Tuesday, July 14, 2020

10 Long Days

Abiang finally dah balik after 10 long days!

Aku barula dok menanges sendu the night before sebab rasa lama gila dia tak contact aku. Tambah-tambah pulak dengan Yam baru ikut Babah beliau balik ke rumah sana untuk seminggu. Tu yang ada masa aku nak menanges. Kalau ada anak tu tau gak malu nak menanges depan dia hihi.

"Syg.. Abg baru balik. Sorry lambat Syg..", Izal tegur pagi tu time aku kat office.

"😭😭😭😭😭😭", tu je mampu aku reply.

"Syg kat mana. Syg sihat tak? Yam sihat tak?"

"Ya sihat je semua. Abg pergi mana lama sangat tinggal Syg.."

"Laut Syg.. Operasi."

"Abg sihat tak.. Ujan kan.. Syg risau sangat Abg kat laut dengan hujan ribut macam tu.."

"Abg flu. Ujan Syg.. Panas terbakaq. Miss u Syg."

"Miss you more baby. Rindu sangat."

Rasanya kalau tengok chat history tu word paling banyak digunakan adalah rindu, miss you. Ulang-ulang tu je tapi jumpanya tak jugak. Ni dia mulela qadha tido ni penat almost 2 minggu kat laut. Hilang mood aku sekali bila dia takde tu.

Semalam aku dah declare aku nak mogok lapar aka diet selagi dia tak balik Malaysia. Aku cakap biar aku kurus tak mok dah biar dia tak suka. Dia kan tak suka aku kurus huhu. So sebelum aku kurus gila ada baiknya dia balik menjenguk aku kat sini. Kalau tak, memang berazam nak kurus macam zaman belajar ni.. nak cecah 60an. Ewah tinggi cita-cita..

"Abg tau tak ada satu citer kat Netflix tu Syg tengok. Pasal sorang boss mafia yang jatuh cinta kat sorang perempuan. Pastu dia kidnap perempuan tu bawak ke rumah dia, dan dia kasi masa 365 hari untuk perempuan tu jatuh cinta kat dia."

"Wow. Macam menarik ja jalan cita."

"Ya Abg.. Memula perempuan tu memberontak la melawan la. Last-last bila dia dah betul-betul sayang laki tu yang jadi best cerita tu."

"Cita dia macam cita Syg dengan Abg la kan. Mula-mula tu Syg taknak layan Abg. Pastu jadi care. Jadi sayang."

"Hihihi. Abgla mafia tu kan.."

"Hihi. Love you Syg."


Rinduuuuuuuu. Tak terkata dah rindu ni. Kawan aku kasi tips untuk kerapkan sedekah pastu niat mintak ngan Allah untuk cepat kawen. Dulu dia amalkan camtu. Dia yang ikutkan macam tak logik nak bersatu dengan boyfriend dia time tu sebab selalu gado besar tu bleh tetiba ada jalan nak berkawen n dah berkawen pun sekarang...

Bagi makan kucing pun sedekah. Kasi tips untuk rider pun sedekah. Lebihkan makanan yang dijual pun sedekah. Semua sedekah. Jadi cari jalan untuk sentiasa sedekah. Rezeki pun rasa lebih lancar pastu. Renung-renungkan dan marilah beramal yaaa! 😁





You know you love me! XOXO,
-Scha

No comments: