yg dah mencapai 42 million views today!

Piers cakap: "I'm giving you the biggest YES i've never given anyone!"

Another great show is The Biggest Loser I must say. Aku penah wat entri sal show ni longgg time ago, tapi lately sbb kerap sangat tayang smula kat Hallmark, maka kerapla tengok. Mmg dorang dah kurusss sangat2 sampai tahap aku dah tak cam muke 'after' dorang. Giler laaaa sakit hati ngan diri sendiri sbb takleh ada that kind of determination! Bile dah rasa terharu tengok perubahan dorang tu, mulelaa rasa macam2, pastu ngan rasa sebaknye lompat naik Orbitrac 20 minit. TAPI MALAMNYE MAKAN MACAM-MACAM aaarghhhh tensi!

Nih gamba Season 3 contestants. Saksikannnn:


Erik the winner: Giler gojesssssss! Gojess! Gojes! Muke n badan dah jadi macam trainer dorang, Bob plak. Tapi dengar kata dia dah gained 122 pounds semula skang! T_T Oprah ada invite lam show dia.


Kai: Ni favourite contestant aku. Can-do attitude, redahhh je sume n kuat sangat eksesais walaupun kekadang ter-nangis gak keletihan.


Poppi: Aku paling terkejut tengok dia nih taim finale biggest loser tu!!!! Time nih aaa sebak giler tengok betapa berubahnye dia tsk tsk. Oh tersentuh naluri kemantobanku!


Jennifer: Yang nih pon woowwww!


Marty: Marty nih is a very fun person to be with! Mmg disenangi sumorang, tapi, tunggu selepas ini. Dia nih admire biceps sendiri T_T


Amy: Gojess tahap gabannnn! Dah cam jessica simpson dah eden tengok ekau. Nyampahh ai. Tapi, idolaku~ Taaaaapi! Dia nih finally couple ngan Marty, or maybe dalam Biggest Loser campus dah ada skandal tapi wasn't aired la. Masalahnye, Marty sampai tinggalkan wife dia n propose dia on national tv. Giler tadek prasaan ke hape?

By the way, aritu aku masuk account blogdrive aku, and noticed new comments on my previous entry - Diet for Dummies :P. For this entry, lama-lama sekali aku akan dapat komen baru, rasanye dorang gugel for duromine. Ingat blog aku forum ke ape, lihat komen2 ni:

annApr 21, 09 Delete
i pun berminat dengan duromine ni la tapi tak tau dimana nak cari pil tu, susah sangat, i ni kuat sangat makan sampai naik 5kg seminggu, duromine mungkin boleh membantu kan? siapa2 yang tahu d mana jual duromine pls bgitau i k..menderita sangat tengo badan i ni gempal sangat..
liaJan 20, 09 Delete
husband pun dah pandang semacam.anak baru sorang

liaJan 20, 09 Delete
tolong la lia.mkn tak byk, tapi badan makin ari makin naik


Ye, akulah councellor itu! T_T Pastu ada yg siap cite kat aku progress dorang... T_T Oh apekah! Untuk baca the rest, klik je kat link entry tu.

So since pasang astro kat bilik aritu, it's just natural for me to subscribe to Metro channels jugak, sbb ada channel Crime & Investigations (CI) Network. Dulu time tgk astro kat tv bawah, aku selalu 'info' kat sume channel n mmg interested gile tengok title kat CI channel 732, cam Cold Case Files etcs. (Eh ke sbb Cold Case Files nih je aku subscribe hah? :B) Tapi tajuk itself dah interesting kannnn.

Aku suke channel ni sbb cite sume ala2 cite Detective Conan, sungguh misterius, tetapi benar. Sumer true stories. Yg paling menarik time dorang analyze setiap evidence, n pastu the interrogation process pun very interesting. Soalan2 nampak relax je tapi sebenarnye memerangkap, n pastu boleh nampak bile suspect tuh menipu.

Baru ni tengok CI Australia, tajuk dia 'The Body In The Sports Bag'. Tajuk pun dah spine-chilling. Kesimpulan lepas tengok cite ni, berhati2lah kalo nak break ngan boipren, kalo tanak kene jerut pastu stuffed in Slazenger sports bag, pastu kene sorok kat stor 6 minggu camtu sampai jiran2 bau n ingatkan bau possum or tikus mati. Sekian.

Ni lak CSI trailer, ngan aku-aku skali dah terhapal dialog nih sbb 18x sehari ulang2 kat tv T_T:

"Do you believe there is such thing as a perfect crime?"
"No I don't."
"Just, out of curiousity, why not?"
"Because on every body at every crime scene, there is an answer waiting. We just have to look for it."

Or something like that. :D

Woops ter-panjang, ekceli yg nak cite ni pendek je, again, this is about one's determination. In one of the episodes of 'The Relentless', basically, anak macik ni kene bunuh tapi investigators sumer takde clue, almost a perfect murder. Apa yg berbeza ngan cite ni, sbb makcik nih gigih n soooo determined to know who killed her daughter. Dia tau polis dah tak dapat kesan sape pembunuh, tadek eye witness etc, tapi dia SANGAT YAKIN yang when you kill someone, you JUST HAVE to tell another person about it, sbb bile kite membunuh tuan2, kita akan ada perasaan yg sangat tak bes, and you will, AT LEAST, tell ONE PERSON.

Based on her belief tu la dia sanggup kuar masuk balai polis, setiap minggu tanye apdet sampai polis boring dah, pasang billboard, offer rewards etc. Sampai finally! Pada tahun ke-9 lepas tragedi tu, ada sorang lelaki call, cakap dia ternampak billboard tu n dia rasa dia tau sape yg bunuh anak macik tu. Dia kate, dia sangat rasa bersalah sbb maybe dia sorang je lam dunia ni tahu siapa yg bunuh anak makcik tu. Dia nih neighbour kepada killer tuh, sumone yg pernah jahat gak tapi dalam proses bertobat. Dia cerita laa, duluuuu, killer tu mmg pernah confess kat dia yg dia dah bunuh anak macik tu... Maka para polis pon sangat kagum ngan macik yg tatau putus asa tu. Lesson learnt! Sekiannn.

Wokeh, sekali apdet kan dah berjela2 wahha. Layannnnnkan ajela. You know you miss me! :P


You know you love me!

XOXO, girlfriday

Friday, April 17, 2009

Maybe Being Thin Is Just Not My Thing

Tadi dapat kad jemputan pengantin yg dialamatkan ke Sya*****@girlfriday. Aik, sape lak nak kawen tak kasik tau aku nih? Tengok nama kat sampul, Khairi & Azlin. LIN MANA NIH?? Si 'stupid devil' (that's her nickname, bukan aku yg kasik) ke hape? Tapi bliau dah lama kawen. Kot laaa kad baru sampai (setelah 4 bulan berlalu kot :D).

Pastu terpk, Keri@Gomok! Ko kawen dulu dari aku siottttt. Hampehhh!!! Siap letak address to 'girlfriday' tu...



Bukak2, baru la nampak nama AZLINA terang-terang. Laaaaaa. Huruf A kat belakang tuh telah ditutup ngan butterfly kecik kat sampul dia wahha. Ok now that rings a bell! Kad tu rupenye kad kawen Ina yang ini lah, member blog ;)... Congrats bebeh... Bes giler dapat kawen! Nantikan kedatangan lesung batu untuk hadiah perkahwinanmu~ :P

********************************************************

Sungguh ajaib, sebaik sahaja dah plan cantekkk nak mulakan diet ngan gigihnye, automatik perasaan teringin hitu hini makin terserlah. Nafsu makin bergelora. Kalo tak pk nak diet, wa rilek je beb, makan pun sopan je. Ini?? Makin pk nak diet, makin banyak makan!

Before this, tak kisah pon kalo kat umah takde air manis, minum air kosong je sentiasa, tetibe teringin air manis setiap masa. Teringin Root Beer Frost buatan Malaysia yg bes gilerrrr tu. Nih nak pegi cari lepas taip blog ni. Eksesais tahan laaa dua, tiga hari, paling lama seminggu, pastu senyap. Gerammm sangat sebab tak bleh kawal diri sendiri. Adakah slamanya aku akan jadi orang gemuk?? Bosan tauuuu bosannnn...

Lihat lunch beta? Itupun dah sorok separuh atas sbb2 kemaluan hihi.

Napelaa kat Msia nih tadek The Biggest Loser? Konpem aku orang pertama join serious! Orang2 gemuk nih hakikatnye, kalo tadek orang paksa mmg tak menjadi. Rilekkss je hidup ngan bahagianye. Memandang segalanya dalam hidup ngan penuh optimis. Oh! Tapi btol la, hidup nih kurang meriah tanpa makanan2 yg bes.

Okehla, til then. Tolonglaa orang yg pernah gemuk n skarang dah kurus, APE YG MOTIVATE KORANG untuk teruskan aktiviti pengurusan aaah? *Awan mandom*



You know you love me!

XOXO, girlfriday

Monday, April 13, 2009

Akademi Fangtasia

Hai hai hai! Harini tak gi keje. Ni ngah taip blog sambil layan Akademi Fantasia seround (lagi).

Keje2 yg pending aku dah banyak siapkan time wiken, so bajet nak gi keje arini jumpe functional Cess n discuss on our unfinished business. Tapi smalam sudah syiokkk layan cite True Blood @ Cinemax, pasal perchentaan ngan vampire yg hensem bangettt walaupun bertaring wahha! Nama club tempat vampire lepak pon FANGtasia haha! Rasa berdebar lak bile bayangkan kiss ngan orang yg bertaring. Wahh! Ok cukup2 gile ke nak kiss ngan vampire? Talking bout wildest fantasy T_T.


Selingan: Baby baru Marshy~ 2 kaler marshy, 2 kaler oyen, 1 kaler itam.

So, dah abiskan 4 series back to back, dah kol 3.30am, pagi berat nak bangun. Ingat nak masuk half day tapi bile dah half day, online sat, tengok Cess tak online. Membe aku cakap, Cess tak masuk opis arini. So aku pun kensellll mekap n tak jadi gi opishhh :D

Company Update

Dalam miting aritu ceo janji nak revise salary every quarter, tapi nih dah lebih 1st quarter tadek news pon?? Wadde. Sume orang pun sudah panas punggung. Ok lately everyday ada je news pasal orang yg nak quit, so biarlah aku listkan di sini (bukan nama sebenar sume tuh) :


Dan selingan lagi: Macam tupai, gerammm sangat!

1. Ravi - hired by one of our clients, gaji dia 2k lebih dari kompeni skang. Skang ngah tunggu Blackberry dia sampai sbb sume IT people dapat Blackberry kat sana. Aaahhh crazy jealous! Tepon idaman tuh! Dia cakap dia terlambat sikitttt je joined the company, kalo tak, dah dapat tiket F1 sbb sume orang kat company tu dapattt!!

2. Dex - he was PURCHASED by one of the SAP firms, or so they said. Bleh plak konsultan main beli-beli camtu, ingat bola sepak ke hapeee?? Kompius aku.

3. Cess - she's the functional consultant I'm working with. Dia nih, paling senior lam finance module, tapi dia pon nak berentiiiiii. Mmg kelam kalibutlaaa! Tapi dia mmg konpem stress gile sbb bnyk sangat keje dia kat current project yg aku cakap macam HELL tu. She grew lots of grey hairs just while doing this project hokehhhh.

4. Geet - tetibe je bagitau aku, last Friday was her last day in the office T_T. Dia nih lom dapat keje kat mana2 tapi rilex je, nak bercuti ape sume dulu.

5. Yana - berenti last week, ngam2 time bliau nak kawen next week, n pastu ikut hasben gi oversea. Nyam nyam!

6. Ena - hired by one of our clients. Kompeni ni pun kasik Blackberry kat sume IT staff ngrrrrr. Nih kompeni Norman Adam yg aku nah cite dulu. Housemate aku pun apply kat company ni n dia ajak aku skali. Oh! Harapnye ada rezeki! Padahal resume tak apdet lagi nih!

7. Than - Dapat offer dari company .net ngan gaji 1.5k lebey dari gaji skang. Tapi dia sayang nak tinggal SAP, tapi tuh la tadek choice, dia accept je dulu.

8. Navi - DAH STAT KEJE kat kompeni pakcik dia kat JB, tapi dia tak kasiktau this company sbb nak dapat dua gaji nanti haha! Tapi dia dah 1-2 minggu kat JB n AWOL from the office tanpa HR bising sbb, dia mmg dah lamaaaaa tadek keje n datang opis surf tenet je T_T. Gilerr ahhh!

Dan ramai lagiii yg aku tak larat nak tulis dahhh. Apelah nasib aku pasnih agaknye... Takutnye. Aku siap mimpi sal SAP lagi. Membe aku lak siap mimpi kompeni bengkrap pastu dia datang opis bawak kotak nak kemas2 barang. Itu yg dia terus update resume n sibuk layan jobstreet skang. Oh!

Eh sebenarnye aku update blog sbb ape tah lagi tadi. Lupe dahhh. Tapi stakat ini dululah entri mandom dari aku yg merasa sungguh tak secure ini. Headacheeee. Penin pk kalo tetibe terputus rezeki aku. Giler laaa kene balik kampung nanam sawit nih! Aaaaa!


You know you love me!

XOXO, girlfriday

Thursday, April 9, 2009

The Woman Who Can't Forget

Headache! Keje banyak dan semua nak siap cepat. Banyak cantekkk.

Smalam membe aku cakap, the lady PM dah 'jerit2' kat Manager sebut nama aku ngan membe aku F, sbb kitorang kena buat support untuk projek lain, so keje ngan project dia jadi tertangguh. Then wattudu? Dah tak cukup orang. Tensen btol bekerja ngan orang suke naik suara nih. Ngan client2 pon kene sound gak... Wahha.

Dua hari lam minggu ni aku kene gi client site kat Punck Niaga/Syabas kat Shah Alam. Bes laaa skali skala bertukar environment nih, walaupun perjalanan agak mencabar. Adalaa dekat 2 jam dari Gombak tu. Naik skuter ke lrt, naik lrt turun kl sentral naik komuter, turun komuter naik cab ke seksyen 13.

SKUTER --> LRT --> KOMUTER --> CAB

Bisa kurus donggg kalo hari2 begini!

Kat client site, aku ditempatkan sebilik ngan consultant .net yg datang wat support gak. Muke consultant tu mengingatkan aku kat Zaum (bagi mereka yg mengetahui) walaupun bliau lagi kiutla dari Zaum. Consultant tu cakap, the company has opted for more .net solutions lam dorang punye bisnes sbb SAP mahal. Heh heh rasakann.

Client sume okay, thanx for asking :P. Tapi bagi aku yg kuat makan nih agak terkujat bile gi cafe dorang, tau tak, ada lauk ayam goreng ngan sayur kobis masak lemak je yg terhidang?? Toleh kanan dan kanann lagi, nampak gelas ngan tong air je. Kabhi nehi! Terkejut perutku yg biasa makan makanan meriah2 ni siottttt! Pastu ada laa kacang botol ngan honey dew ngan tembikai, wow banyaknyier T_T. Tapi cafe tu macam hotel, siap ada chef berdiri tepi lauk (dahlaa lauk sikit, segan nak amek lauk yg sama banyak2 plak... T_T).

Ksimpulannye lunch aku siap ngan air haritu berharga $3.50 je. Terpk gak, takkan dorang ni mkn pree kot? Sbb ada je kaunter bayaran.

Sooo out of curiosity lepas lunch tu, di kesempatan yg ada time sembang2 ngan client, aku tanye, "Kat sini, korang ada cam, management ada promote makan secara healthy ke ape? Tadi tengok ada dua lauk je time mkn..."

"Haa? Eh takdelah, dorang dah cut cost, kalo dulu lagi banyak lauk." Cut cost? Bukankah sumer itu perlu dibayar?

"Cut cost? Nape kene cut cost?", tanye aku yg masih tak paham.

"Kitorang kat sini ada subsidi makanan... Eh tapi rasanye utk visitor ada bnyk choice lauk kot."

"Laaaaaaa... Yekeee?", kateku with eyes wide open. Zaman skang nih ada lagi yg dapat makan free kat opis tetiap hari? Perggghh. Mati2 ingat dorang promote healthy lifestyle ke ape ke, kan dorang Syabas?? Kan sungguh Syabass bette? Cettt.

*************************************************************

Ada yg tengok Oprah dua mlm lepas (kot)?? Giler laaaaaa.

Guest dia hari tu, Jill Price, sorang pompuan yg ingat segala2 nye since 1980! Giler laaa. Dia masih ingat ape yg terjadi time dia baby lagi, tapi bukan ngan date la, tapi everything since 1980 tuh dia bleh ingat lengkap ngan date skali!

Oprah ada gak invite Dr Oz utk explain sal Jill nih. Dr Oz nih pun satu, he's a superb when it comes to explaining! Dia terer giler bab2 nak explain benda yg payah menjadi mudah ni. N kite akan terus tangkap ape yg dia nak sampaikan.

So, Oprah cakap samting like, "Jill, you must be very good in your study then?"

Jill cakap, "No. I was not. "

Maka Oprah pun pelik la, dan bertanya kepada Dr Oz. Dr Oz cakap, Jill bukan hafal segala benda since 1980 tu, dia mmg ingat, macam kite ingat muke Grandma kite, camtu laa Jill ingat segala benda. Kite bukan hafal muke Grandma kite kan? Tapi ada braincell yg buat kite ingat, so camtula Jill. Aku pun cam, ooooohh, baru paham. Kan dah kate Dr Oz nih mmg tere explain! Dr Oz kate, ingatan Jill ni banyak berkisar tentang emosi dia.

Bleh imagine kalo kite di tempat dia? Ingat seumur hidup segala perkataan yg menyakitkan hati. Mmg Jill pon cakap, mmg terseksa laa jadi dia, sbb semuanya tak boleh lupe.

Kalo jadi aku, abis sumer lupe, lagi hebat. Senang nak lupe masalah. Tapi dikurniakan plak seorang member bernama Ija yg sangat mengingat, terutamanye nama orang yg pelik2. Sampai aku pun teringat skali. Ija mmg collector nama pelik laa sebenarnye. Antara nama yg aku ingat dia penah sebut: Makcik NESKAPE, KASSIMBRA, SHARON CHEAH POH ANN (orang penang je paham :P), err the rest aku dah lupe. Sile list Ija.

Ada satu benda yg sangat menyakitkan hati yg incik bear pernah sebut dan aku cakap kat Ija, aku takkan lupe seumo hidup! Tapi belumpun seumo idop, aku dah lupe hihi, baguslah kannn. Skali one fine day, Ija plakkkkk tolong ingatkan out of boredom, then sampai skang aku ingat smula T_T. Trima kasey, andalah sahabat sejatiku T_T.

So kesimpulannye, mmg banyak faedahnye jadik manusia yg normal ni. Bukan macam Ija. An elephant never forgets. Ija is an elephant, so she will never forget! Wohha! :D


Okay, dah dah mari balik, sume orang kat opis dah balik. Jill Price ada kuarkan buku tau, 'The Woman Who Can't Forget' title dia, serious aku curious nak bace, akan ku carik nanti walaupun buku Eckhart Tolle: The Power of Now pon lom stat bace. Keh keh. Buku tu pun sbb terpengaruh ngan Oprah gak.

Okay2 banyak cite lagi tapi lom masanye utk cite. Marshy dah dapat anak! Next update aku update ahha. Til then!


You know you love me!

XOXO, girlfriday

Thursday, April 2, 2009

Blues Seorang Pengembala Kucing

Nickelback - Rockstar

I’m through with standing in line to clubs we’ll never get in

It’s like the bottom of the ninth and I’m never gonna win
This life hasn’t turned out quite the way I want it to be

(Tell me what you want)

I want a brand new house on an episode of Cribs

And a bathroom I can play baseball in
And a king size tub big enough for ten plus me
(So What You Need)


I’ll need a credit card that’s
got no limit
And a big black jet with a bedroom in it

Gonna jo
in the mile high club At thirty-seven thousand feet
(Been there, Done that)


I want a new tour bus full of old guitars

My star own on Hollywood Boulevard

Somewhere between Cher and Jame
s Dean is fine for me
(so how you gonna do it)


I’m gonna trade this life for fortune and fame

I
’d even cut my hair and change my name
‘Cause we all just wanna be big rockstars
And live in hilltop houses driving fifteen cars

The girls come easy and the drugs come cheap

We’ll all stay skinny ‘cause we just won’t eat

And we’ll hang out in the coolest bars

In the VIP with the movie stars

Every good gold digger’s Gonna wind up there
Every Playboy b
unny
With her bleach blond hair

And we’ll hide out in the private rooms

With the latest dictionary and
today’s who’s who

They’ll get you anything
with that evil smile
Everybody’s got a
drug dealer on speed dial well
Hey hey I
wanna be a rockstar

I wanna be great like Elvis w
ithout the tassels
Hire eight body guards that love to beat up assholes

Sign a couple autographs

So I can eat my meals for free

(I'll have the quesadilla)


I think I’m gonna dress my ass with the latest fashion

Get a front door key t
o the Playboy mansion
Gonna date a centerfold that loves to blow my money for me

(so how you gonna do it)
************************************************************

Sudah sakit kepala ngan keje2 yg ada, n mula stat nyanyik lagu rockstar ulang2 sebagai tanda tensen. Yeah, I soooo wanna be a rockstar and have my own star on Hollywood Boulevard!

Seminggu dua ni motivasi untuk berkerja tersangatla merudum. Hari2 pon sampai keje paling awal pukul 10. I'm in hell. Sume cakap project nih hampeh. Kalo ada new abaper yg join the project, we'll say, "Oh, welcome to HELL." Keje semua macam neverending, selama2nye ada amendments, so cemana nak siap! Tadi ada keje abaper lain yg PM tuh suruh aku wat, tapi aku ngan takut2 braninye zaasss menepis serangan tu n mintak PM tuh suruh jugak abaper tu buat.

Abaper tuh pun ada 2 je keje termasuk keje yg ditolak ni. Aku ada 4, tolak 1 tinggal lah 3. Sebaik PM ok tapi hati di dalam siapa yg tau. Aku tak betah lagi dengan kepeningan wat 2 projek lam satu masa seperti skang. Ooh I wish my husband is a rockstar so we'll live in hilltop houses and drive fifteen cars!!

Oh, tadi Shi msg cakap, "Aku nak amek meaw tadi tp Mely takde, merayap, Ayem dah ada tapi aku angkat dia melompat kuar kete tadi. Tak tau menyorok mana. Nanti aku try lagi lah ye."

"Well, try harder!", aku cakap LAM ATI JE. Oh! Sabarun btol ngan padayyappa nih. Aku diam je tak reply msg bliau.

Housemate aku plak sudah kat JB ngan projek dia n as usual lah, aku jadik pengembala kucing2 bliau lagi. Haih, sebaik laaa aku sayang budak gemok 2 ekor tuh. Tapi yg nih aku paling sayang sbb bile aku pegang, musti dia buat badan lembik, pastu dia gemok sangat hasil didikan aku, ngan dia pandai baring macam marshy.


Aku baru layan Gossip Girl secara bes dalam seminggu ni. So aku baru habiskan 1st season dia, n sebab nak sgt tau ape yg jadik ngan dorang, terus pegi beli 2nd season kat kedai dvd bawah opis. So, dah cover sampai 6th episode out of 16 total of the 2nd season. Bes! Malam ni layan lagi sampai lebam sambil makan spegeti!

(Signature pon dah gedik skang)

You know you love me!

XOXO, girlfriday

Wednesday, April 1, 2009

Kehilangan Baginya

Smalam 'dia' call dan dia cuma mintak aku tolong dengar je ape dia nak cakap. Biasanye aku tak angkat kalau dia call, tapi sbb dia ada wat intro call cakap nak meluahkan sal ex dia, aku cakap call je la.

Dia: Smalam ai ada teringat kat ex ai, tatau kenapa, anda pun tau, Izah tu je ex ai kan. Tapi tetibe suara lelaki yg angkat, ai pon terus la letak fon, macam terkejut la.

Aku: Ok, eh dia dah kawen?

Dia: Ye, aritu tau dia nak tunang je, dah kawenla kot skang. Anda imejin la, dengan dia yg ai tak kisah sangat break dulu pun, ai rasa semacam. Ai terpk, kalo ngan anda skang, one day nanti ai call tetibe suara lelaki yang angkat macam mana?? Ya Allah tak sanggup nak pk...

Ai bukan mengharap lagi ke apa, tapi... Dengan anda kepala masuk sangat-sangat, bukan tadek pompuan lain, ramai je yg datang tapi, ai tak rasa macam ai rasa kat anda dulu. Macam anda cakap, ai lelaki, senang nak cari pompuan lain. Tapi, macam, kalo stakat keluar-keluar je ngan dorang ok la, tapi kalo nak serious, takde.

Kadang-kadang ada time yg, ya Allah, teringat sangat kat anda... Tapi tak boleh buat apa. Ai just harap boyfriend anda boleh hargai anda, sbb ai rasa kehilangan sangat skang, bile anda dah takde... Orang cakap, kalo nak isteri, carikla yg boleh jadik bestfriend, kekasih, teman ape sume tu kan, bagi ai, andalah sume tu, andalah bestfriend ai...


(Abaikanlah kata ganti ai-anda tuh, sbb mmg janggal bagi korang. Kitorang bahasakan diri ai-anda tuh sbb dia terikut aku cakap ai-anda tuh ngan ija.)

Aku diam dan diam lagi, sbb he sounded like he had a lot to tell. Biasanye dia jenis lawak, gelak2 n tak pernah serious, itu yg aku bajet dia memain je ngan aku, so aku pun memain gak ngan dia, sbb ape2 pun aku sayang incik sayang.

Banyak yg dia cakap lagi malam tu. Mmg aku jadik terharu plak bila ada lelaki yg pk pasal aku sampai camtu. Biasanye aku je camtu ngan lelaki. Sbb aku rasa diri aku sangat tak layak n tak worth it utk orang lain berperasaan camtu kat aku, kalo diana danielle tu lain aah. Entah. Aku just harap dia dapat someone yg sebaik dia...

Yang penting, walaupun korang tau aku bukan sebaik mana, tapi truthfully, bukan poyo, aku pilih incik sayang dulu lillahi Taala, sbb dia ada ciri-ciri lelaki beriman akhir zaman, yg walaupun kekadang tersungkur tapi dia sentiasa berusaha betulkan diri dia, n sebab tu aku pilih dia. :'(

Kalau time muda-muda tak panjang akal dulu, aku selalu cakap aku mesti dapatkan lelaki yg 'kepala sangat masuk' ngan aku, barulah aku tengok ciri2 lain. Tapi kali ni aku dah dapat lelaki camtu, aku dah taknak, sbb sebenarnye walaupun dia baik sangat-sangat, tapi relationship dia ngan Tuhan tu agak kabur, dari pandangan mata aku la. :( Buat ape hidup kalo stakat nak berseronok je?? Sbb tu aku tak pilih dia. Bunyi kejam, bunyi macam aku baikkk sangat, tapi walaupun aku slalu buat dosa, tak bermakna aku taknak berubah sepenuhnya one day nanti.

Ooh, jadi panjang lak entri kali ni.

Dia pernah cakap, dia rasa sedey sangat bile tengok cemana cara aku menyayangi incik sayang, and sedey bile dia nampak betapa aku sayangkan incik sayang. I was suprised, sbb ape yg dia nampak? Cemana cara yg dia nampak?? Aku pun pernah cakap kat dia, walaupun dulu kitorang close, tapi aku tak boleh ngan dia sbb aku akan sentiasa sayangkan incik sayang lebih dari aku sayangkan dia.

Incik sayang pernah cakap suatu ketika dulu, "B rasa yyg sayangkan dia as a friend je, mungkin yyg confuse...", time aku jumpe incik sayang dengan niat nak have a proper break up. :( Tapi tak jadi break up.

Taktaulah, dengan incik sayang nih sangat weird, kepala banyak tak masuk, we don't share same interests, tapi aku boleh respect dia, aku sayang sangat dia.

Maybe it's because my blind faith always say he's worth it.

Tuesday, March 31, 2009

Ashraf Sinclair Yang Suka Menyanyi

Shi sudah msg yg dia akan amek kucen dia this Thursday. Sedey plak bile tengok muke kucen2 tu skang. Jage dorang mungkin boleh, tapi bile pk dorang akan branak2... Tak larat. And takdenye aku nak gi anta klinik nak kasi. Sbb once Shi dah anta kekucen tu ke kampung dia kat Klang, konpem kucen2 tu blur giler n tak terjage sbb dah terlalu banyak kucen kat umah mak dia tu.

**********************************************************

Smalam lupe nak cite sebuah cite penting, padahal taip blog sal nak cite sal tu la.

Ceritanye bermula ketika aku dalam perjalanan balik dari Kuantan ke Gombak. Aku ditakdirkan duduk ngan sorang anak ikan yg sungguh wow. Aku tak brani aa nak pandang sangat muke dia, tapi sebelum naik bas, aku nampak laa dia dari jauh peluk2 mak ayah dia. Nampak ayah dia muke cam Arab/Pakistan gitu.

So, bayangkan seorang yg umor dalam 22, tinggi2, putih giler n bodi baekkk punya, pastu duduk pulak kat seblah aku. He reminds me of ashraf sinclair. Pendek cite mmg gojes aah, walaupun biasanye taste aku badan tough2 je, tapi ini mmg agak kurus ah. So bleh kasik exception. Heh heh. Penin incik sayang bace.

Memule dia duduk tu, aku dengar dia cakap kat tepon, woww suara pun giler husky bes sangat. Oh bertuahnye aku. Pastu dia stat pakai earphone n ikut menyanyi sama ngan suara husky dia tu, dan aku pun teruja lagi.

Tapi sumer perasaan teruja tu tak lama, sebab nampaknye SEPANJANG PERJALANAN tuh dia terus menyanyi dan menyanyi!!!! Tau la ensem, tau la suara ko husky bes tapi ya Allah! Berapa kali aku terlelap, pastu tejage dengar dia tak abis nyanyi lagi, pastu terlelap lagi, pastu terjage dengar suara lagi, mulalaa stat rasa nak mengaum je. Gile annoying ok... Dia mmg betul2 nyanyi dengan besnye, aku dengar macam2 lagu, lagu ala spoon pun dia leh ikut, lagu omputeh, n kalo tak silap, aku ada dengar dia nyanyi lagu hindustan gak. Ya Allah! Pasrah!

Susah kalo orang dah prasan suara sedap sangat nih! Barula paham cemana prasaan ija bile dia cakap dia tensen dengar boipren dia menyanyi lam kete non stop wahahaha. I feel you ija, I feel you!

Itulah cerita penting kite buat hari ini. Skang agak bz tapi sempat menyelit apdet blog lagi. Okeh, later gladiatorrsss~

p/s: Warehouse sale tuh sungguh bes! Cekidaut! Hari first aku pegi, bantal lepak Jean Perry yg besar tuh, 30% off from original price. Smalam aku gi lagi ngan opismet, dah turun jadik 50% off plak, gile gumbira! Ada bantal biasa yg sold out, membe aku cakap, membe dia beli kat JJ $70, kat warehouse sale nih $20+ je. Mmg patutlah sold out. Kakak aku siap kirim dua bedsheets smalam. Arini kakak aku msg lagi cakap membe dia lak nak kirim lagi bedsheet. Maka mungkin aku kene gi lagi sat lagi :) Btw, henfon pon membe aku cakap murah giler.

Monday, March 30, 2009

Day 1 With The Husband

I mean, someone else's husband. Huahua gelak pasrah.

***************************************************

Antara perbualan ngan osmet yg baru balik bercuti kawen 2 minggu:

beta: nak balik kol bape ni btw?
osmet: apa time yg bagus klu nak lalu jln baru?
beta: mungkin 7
osmet: ok
osmet: i need to call my husband
osmet: hehehhe
osmet: poyo x?
osmet:
beta: arghhhhhhhhh jeles giler bbabg*@#&@)(#@
beta: wahahaha
beta: <-- wanita saiko
osmet: hahahahha
osmet: adeh
osmet: mcm nak pecah perut gelak

Ye... torturelah diri ini lagi... Torture la. Wah ha ha haaaummm.

***************************************************

Ni lak lepas sembang ngan fara charmbutterfly yg kini sedang berbadan dua n juga mengalami masalah ngan kekuceng husband barunye Eh ekceli ni komen bliau lam blog aku:

Fara: syaaaa!!! i'm sooooo freakin jealous tgk baju putih kwn u tuuuuuuuuuuu!!!! dat was my dream dress utk nikah okkeeee!!! tu made by datin kirana kan kan kannnnn??? jelesnyeeeee!!!

Maka aku pun paste kat window osmet aku ayat di atas.

osmet: hahahhaha
osmet: bukan datin kirana
osmet: datin maknyah yg buat
osmet: dia mmg ikut dlm majalah
osmet: hahahhaha
osmet: kak sya dh upload gmbr ke?
beta: gambar sket2 je
beta: nak tengok ke?
beta: ni gambar yg orang tunjuk membe: http://img.photobucket.com/albums/v423/girlfridayz/osmetmerenunglangit.jpg

Aku mmg tak cakap aku ada blog kat bliau.

osmet: cantiknyaaaa~~~
osmet: hahahha

Wahahaha rasa nak lempang je!! Sebaik mmg cantek! Dan juga gedix! Wakakaka.

Wokeh2. Pasnih konpemla jarang giler aku lepak ruang tamu dah sbb kat bilik dah ada astro yahhu! Takpelah, kasik korang dua privacy, dah kawen lain cite.

Okay, time to go. I'll see you when u get there, see you when u get there, see u when u get thereeeee~

In Loving Memory

Mengantuknyierrrrrr!

Malam tadi sampai Greenwood dari Kuantan lam 2 pagi.

Sabtu petang dapat berita, Mok Tih jiran yg rapat meninggal sbb heart attack. Dia dah macam family dah. Panggil aku 'adik', suke peluk cium aku kalau jumpe. Adoi... Terkejut banget! So terus amek tiket kol 9 malam Sabtu tu, smpi Kuantan lam kol 12 gak. Terus pegi umah Mok Tih tengok arwah :(

Mok Tih nih, mak Ayie yg aku cite yg nak matchmake aku ngan Ayie tu. Ayie tak dapat balik sbb dia ngah belayar, kat US skang. Sian dia... Tsk tsk.

Tapi kali ni, 1st time la aku dapat tengok dekat-dekat cemana orang mandi jenazah, cemana orang kapan jenazah - dari awal sampai akhir, sbb slama ni aku tengok dari jauh je sbb aku tak pernah rasa berani. Perihal kematian nih mmg tak selesa ditulis, dibincangkan, walaupun ia suatu yg pasti. Masa aku tengok sumer tu, aku terpk, aku beriya cantikkan bilik aku itu ini n menghabiskan masa utk perkara dunia pe sume padahal aku tau sume tu tak kekal. Last2 orang balut aku lam kain putih gak nanti. Paling gerun bile pk, orang2 kampung akan mandikan aku, n aku helpless. Tsk.

Dah tak selesa dah cakap sal ni. Pening jap kepala aku mengira betapa banyak dose dah aku buat lam 29 tahun idop nih.

...

Friday, March 27, 2009

Hari Ini Hari Beta Bebeh.

Secara otomatis arini mmg takkan ada mood nak buat keje n thankfully mmg tadek yg urgent. Keje2 begitu hanya akan menyerang time keje lain pun urgent n tetibe sume orang nak soh siap cepat. Aaaarghh.

Tadi time pegi the much awaited Weekend Bazaar kat bawah, jumpe Desi the cleaner. Blablabla then dia cakap, "Saya risau sebenarnya kompeni kita ini kalau2 bungkus terus. Di ofis makin sunyi kan."

Eh, btol la. Skang bukan patut risau kalo kene retrench, risau kalo bungkus terus ni. Haih. Tapi takpe, anggapla semuanya kan okay. T_T Baru tadi, one of the new guys yg kene retrench datang kasik smiley cards kat kitorang, sbb today last day dia.

Dia lagi haru, baru 2 hari kat kompeni ni, dah dapat retrenchment letter, kene berenti lam masa 3 bulan. BARU 2 HARI OK. Giler la management, main2 je hire orang pastu main2 je nak soh brenti. Tapi takpe, keje baru dia nih dapat basic 10k! Kalo kat kompeni ni, 8k je.

Dia dok kate, "Eh, u wanna join the company or not?"

"Ada opening ke?", aku jawab soalan dia ngan soalan.

"I taktau. Ok kalo ada opening I cakap. Company tu ok tau. They have this, salary capping*." (*ada ke term nih?)

"Salary capping tu cemana?"

"Macam, they have this fixed salary for, say consultant, 6k, fixed. They paid good money you know."

"Woww."

Speechless.

Pastu tadi pon membe aku ada overheard phone conversation orang HR sal nak amek smula lagi sorang ABAPer indian yg dah kene retrenched aritu! Macam2.... Sakit jiwe.

Okeh walaupun begitu aku skang layannnn blog john hafiz, yang slama ni aku nampak ramai orang letak kat link dorang tapi tiadalaa aku berkenan adanye. Aku cam, pesal dia nih konpiden tak pepasal ni?? Awat mamat nih poyo giler? Sampailaa one day incik sayang sembang n ada tunjukkan satu zine sal band dorang yg slalu pakai baju pompuan time buat performance. Oh! T_T

Tadi gelak tak hengat tengok video dia lam entry yg ni --> http://primajohnna.blogspot.com/2009/01/pernah-tengok-iklan-push2talk.html Kene tengok dedua video original utk paham lawak itu ok.

Video lagi satu tu dia ada buat 'magic show'. Tak lawak sangat tapi ini link kalo nak tengok, ada satu part tu aku glak giler bile john cakap kat membe dia yg tak abis2 gelak sampai takleh teruskan penggambaran - "Come come, don't waste the tape!" Wahahaha gelak gelak walaupun orang lain tatau ape ko cite ni T_T Tapi seriously terhibur siott aku harini!

Okeh, ingat nak merewang nih sbb ada warehouse sale dkt2 ngan kilang colgate tuh, tapi ujannn diiringi guruh petir plak nih. Nampak sangat niat suci ini tidak diberkati.

Sekian.

Wednesday, March 25, 2009

My bedsheet wants to make an entrance.

Taraaaaaaa!


Mimpi pasti lebih indah lepasnih! Mashi yg rasmi sesiap dulu.

*****************************************************

Opis makin hari makin lengang. Kalo tak orang ni amek annual leave, orang tu pulak amek annual leave. Kalo orang sini EL, yg sana MC, yg situ lak AWOL. Nampak ngat sumorang protest ngan situasi skang.

Aritu, membe aku tunjuk fwd email dari PM, yg mengatakan dia dah request HR untuk panggil semula ABAPer indian yg dah kena retrenched haritu sbb tak cukup resource. HR pon approve. Bleh plak main tolak-tarik camtu? Stakat nih dah 3 orang dipanggil balik. Pastu, ngan 3-4 years of experience, they're willing to pay him 8k, 1k short of what they were paying him before.

That is muchhh higher than what the locals are paid!

Skarang banyak keje n current PM slalu tend to point HER fingers to ABAPers. Bile higher management tanye pesal this report and that report delay, dia awal2 letak nama ABAPer kat depan termasukla nama aku. So management terus anta email kat aku tanye apa pasal delay?

Aku terus cakap, on ABAP side dah lama siap, aku siap kasik date based on email yg sentiasa aku simpan for black n white, in case aku di apa-apakan. Cover-your-ass theory, remember? Talk is cheap, so kenela slalu pastikan kalo once dah siap keje tu, terus anta email kepada yg berkenaan n bukan cakap mulut je.

The thing is, sume report tuh dah submit to functional people like AGES ago, so sekarang the ball is in their court. Dorang yg kene buat functional testing tapi tak siap2 lagi sbb terlampau occupied sebab tak cukup orang. Sooo, lagi mau salahkan ABAPer. Haih kalo gaji naik tadeklaa rasa demotivated sangat camnih. Tak besss tak bess.

Oklah, I'm thinking of leaving early today. Probably like, NOW? Ngah ngah ngah! >:)

Monday, March 23, 2009

Fools Can Write Code Too!

Any fool can write code that a computer can understand, but only good programmers write code that humans can understand.
-Martin Fowler

Ye, btol tu. It saves sooooo much trouble!

Hari ini mau pulang on time. Dapat keje baru for client Puncak Niaga tapi tak urgent. So, sambung esok je takyah stayback.

Ok, you, have a great day!

Friday, March 20, 2009

Anniversary Ini Kami Punya!

Ok, so we didn't have the candle-lit dinner sbb aku rasa poyo smacam je. :D

Rushing giler ah smalam. Betolak dari opis lewat sket sbb dapat keje last minute. Kuar je terus pecut pegi William's tapau baked pasta ngan mashed potato. William up lagi harga!! Dulu baked pasta lam 20-22 je kan?? Smalam tetibe $25... Nggrrr. I'm one unsatisfied customer now!

Then sampai2 umah, gi Secret Recipe sat tapau sejibik classic cheesecake. Ko bayangkan seorang wanita gojes (hehe) bawak skuter ngan hadiah anniversary yg saiznye selebar skuter, ngan kotak cheesecakenye lagi. Slekehhhh okeee. Haih bile nak dapat kete nih.

Okeh, ini dia. Taraaa!


Mmg massive utk 2 orang.


There goes my diet! T_T

That was our dinner that night, meatball baked pasta ngan mashed potato. Punyela smangat potong oren letak tepi gelas nak kasik feel tepi pantai punyier walaupun itu adalah air mangga wakakaka. Eksaited semacam lak nak celebrate anniversary kali ni, maklum aa, taknah lak bercinta se-lama ni sebelum ni. Dengan straw berbentuk love lagi. Okeh itu imaginasi terlampau, straw biasa je tu! :P Sesambil layan Los dan Faun tayangan hebat bulan ini!

Marshy n momox anaknye pun nak enterprem. Mmg anak marshy ni, prangai sama sejibik cam mak bliau; suke jilat lantai, suke jadik kucen terakhir yg abiskan makanan, suke telan air liur bile dipeluk tanda tak suke, anddd suke wat pose karpet.

Tapi wat masa nih lebey selesa melunjurkan seblah kaki je.


Tapi kekadang layan gak lunjur dedua belah kaki ooh. T_T

Aku kasik incik sayang meja laptop.. :) Yang bes sbb dia leh wat keje dia dari atas katil ke sofa ke ngan besnye ngan adanye meja itu cewahhh. Sbb last time aku ada beli Tablemate Smartshop utk aku, aku sukeeee sangat wpun simple. Osmet pun berkenan sangat utk memilikinye. :D

Aku rasa ciptaan yg sungguh smart aah tapi, aku tak sure laa incik sayang suke giler ke tak. Dengan tak sempat wrapnye, main kasik ngan plastik2 je keke. Aku tak sempat snap pon, sebab bajet ada lam website edge.net.my. Tapi bile cek tadek, so it's something like this (balik2 samting like this daaa :P):


Bukan gambar sebenar: Boleh digunakan ketika menonton tv.

Ataupun ketika sudah hampir terlelap tapi tetibe ingat ada kerja lom setel T_T.

Remember I said there are 2 gifts for him? Satu lagi sepersalinan spentot yg aku beli laju-laju lepas usha baikkkk punye dari jauh! Wahahaha gumbira n adventurous.

Skian, terima kasih. Mari pulang!

Thursday, March 19, 2009

Anniversary , Casanova XXL, Perkahwinan Housemate & Peep-Toe

Ok.

1. I just bought sumting yg FINALLY aku rasa sesuaaaiiiiii sangat utk incik sayang for our anniversary (yeah after all these years T_T) . Slama nih kasik hadiah generic je, tak pnah rasa puas ati btol2. Tapi kali ni aku klimaks! Wakakaka. Ekceli dah beli samting else, tapi takpe, itu tektik 'killing 1 bird with 2 stones' namanye. Biasa org gune 2 stones utk 1 bird, tapi bird ini nampaknye agak sukar ditewaskan. The gift shall be revealed after aku kasik kat dia malam ni :)

2. Aku suke sangat-sangat sukeeeee ngan cite Kasanova XXL!!!! I feel you Ozi, I feel you! Ada yg tengok? Ada yg bagi anak nama Larra Su ni kang wahha! Shaheizy Sam kiut bangeetttt especially time dia menari tu n i even liked him more when he's XXL, nampak approachable. Bile dah kurus, nampak kerek banget. Oooh mebi sbb ni gak aku sentiasa suke dan alhamdulillah (hehe) sentiasa dikurniakan boipren n ex boiprens yg berbadan mantap hehe. Eh tapi ada membe yg mmg kenal Shaheizy Sam (saje tulis nama penuh nak suruh dia gugel :P) mmg cakap dia agak kerek orangnye.

Aaaaahhhhhh tak kire yg penting dia wowww! Taste aku dari dulu sama je. Dulu time moda-moda giler kat Jeff A to Z abang dia, pastu aku stat kenal 'Ozi' nih time dia berlakon jadik Pa'ie kiut sangat n berkesan sangat lakonan dia. Pastu incik sayang punye ex muke cam Zizie Ezette n sebab itulah aku dah tak suke Zizie sekian T_T.

*Apa yg jeff a to z buat skang agaknyee...*

Credit to budiey.com. Tak ke comel sangat si ozi lam gamba di atas?

3. Hah! Tentang wedding osmet aku kat batu pahat aritu! Seronokkkk, as oppose to prasaan aku yg tak pepasal slalu sedey kalo gi wedding orang sebelum ni. Kali ni aku dah bleh menghadapi majlis2 perkahwinan sesapepun ngan penuh tabah di dada! Incik sayang cakap, mebi sbb seronok jumpe kawan lama, cam mini reunion kot sbb tu aku hepi. Aku rasa that is part of the reasons, the other part is aku rasa aku dah tak sedey sbb aku ngan incik sayang, perjalanan ke arah itu pun dah tak kabur cam dulu dah kot.


This is my favourite photo of hers. Sweeeeet sangat.
Terpk nak lukis gamba dia in b&w n hadiahkan.

Tapi tuh la, tadek feel lagi nak melukis
sejak dah berkerjaya nih.

Ok, salah sorang geng paksa bliau bukak hadiah time ni gak.


Pasti gembira husband dia on their first night. Syabbas kawan-kawan.

Musmet awal2 cakap bliau akan tunggu aku kawen dulu sblm dia kawen bwahahaha. Bagus2 leh wat menantu nih, hormat orang tua! So skang nih sume dah bajet aku kawen ujung tawun nih. Ooh tidakkk tak sempattt. Aku rasa awal tahun depan gak nih, BEFORE MY 30th BIRTHDAY in August trrr trrr cuaknyee menghampiri umur 30!

Btw, kat opis, time osmet aku lom kawen lagi aritu, dia telah mewar-warkan kat opismet yg lain tentang senarai merreka-merreka yg bakal berkahwen tahun ni. Tetibe nama aku pun terkeluar. "Sya pon, ujung tahun ni maybe kawen jugak.", kate bliau. Semua tu berlaku time dorang lunch ramai-ramai, aku kan jarang kuar lunch.

Ya Allah! Incik sayang, bile aku cite terus merasa getaran di dada bliau n rasa blood pressure naik tetibe. Wahaha rasakan!

So, one fine day beberapa hari pastu, one of the seniors, Wawa datang kat aku ajak lunch n aku rejek cam biasa, n dia cakap, "Haaaaaa, ai tau kenapa you slalu tak keluar lunchhhh....."

"Napeeeee???", aku jawab.

"Sepp duit kawen ek??", balas beliau.

"Ya ampunnnnnn manadeeee! I dah makan tadiii."

"Ok, you lapar lagi tak? I ada nasik lemak, ngan lauk daging dendeng masak sendiri lagi tau, sedapppp. Nak tak?"

"Ooh nasik, takpelah. I'm on protein diet lah. Tak nak ah." Yo-yo oo je. Chait.

"Kejap."

Kurang seminit kemudian, dia dah amek nasik lemak atas meja dia n kasik kat aku. Bukankah aku berkata tanak tadi?? Hadoiiii orang ingat aku ikat perut sbb nak kawen ok T_T. Tatahannnn!!

Time wedding tuh jumpa gak McNa yg cun giler, dia tanye, "Kak Sya still ngan incik bruang la kan?"

"Ha'ah still, dah nak masuk 5 tahun... *Senyum lebar*"

"Wah lamanye! Eh, orang ingat lam 3, 4 tahun je!"

"Oh tidakkk, tapi 5 tahun tuh kire tempoh kenal aa. Sbb ada laa on off on off. Tapi pastu sedar, takleh laaaa kalo tadek incik bruang dalam hidup ini."

"Alaa, mmg biasalah camtu kak sya ngan hubungan yg lama2 nih. Biasa tu."

McNa yang sungguh memahami. Untungla boipren bliau, dah la cun, tinggi cam model, putih melepak, baik ati lak tu. Syabbas hafiz, syabbasssss.

McNa in yellow.

Mak andam aku dah book utk wedding aku wahhaha. Kening tinggi melangit mak andam nih, siap pakai sepasang kurung pepel matching wedding osmet aku lagi! Muke garang giler tapi lawak aa bliau nih.

Oh, the best part is! Bleh tak memule ija sampai dari penang then dia bukak beg nak tunjuk baju kebaya jawa dia, ya Allah SEJIBIK cam baju aku ok! Sesama kaler coklat, pastu material dia cam satin pun cam aku wahaahah. Dahlaa dedua tudung itam pastu T_T. Musmet few times cakap, korang ni, sama je ek??? Merujuk pada prangai/kata-kata. Bukan baju. Baju semua sedia maklum dah.

4. Aku ada sepasang peep-toe karer gold Carlo Rino yg aku bli utk gi wedding osmet aku, yg gojes giler, yg telah membuatkan incik sayang turn on wakakaka ai laikkkk. Ko tau la incik sayang, baju baru ke seluar baru ke susahhhh nak dengar dia puji. Ooh, ko tak tau rupenye.


Sumting like this, tapi bukan kasut penuh, aku punye slingback. Sexxaaayy, kate t-bag prison break.

Okeh, banyak cite tapi biasala bile nak tido malam karang baru terpk, "Oh! Lupe nak cite sal ni lam blog!". Huhu. So, korang punye life amacam? As happening as mine? Cewah prasan happening. Ok, see you guys later!

p/s: Kucen2 akan di ambek ujung bulan nih. Aaaaamin.
p/s2: Gambar aku takyah letak ah. Sakit jiwe tengok bagai dipam2 je muke sendiri aummmm. :D

Thursday, March 12, 2009

Selamat Tinggal SPCA

Ok, konpem smalam osmet aku tak kasiktau gak kat Shi sal kucing2 dia.

So pagi ni, aku terus msg Shi. Ngan penuh debaran di dada sbb konpem dia akan rasa aku tak bes giler, poyo, ngan kucing pun takleh sabar, selfish, arghhhhh dan macam2 lagi! It's the lasttt thing I want!

Ok so, this is the textchat:

Aku: Hai Shi, bila ko nak amek kucen2 ek?

Shi: Xtaw kenapa?

Aku: Sha blm ckp ek? Xpela kalo ko xnk amek pn. Aku ingat nak anta pegi SPCA ke ape ke, xpe ke? Xnak dah la.. (Maksud aku, aku taknak dorang dah. Bukan cam, 'kalo ko tanak, dah la..' Hopefully she got what I meant.)

Shi: Aku nak. Xtaw bile nak bawak balik kampung lagi. Sha xcakap pape pun kat aku. Kenapa ko cakap la.

Aku: Dia bz n xsmpt cakap la tu.. Xde, dah rasa tak bes aa banyak sangat kucen. Sorila. Kalo bleh amekla cepat. Aku dah agak tak tahan ni..

Shi: Ok sori la banyak susahkan korang slama ni. Nanti aku amek bila ada masa balik kampung nanti.

Aku: Ok thanks. Sori gak la terpaksa cakap camni..

****************************************************

Ok fineee. Mmg aku rasa bersalah n xbes, if u must know.

However, I won't live with guilt for the rest of my life though! Aku akan rasa lebey guilty kalo aku terus idop ngan kucen2 tu tapi kucen tu terseksa jiwe rage sbb kalo geram ngan prangai dorang je, mulela aku kejar keliling umah pastu jentik tinge/tepuk paler/kekejaman lain lagi. Tapi takdelaaa sampai sakit kucing tu. Cuma nak kasik dorang takut je wat salah contohnye jgn pancut merata, jgn bising, jgn panjat atas meja etcs. Pastu mulala akakkk gak rasa bersalah. Tuhla part yg paling tak bleh blahhh.

Ok. I'm still free! Haha giler bes prasaan ini. Can't wait for the trip to BP to Sha's wedding this Saturday. Tak sabar nak jumpa ija, musmet n kengkawan utp dulu. Bes!

Wednesday, March 11, 2009

Feline 101: How To Be A Noted Cat Strangler

Tajuk sarkastik ok. Takkan sampai kene bagitau. T_T

Aku ngah rasa tak bes smula sal kekucengs kat umah tu. Tak setel2. Few weeks yg lampau aku dah cakap bebaik kat osmet aku, "Boleh tak kalau sblm Sha kawen, suruh Shi amek smula sumer kucen2 dia?" Dia cakap, "Haa, ok ok." Pastu zaasss. Terus deafening silence yg wat topik tu terus ditutup dari didiskas lebey lanjut lagi.

So, ini dah minggu terakhir sebelum dia kawen. Tapi dia tak wat ape2 pon lagi, maka aku utarakan smula topik yg sama:

"Sha dah kasiktau Shi soh amek kucen2 dia?"
"Belum. "
"Sha rasa serba salah ke nak soh Shi amek kuceng2 dia smula?"
"Eh takla... Cuma tak berkesempatan nak suruh Shi lagi."
"Ooh yeke, sbb orang plan ngan incik bruang nak anta kucen2 tu ke SPCA kalo Shi tanak amek kucen2 dia JUMAAT NI."
"Ooo yeke... Hahaha ok ok.", dia gelak biasa-biasa. Pastu topik ditutup smula.

Aku mmg wat hati kering je cakap camtu kat dia. Aku dapat bajet, mesti dia bajet aku selfish giler, cam, pesal lak aku nak tensen2 padahal dia yg bagi makan kat kekuceng tu slama ni? Pastu time siang, Shi mmg datang tetiap hari topap ikan n bagi makan kekuceng dia tu. So nape aku lak yg tetibe tensen ni?? Timkai aa?

Allow me to explain, your honour.

1. Beta dah tak larat gi opis ngan baju berbulu kucing. Dah penat nak tanggal. Bayangkan pakai baju opis penuh bergaya, bajet bes je tetibe ada bulu kucing. Bayangkan.

2. Bile housemate aku tadek kat umah, akuuuu la gak kene kasik kuceng2 tu mkn. Kalo sekor dua takpela. Skang dah 10 eko!

3. Aku kan mementingkan privacy. So tersangatlaa tak bes bile Shi masey tetiap hari ulang-alik datang umah kitorang utk kasik makan kuceng2 tu. Aku bukan membe dia pon sblm ni.

4. Kuceng2 dia sume jenis saiko. Takut sangat kat manusia, tapi taim makan, kat manusiaaaaaa jugak yg ko mintakkk.

5. Kuceng2 dia jenis berpenyakit pon ye. Sekor jalan ngan kepala senget, kurus giler. Sekor hunchback n hencot2. Sekor lagi, fobia ngan manusia sangat2. Yg baru lahir 3 ekor tu lak cam Chihuahua muka dia. Tengokkk, aku dah salahkan fizikal dorang plak.

6. Najis kuceng banyak depan pagar umah, kekadang kalo dorang sakit, kat dalam.

7. Muntah pon slalu gak ditemui kat lantai dalam umah.

8. Rumah bau tak bes. Boipren ija pernah singgah n terus tutup idong cakap, "KakSyaaaaaa.... Bau...", walaupun aku dah warning awal2 cakap akan bau busuk. :( Terkesan aku siot ngan kelaseran bliau. Dia tak melawak, muke dia series tuan-puan. Mmg tulus abis la tu.

9. Jiran komplen (tapi cakap cam biasa je la time aku sembang2 ngan dorang) cakap kucing2 slalu masuk umah n kacau makanan yg diorang prepare untuk meniaga.

10. GANGGUAN BERTERUSAN akibat tatahan ngan ngiauan ngan muke kesian kuceng2 tu stiap kali aku makan. Tensen tau.

11. Sliper jepun selalu berlubang2 kene keruk. Pastu beli baru. Pastu lubang2 lagi.

So, tak wajar ke rasa stress aku ngan kucing2 nih??

Osmet aku tak tau wiken lepas, aku dah siap nangis2 ngan incik sayang on the phone (yes, I'm spoiled like that) sbb rasa rimassss sangat2 dahhhh tahap nak strangle dorang pastu masuk lam oven sekor2, walaupun umah tadek oven tapi sanggup tumpang umah orang T_T.

Maybe gak sbb tambah2 ngan period time tu. Pastu pk betapa Shi selfish tinggalkan kucing dia kat sini ngan alasan dia skang tinggal kat apartment, takleh bawak kucing. Pastu dia senang-lenang kat umah dia, tanpa bulu2 kat sofa, tanpa depan pagar umah bnyk najis, tanpa muntah kat lantai, tanpa muke kesian setiap kali makan!! Boleh lagi dia claimed, dia nak nasib kucing2 tu terbela??? Boleh?? Terbela tapi kat umah orang lain??

Setan tambah2 mencucuk aku ngan bisikan: "Buat pe nak buat baik kat dia? Ingat tak cemana sombongnye muke dia masa memule ko datang kl ngan Kak Da ngan Aju?? Ingat tak cemana dia jawab-tak-jawab tak pandang muke ko pon, pastu bz ngan henset dia bile ko ngan kakak2 ko sapa dia ngan penuh ramahnye?? Ingat tak cemana dia tinggalkan bilik dia bersepah-sepah ngan sinki berlumut untuk ko diami lepas tu?? Ingat takkkkk??"

Ye, ingat sangat wahai setan.

Incik sayang macam paham-tak-paham cam, ape yg nak stress nye? Dia cakap, "Laa... Nape sampai nangis ni... Ni mesti sbb lain jugak ni. Period ke?", nada dia cam pujuk kanak-kanak ribena menangis je. Cubaan mengaitkan ngan period tu? Yee, mmg tepat pon stiap kali. T_T

Aku, being me, mmg susah nak let out, nak explain kasik orang paham rasa tertekan nih tapi sangkut kat kerongkong. Tapi bila aku finally cakap camni kat dia ngan nada sebak;

"Yyg tanak osmet pk yyg selfish sangat, yyg tanak gado tapi yyg dah takmo kuceng2 ni dah... Yyg takmo. Yyg tak larat dah. Yyg bukan tak sabar, sebab dah setahun dah camni..."

Then, aku rasa sebab word 'setahun' tu, incik sayang terus get it and dia cakap, "Ok, esok, kite pergi SPCA terus bawak2 kuceng tu!", ngan nada tegas yg buat aku rasa cam dia marah aku lak. Tapi takla sebenarnye, i know. Aku terus terdiam, sbb tak sangka akan ada orang yg akan tolong aku, cam, ooo ada solution utk masalah ni, ingatkan aku kene handle sendiri sume. :(

So aku masih leh rasional n cakap, nanti dulu, biar aku konpemkan ngan Shi dulu, dia nak ke tak kuceng2 dia. Kalo tak, baru kite bawak gi SPCA (atau tinggal tepi jalan je).

Harini dah Rabu, osmet aku Sha akan balik Batu Pahat malam ni for her wedding on Saturday. Aku tak rasa dia akan bagitau Shi arini walaupun aku dah ingatkan dia tengahari tadi lagi skali. Biarlah dia meluat. Biarlah dia kate aku selfish.

Tapi kalo dia tak kasik tau Shi, aku akan kasiktau Shi sendiri, then kalo tadek perkembangan, mmg aku akan bawak gi SPCA ataupun letak kat kedai makan. Biarlaaaa. Yang penting aku leh idop aman damai. Mmg rasa bersalah, n mmg ada rasa sayang jugak kat dorang. Tapi kalo rasa tertekan lebey dari rasa sayang? Tadek maknanyeeee. Kekadang pk nak tahan je, nak terus je biar dorang kat umah tu tapi bile pk dorang akan beranak2 lagi... No wayyyy.

Ok ah. Dah dekat waktu balik. Harapnye benda ni leh selesai laa.



Friday, March 6, 2009

Taming Miss Lioness

Ok. Finally tinggal satu report je lagi yg tinggal nak wat coding. Tapi yg satu nih yg paling complicated. So arini aku kasik cuti kepada minda aku daripada pk segala permasalahan jiwa ini.

Sebenarnye, tido mmg tak lena selagi tak dapat carik solution, setiap masa akan pk dan pk cemana caranya. Malam tadi siap mimpi scary giler, ada tanah runtuh yg teruk, ramai kene timbus pastu siap ada sorang tuh terkeluar al-otakun bliau dari kepala sbb teruk sangat kene timbus tanah T_T.

Colleagues aku ramai ngadu keje makin banyak. Ramai yg rasa nak lari keluar sbb tatahan ngan workload, so aku bajet, dorang cuma leh bertahan for another 1-2 months je kot, kalo tadek improvement, mmg dorang chow. Tapi aku tak la kot. Leceh carik keje2 baru nih.

**************************************************************

Tahun ni aku excited semacam nak celebrate anniversary incik sayang ngan aku, sbb tahun ni dah masuk 5 tahun! Ye mmg ada time the relationship was on the rocks, pernah putus, n whatsoever. So kire 5 tahun tu, tempoh dari hari dia kate dia sayang aku n cuak giler nak tau ape respon aku, sampailaa 17/3 nih... So aku pun dah plan ni nak seprais dia with samting n wanna do something special dis year.

Tapi... Rasa exsaited tuh agak crushed lepas tetibe incik sayang wish pada hari yg salah... :(( There are so many negative things that I could think of, tapi aku kuat2 pk, ok takpelah he's very occupied with his work. Tapi kalo cam tak sedar harini dah 17/3 pastu termiss hari nak wish, lain gak, aku boleh terima lagi sbb tu mmg tanda bizi. Tapi kalo dah lupe date... Mmg puas gak aku nangis. Sampai skang time taip nih pun ternangis lagi sbb terasa hati sangat2.

Rasa cam drama swasta pon ada. Tapi takpelah, leh diusahakan utk terima dia lupe date walaupun date tuh kirenye dia laa 'invented' sbb dia decide nak propose pada hati itu kannn ngrrr ngrr. Sbb kalo lam cleo, masculine ke ape, kalo bace 99 things about men or the sorts, this is normal for men. Dorang sendiri claimed they are not date-oriented, and it's just a man's thing. Yeah like it's a girl's thing. So I'm Miss Fineeeeeeee-With-It.

Ati terbakar di dalam siapa yg tahu. Karam Singh Walia menyampuk. Hoh, UNTUK TAHUN INI SAHAJA Karam Singh, untuk tahun ini sahaja. Tahun depan boleh stat terbakar kalo jadi lagi... Huks.

Dalam pada itu, Rita Rudner (mak Rita Rudaini dapat ilham nak kasik nama dia dari nama ni la.) quoted: "Men forget everything; women remember everything. That's why men need instant replays in sports. They've already forgotten what happened."

Hahaha exactly! Okay, okay now I'm tamed! (Senangnyieeerr T_T)

Sesungguhnye bile marah atau sedih, patut pk ngan akal utk justifykan keadaan. Tapi tuh la, kalo dah sedih, dia dah tak kire ape dia sedihhh je dulu barula dapat berfikir secara tenang ngan akal. Ngeh2.

Okehla. Can't wait for next week for my housemate's wedding! Akan jumpe memembe lama utp. Aku plan pegi sana ngan Ija naik kete Musmet, rasa excited sangat sbb dah lama tak jumpe especially ngan Musmet. Dah siap beli baju kurung moden baru coklat batik yg cantik bangetttt ngan sehelai kasut peep-toe gold yg gorgeous utk digayakan nanti hoho. Tapi adiah utk pengantin lom beli :D.

Malam nih housemate aku ajak join slumber party ngan Ely-bukan-nama-sebenar, ex-utp yg satu opis gak, yg dia buat khas utk housemate aku. Cam bachelorette party pon ada nih wahha. Aku tadek reason nak tolak nih, tapi mmg aku tanak gi sbb tak selesa. Dahla slumber party, pastu aku ngan Ely bukan rapat. Housemate aku nih taktau ke aku cemana... Ngan dia pon jarang sangat je aku nak join dia kuar skali ngan tunang dia, apetah lagi nak join party2 nih.

Aku admit aku mmg susah nak rapat ngan orang. Pastu kalo kuar shopping aku suke kuar sorang sbb tak suke orang tunggu, aku jadi tak tenang haha. Kalo orang ajak kuar jalan pon aku pk 18 juta kali sbb tahla, susah sangat nak rasa selesa, so tadek seronoknye kalo rasa tak selesa kan? Awkward semacam. Let me tell you dalam dunia ni, membe mana je yg aku akan konpem rasa selesa kalo keluar BERDUA skali, tadek pressure:

1) Ija of courseeee.
2) Bellyzia Beliat aka Belle (siap nama penuh haha biar dia gugel).

Hambik kau 2 orang je... Betapa anti sosshelnye tsk tsk T_T. Kalo kuar ramai2 ngan geng lain cite, nih kalo kuar dua2 I'm talking about.

Okeh dah panjang. Arini langsung tadek mood nak wat keje walaupun due date arini. So biarkanlah aku membahagiakan diri, menaip entri, that is so full of myself ini, and berisi repekan abadi!

Til then, chow cincauuuuu!