Friday, September 13, 2019

Of Soulmate

Baru rasa free sikit to type.. Keje kat office takdela hectic gila tapi on and off.
So nak taip blog pun tunggu dah lega sikit dari beban keje office.

Smalam, out of habit aku tengok DP Aidee kat whatsapp. Dah ada semula DP dia. Kadang-kadang aku tak bleh tengok DP dia. Kadang-kadang boleh. Tapi aku tau dia tak block aku sebab bleh nampak dia online. Aku rasa dia pun ada habit nak cekidaut DP aku from time to time la. Sebab kita boleh tau orang tu delete kita dari phone contacts bila kita tak boleh nampak DP dia kan? Tapi tu kalau dia set DP dia can be seen by 'My Contacts' la instead of 'Everyone'. Dulu aku tak prasan jugak, dia jugak yang bagitau aku pasal ni.. 😁

Apala masalah dia ni kejap delete kejap add aku kat Contacts dia ek.. Yang aku perasan, kalau aku letak gambar dengan Izal, dia akan delete aku dari Contacts dia. Bila aku letak gambar takde Izal, secara magiknya aku bleh tengok DP dia semula..

Aku masih rasa suatu perasaan unsettling dengan Aidee ni.. Kawan aku selalu convince aku, apa yg aku rasa, Aidee tengah rasa benda yang sama. Macam telepati. Something yang tak boleh kita explain antara dua orang yg rapat atau pernah rapat.
 
Chinese believes in red thread. Aku rasa red thread ni something similar yang macam aku dengan dia.

"The two people connected by the red thread are destined lovers, regardless of place, time, or circumstances. This magical cord may stretch or tangle, but never break. This myth is similar to the Western concept of soulmate or a destined partner."

Aku selalu rasa aku dengan Aidee ni soulmate, teman sejiwa, yang tak ditakdirkan bersama.

Macam, selama aku hidup ni aku tak pernah jumpa seorang lelaki yang aku betul-betul ngam. Gila-gila punya ngam. Bila dia cerita, cara dia cerita tu menarik minat aku sangat. Bila aku cerita pun, dia berminat gila. Takde potong cakap. Respond waktu yang sesuai. Aku takyah bagitau aku expect this and that, dia deliver cemana yg aku expect.

Bila sembang tu sangat puas, boleh cerita semua secara best. Macam main ping-pong. Berbalas-balas sembang serba kena je segalanya. Tak tau nak cite cemana pasal kepuasan tu. Sebab aku generally sangat reserved and memilih sikit nak bercerita dengan sape. Ada la kejadian-kejadian in the past yang membuatkan aku lebih berhati-hati bab bercerita ni n jaga sangat apa yang keluar dari mulut aku.

Dia pun rasa yang sama. Dia bagitau aku macam tu. Sebab tu la teruk sangat keadaan dia bila kitorang nak putus dulu..

Sebenarnye susah nak taip cerita pasal dia ni sebab aku rasa tak cukup kuat jugak kadang-kadang. Mudah sangat nak sedih kalau ingat dia. Ada certain lagu yang aku dengar terus buat aku rasa sakit sangat dalam dada ni. So heartache is real. Bukan maksud aku tak sayang Izal... Aku sayang Izal with all my heart.. Tapi kadang-kadang orang yg hadir dalam hidup kita ni left footprints yang dalam sangat kita jadi susah nak lupa..

Anyway biasanya soulmates mmg susah nak destined to be together kan? Mesti ada hikmahnya Allah buat camtu.

Aku dengan ex husband couple n kawen 12 tahun tapi tak menyamai langsung dengan 2 tahun lebih dengan Aidee. Hubungan dengan Aidee was short but it was so meaningful and fulfilling to my soul..

Well, wasn't he really something? 😪



You know you love me!
XOXO


No comments: