Saturday, February 7, 2009

No, It Was Downpour.

Siang tadi tetibe Gita (bukan gutawa) ym aku: "Sya, did u get the email from Adam?"

Aku jawab: "What email? No."

Then dia terus ok, take care, just asking, bye.

****************************************

Later that day aku tengok muke ramai orang tensed smacam. Muke CEO mmg dah lama tak senyum, kelat all the time. Pastu nampak Zuz the Slovakian kesat air mata depan team lead aku. Pesal nih????? Was it that bad?

It was, indeed. Rupenye sume orang yg dapat email from Adam tuh, mmg kene benti... Rupenye bukan contract staff je. Kawan2 batch aku pun 6 orang setakat yg diketahui. Even receptionist ngan senior HR pon kene benti. Termasuk Zuz skali, aku rasa dia langsung tak bajet dia kene benti sbb tu tadi, nampak sangat dia sedih pastu terus balik awal. Dia yg interview aku masuk company ni dulu...

ABAPers yg tinggal, termasuk aku, 5 orang je skang out of 15 or maybe 20 sbb slow2 kontrak dorang ditamatkan awal tahun ni aritu. Seriously aku tak bajet langsung benda ni jadi, aku ingat dah cukup kukuh company ni. Awal tahun ni membe aku yg keje kat kilang kene benti, pastu aku pon pk, ooh, kampeni aku tadek punye jadi camtu, kilang2 je yg affected. SEKALIIIIII..... Padan muke riak. Kalo Allah nak tarik, sekejap je.

Oh lagi, bebudak academy pun aku dengar cite, mmg company aku tak jadi amek. Padahal ngam2 dorang abis trening baru2 nih. Sebaik anda, anda dan anda yg ada apply ke company ni aritu, didn't make it. Kalo tak, konpem sesia je 3 stage interview siap ngan IQ test pesume, just to be retrenched later.

I'm not too worried but I'm worried gak. Goyah. Nak kuar cari company lain, belum cukup ilmu, belum cukup experience. I want at least a good 2 years. Lagipun time2 camni, company SAP mana yg nak recruit orang lagi? Fuhhhh. Tough luck. Aku lam risau-tak-risau cite kat incik sayang tapi dia convince aku, jgn risau, aku ada dia kalo jadi ape2. Ishk2...

Takpelah, Allah dah janjikan rezeki kau sekian, sekian. Maka, di mana ada rezeki, di situlah aku cari makan. Ceo aku bajet 2009 will be a tough year for us as the economy is very unlikely to improve, tapi takpe, aku bajet 2009 will mark greater success for d company! With him as the ceo, i'm convinced.

2 comments:

easternC said...

anda? one of it read me... LOLED
:D ader rupenyer sebab musabab ek ~
may be jodoh aku ngn SAP abeh kat UTP jer..
igtkan dlu blaja AI kat utp tak begune, tup2 skarang nie, mende tu jd periuk nasik gua ~ lol ~
ape2 pon, good luck, i dont think they gonna strike out anymore abapers, or not enough people to run the projectsss... hahahaha

girlfriday said...

wahha kerel... terang2 hikmah untukmu ittew! ko buat AI?? pawe siottt. konpem kaye skang nih!

tak rasa dorang buang abapers lagi, tapi yg riso kalau ngan kompeni2 skalik gone kang.. wahha gelak dalam tangisan.