Thursday, May 14, 2009

In 666 Ways I Love You And I Hope You Feel The Same

Lirik lagu time awal-awal berchenta dulu. :)

Baru2 nih ada ter-gado ngan incik sayang. Tapi kalo kitorang gado bukan jenis gado perang mulut, tapi gado diam gitu je. Puncanya, aku saje kate nak kawen ngan Ayie jiran aku tu sbb akak Ayie tak berapa suke wife Ayie tu. Aku kate, "Kawen ngan Ayie je lahh susah-susah sangat."

"Yelaaaaa. Kawen laaaa jadi bini no 2 Ayie tu. Kawen laaaa.", incik sayang cakap ngan nada terasa dah.

"Hmmmmmmm. Senang je nak lepas orang.", tetibe aku yg take over terasa pulak sbb ekceli, nak laaa incik sayang cakap, ala janganla kawen ngan ayie, tunggula b, tunggu la, tunggu la.

"Abis yyg nak sangat kawen ngan Ayie, kawen la..."

Lepas tu aku dah tersedey dan dah terdiam dah.

"Alaaaaaaaaaaaaa jgn laa moncongggg.", bliau cakap. Moncong dan moncong lagi. Niat cam nak gado-gado manja je.

"Ramai sangat kawan orang nak kawen. Orang just nak kawen...", tetibe terkeluar words tu dari mulut aku. Atmosfera tetibe menjadi tensed. Aku tauuuu aku akan buat dia rasa tak bes. Tapi aku bukan maksud nak carik gado, tapi tahhhh I'm complicated like that. Bukan aku tak paham keadaan yg tak memungkinkan kitorang kawen lagi. Tapiiiii nakkk jugak gatei mulut cakap.

Incik sayang nampak gelisah. "Kan yyg tau b tengah usaha kann." Aku diam dan diam lagi. Adoiii aku ni reti merajuk and ignite fight je, tapi tak reti nak undo ape sume. So aku diam. So kesimpulannye haritu, incik sayang berlalu balik umah ngan rasa tension ngan aku. Bukan aku tak paham. Aku paham. Tapi arghhh undescribable!

***************************************

So dalam kesedihan malamnye tu, aku pun mencarik2 aktiviti yg akan eat up my free time so aku takyah pk sangat pasal gado ngan incik sayang tuh. Aku bukak external hard drive yg lama, carik2 ape yg boleh dilayan, lepas tu nampak folder 'US', klik2, dalam tu terjumpe lagi skalik chat log mirc zaman 2004, 2005 dulu.

Sooo, harusla revise lagi skali walaupun aritu dah revise dahh time aku post lam blog tuh. :P

[beruang]: ari ni kan.. masuk ari kedua tak beli rokok
girl|friday: waa..
girl|friday: canggihnye...
girl|friday: ok tak ni?
girl|friday: mentally? physically?
[beruang]: ok gak
[beruang]: mentally berubah dah
girl|friday: berubah caner?
[beruang]: dia dah ada source of addiction yang baru... ekeke

Sekarang ai bukan source of addiction you dah ke bangggg? Rokok adaaa je manjang.

Ok, yg seterusnye ni, 18x pk, patut tak aku tempek. Time nih blog aku penuh ngan gambar2 prasan jadik cover majalah :D. Ok tempek je laa, ikut korang laaah nak pk ape pun.

[beruang]: mase memula bukak awak nye blog
[beruang]: "hallamak! luruh jatung beb!"
[beruang]: tade pikir mende sangat
girl|friday: nape luruh aa?
girl|friday: tade pikir?
[beruang]: as i read thru... and knowing you...
[beruang]: :)
[beruang]: nak tau gak ke?
girl|friday: nak la!
[beruang]: isk
[beruang]: takmo ler
girl|friday: alaaaaa
girl|friday: cakap sparuhhhh
[beruang]: kelakar je
[beruang]: hmm...
[beruang]: terpikir... dia ni orang popular ke?
[beruang]: akakaka
girl|friday: aaa
girl|friday: ala...orang edit la..
girl|friday: sebab dulu ex nah kate..."nape lam gamba tak lawa aa?"
girl|friday: org kan jenis ingat sampai mati...
girl|friday: org pun stat gigih mengedit gamba la..
[beruang]: nape lam gamba tak lawa?
[beruang]: dia tanye camtu ke?
[beruang]: mak aih... lawa la
girl|friday: ala..tu gamba baru
[beruang]: but its not lawa or not...
[beruang]: its about who wrote the blog
girl|friday: :)
girl|friday: that's the best pick-up line aku nah denga...:)

Bile aku cite balik kat incik sayang skang nih pasal ayat dia yg 'luruh jantung' tu, dia kate, 'time tu gambar yyg banyak kameratrik'. Geram je. Yeeee aku suke edit gambaaa. Tapi edit2 lighting camtu je laa, tak caye tengok link nih cukuplah, ni laa gamba2 yg incik sayang maksudkan. Mana lain sangat pon. Dia je buta kerna chenta. Hehe mari salahkan dia. Aku tau aku tak lawa, tapi kalo muke nih buruk sangat, edit camner pun tetap nampak buruk kann. So, biarlah aku edit dan seterusnye berbahagia sekali sekala. Eh emo pulak. Trying hard to justify youself nampakkkk? Yeah tell me about it.

Okay, yang ni yg paling penting untuk peringatan beruang2 di luar sana.

[beruang]: takpe
[beruang]: encik beruang memang memeningkan sebab cik kucen dia komplikated [beruang]: ;p
girl|friday: aaa mana de
[beruang]: ler dia sendiri cakap ari tu...
[beruang]: "...tahan ke ngan kite... kite complicated tau"
[beruang]: :)
girl|friday: aaaaaaa
girl|friday: ala..
girl|friday: adeish
girl|friday: ni yg malu sendrik ni
[beruang]: asal?
[beruang]: apsal malu? encik beruang sunggo tersenyum lebar dia cakap camtu

Ooo jadi betulla aku complicated dari dulu lagi.. Icic... :P So incik sayang, sile tersenyum lebar ye setiap kali aku bertindak agak komplikated! Wakakaka. Okay2, mari layan Keliwon dalam episod Saka Cincin.

p/s: Sesungguhnye blog nih je laa yg tinggal untuk aku ingat suka duka ngan dia kalo ditakdirkan kitorang tadek jodoh nanti.

Ok, cau cincauuuuu!


You know you love me!

XOXO, girlfriday

2 comments:

ms pasola said...

rilex beb, ms nye akn tibe utk ko dan die kawen, insyaAllah..haaa pegi la layan cite keliwon tu,aku teringin gak tp x brani sbb tggal sorg kt rumah..hahaha *aku mmg penakot :)*

girlfriday said...

Aku harap masanye cepat tibe untuk kao dan aku :D meh tengok keliwon ngan aku meh~