Tuesday, January 13, 2009

Lullaby Land

Mode: Mengantuk gilerba.

Since balik bercuti aritu, makin susah aku nak tido malam. Biasanye pon mmg adventurous ah proses nak tido aku. Entah brape puluh kali kene berbalik ke kiri, ke kanan. Try tido kat lantai, pastu naik katil smula, pastu turun lantai balik pon antara kaedah nak suruh tido gak. Pastu kekadang try turun tido kat sofa bawah, kot2 la badan nak alas yg lebey empuk.

Pastu aritu terpk, ntah2 xleh tido sbb aku membelakangkan kiblat kot. Yela, kalo pusing satu arah, mengadap kiblat, kalo arah satu lagi, konpem membelakang la. Maka gigihla tuka posisi katil jadik 90 degrees dari kedudukan asal.

Tapi tidakkkk. Sume tak jalan. Terkebil2 gak mate sorang2. Last2 kol 3, 4 pagi gak baru lelap.

Lately lak, stiap kali nak tido rasa resah gelisah giler pk masalah yg bakal muncul nanti disebabkan perkara2 di bawah ni:

1. Housemate aku akan gi project kat JB sepanjang weekdays sampai lan 4 nih. Kalo balik pon time wikens je, tu pun kalo dia balik Gombak, kalo dia malas, dia balik Batu Pahat je.

2. Housemate aku dah nak kawen 14/3 nih, pastu maybe rumah dia dah siap by that time so she'll move out. So, aku most probably dok kat umah ni sorang2, kecualila ada geng2 yg dikenali nak dok skali.


Persoalannye, BAGAIMANA DENGAN KEKUCENG KAT UMAH AKU TU???

Series mengganggu fikiran aku time nak tido!

No. 1, bile osmet aku takde maknanye aku la kene kasik makan ngan bersihkan najis dorang! Mmg la most of the time dorang nyahtinja DALAM toilet bawah tapi aummm aku tak suke aaa, sbb kat lantai, bukan lam bowl cangkung tuh. Pastu skang nih dah slalu ada najis kat luar toilet, bile ada kucing2 yg sakit ke, dorang melepas kat tepi tangga. Pastu anak marshy pun lom toilet-train, so dorang buang merataaaaaa.

No. 2, osmet aku dah cakap siap2 dia nak bawak marshy n anak2 dia je nanti bile dia pindah. Lagi 4 ekor, kitorang plan nak suruh tuan kekuceng tuh amek smula. Slamber je tinggal ramai2 kat umah ni. Housemate aku pun satu, apsal laaaa sanggup nak jage dulu??

Aritu osmet aku cakap, "Oyen tuh, orang mmg tanak bawak pindah umah orang nanti!". Oyen tuh dikenali sebagai kucing yg sangat bising sampai tahap annoying.

Tapi smalam, bile aku cakap kat dia, "Nanti sure Shida tanak amek Oyen skali kan, sbb Oyen kan kuceng penyewa lama, yg lagi 3 tuh mmg la kucing Shida."

Osmet aku jawab, "Alaa, Oyen tu tinggal je la kat sini... Kesian pulak..."

APAAAAAAAAAAAA?????? OOOOOO dia tau tanak bawak Oyen pindah, lagi nak tinggal kat umah ni nanti. Membara dada aku bile dengar ayat dia tapi aku diam duluuuuu. Nanti kalo tibe masanye, aku akan cakap direct je, biarla dorang nak kate aku hati kering ke tadek prasaan ke, nanti yg kene ngadap, aku gakk. Haih emo smacam ckp sal kucing2 nih...

Migraine pk sal nih. Nampak cam hal kecik. Tapi takkkk, percayalah. Dahlah kucing2 ni bukan jenis manja, kecuali time mkn. Jenis saiko adala, bile orang nak dekat je, lari cam la kite ni serial killer (ngan kucing pun nak terasa). Penat2 balik keje, masuk umah je bau 'harum'. Duduk kat sofa je, baju melekat ngan banyak bulu. Ngah makan je, ramai2 sibuk ngiau. Tenseennnnnnnnn!

Aku tak yakin tuan kucing yg lama tuh akan amek kuceng2 dia nih smula nanti ekceli. Tp shud that happen, samada aku pindah dari umah ni atau aku pejam mata, pergi buang kucing2 tu kat mana2 kedai mkn.

Hoh!

Last2 smalam, aku bukak mp3 'sleep therapy' yg aku download dari tenet aritu. Bunyik flute campo2 ngan bunyik segala unggas n mergastua, nyamannn je. Seminit dua nyaman lagi, masuk 3, 4 minit dah rasa boring.

Tapi suprisingly, lam boring2 tuh sedar2 aku terjage time dah pagi! Tido gak aku akhirnye! (Walaupun arini gi opis tetap gak ngantuk... )

No comments: