Thursday, May 14, 2009

Series of Unfortunate Events

Okay, last wiken bermulalah series of unfortunate events yg aku maksudkan. Maxis berok-band buat hal dari jumaat lepas sampai skang! Balik2 ‘no network’, kalo ada network pon cuma sesaat dua dan kemudian ia berlalu pergi! Wiken tanpa YM ibarat makan nasik tadek kuah. Tercekik kebosanan gua beb. Even bukan chat sangat pon, stakat usha orang tuka-tuka status, tapi tu la kalo tak online, rasa cam tak ‘masuk’ lam dunia lagi satu lak keh keh.

Iklan: Ape kejadahnye tido kat muntut orang nih??

Pastu, ada satu malam tu ada rasa menyampah tengok cutting rambut sendiri, tambah2 ngan merajuk ngan incik sayang sket, soo konon2 nak revamp ah. Soooo, potong punye potong, tetibe ya Allah rambut akuuuu! Compang camping pastu ter-pendek ke hape tah, tapi yg penting, memang buruk ahhh. Makin nak betulkan, makin buruk. Huwaaa. Sebelum ni tere je potong rambut sendiri, tapi sekarang!! Ok takpelah, terlajak potong tiada gunenye.

Esoknye kot, time ngah layan astro dengan besnye, tetibe decoder dah stat bunyik ‘krek krekk... krek krekk’. Bile aku sentuh, tangan aku telah ‘direjek’ ngan jayanye sampai terlanggar air lam cawan pastu tumpah. Baruuuu nak amek tepon call Darlinggam tanye wattudu, dengar bunyik letupan kecik, lepastu, dua2 decoder ngan tv dah goneeee! Sepatah haram pon tak menyala #@*&$#)($#()!



Iklan lagi: Nih pose ngah tido, bukan ngah menggeliat ni T_T.

Terpasrah sekejap time tu. Tapi takpela, kite mkn dulu utk menenangkan fikiran. Ngan redhanya aku melangkah turun dapo nak wat dinner. Osmet tengah masak, so lepas siap marinade ayam goreng, potong2 bawang utk tumis mi goreng, tunggu depan tivi dulu sambil makan aiskrim malaysia nenas. Seminit kemudian, osmet aku jerit, “Alamakkkk, macam tadek gasss je ni...!” Ye, bukan macam tadek, tapi mmg tadek... T_T

Ok fineeee. Konpem lebai malang harini.

Dan pelbagai lagi series of unfortunate events yg dilalui tapi letih nak bercerita. Lagipun wa rilek je sbb dah immune dah, contohnye balik keje meredah ujan lebat ngan penuh machonye sbb takut kene langgar kalau berenti tepi jalan, keje demi keje yg datang dan pelbagai lagi liku-liku hidup ini. T_T



Opis client sobolah Stadium Shah Alam jo. Sonang nak poie bersokan.

**********************************************************

Sejak tv rosak tuh mmg mati kutu. Incik sayang, SEHARI lepas tv rosak, terus ajak aku anta tv gi Giant untuk repair sbb still under warranty sbb dia tau betapa 'berhantunye' aku boleh jadi kalo boring tadek ape nak buat. Pastu mestilaa diikuti ngan merajuk ngan dia sbb ada banyak masa nak pk pasal benda yg tak perlu, pastu dia pun pening dan macam2 lagi yg tak terjangkau dek akalmu, dan akalku jua. :D Tu yg dia cepat2 ajak aku gi anta. Ngeh2.

Tapi paling awal, sebulan baru siap tv tu... T_T

Astro, surprisingly, cepat giler dorang anta orang baiki decoder aku. Smalam dah setel. Sooo, ligatlaa kepalotak aku nih pk, cemana nak mengeluarkan gamba dari decoder tuh aa? AKA cemana aku nak tengok tv kalo stakat ada decoder je?? Ada yg gi beli tv kecik yg itam putih tuh kang, janji boleh tengok tv huwaaaa! Bawah mmg ada tv, tapi kalo balik2 tengok bola ape barangggg. Baik takyah tengok tv terus pastu sanggup lagi bace buku sejarah walaupun SPM dapat P7 sbb sejarah adalah boring. Ceh, tumpang tv osmet+hasben pastu banyak komplen, dishhh!

Sooooo pk punye pk: "Kak Da, tolongggggg. Tolonglaaa pinjamkan tv awak kat dapur tu kasi kat orang barang sebulan dua. Aju nak datang ujung minggu ni, so awak tolong laa pass kat dia. Boring bangetttt!"

Kak Da: "Awokkkk, bukan taknak kasik pinjam (intro stended)... Tapi, baru semalam Cik mintak suruh bawak naik tv kat dapo tu ke bilik dia kat atas..."

"Ya ampunnnnn! Tadek rezeki... Takpe2."

Then I guess I just have to live with it. Tapi otak nih non-stop pk solution. TETIBE! Teringat yg aku pernah ada external tv tuner tapi aku dah lama stop gune since dari UTP dulu sebab teruk sangat gambar dia. Dahlah jenama Gadmei, haih hopelesss. Tapi takpe, let's give it a try. At least samting than nothing kannn.

So, cucuk wire itu ini dari astro-tv-tuner-laptop, tetibe kuar gamba Adlin kat laptop aku! Wahahaha gumbira tak terkataaaaaa!!!!! Dah dapat Astro Ria, pastu gune remote pun tadahal pe sume. Tapi tadek bunyik T_T. Aku ingat salah sambungan ke ape, tapi bile usha rapek2 tengok laptop tadek line in, abes nak bunyi cemanaaaa. So aku pun cucuk headphone directly ke tv-tuner, tapi bunyi teramat perlahan dalam 1 dB je.

Apalah tv tanpa bunyi kannn??? Sooooo, turun dapo, tengok dalam lemari, jumpe dua speaker. Rumah aku nih ada macam2 barang yg ditinggalkan orang dulu2 ekceli, spring kete ada, helmet ada, kipas tinggi, kipas rendah, lampu dinding, luggage, kasut kulit, majalah mangga lama2 dan macam-macammm lagi ada. Pilih je.

Ok ok so, salah satu speaker tu nampak baru lagi, tapi bile plug in tak nyala. Rejekkk. Satu lagi dah warna kuning, tapi bile plug in, nyala!! The rest is history. Seminit kemudian aku dah dapat menikmati Astro ngan bunyik skali dahhhh. Kini Astro tidak lagi Asterokkk! Hungga hungga! :D


Cold evidence. Bukan kuning tuh, dah kaler coklat dahhh.

Bile cite kat incik sayang, dia reply: "En. B: Sy amat berbangga mempunyai puan sya***** sebagai pasangan hidup kerana beliau mcm mcgyver. " Hihi blushed di situuu~ :">

So kesimpulannye di sini, bile ko rasa ko tak bersyukur dan rasa malanggg sangat tu, adaaa orang yg lebih malang. So, banyakkanlah bersyukur, dan bersabarlah wahai hati yg resah. Cakap kat diri sendiri... (-_-)



You know you love me!

XOXO, girlfriday

No comments: