Monday, April 13, 2009

Akademi Fangtasia

Hai hai hai! Harini tak gi keje. Ni ngah taip blog sambil layan Akademi Fantasia seround (lagi).

Keje2 yg pending aku dah banyak siapkan time wiken, so bajet nak gi keje arini jumpe functional Cess n discuss on our unfinished business. Tapi smalam sudah syiokkk layan cite True Blood @ Cinemax, pasal perchentaan ngan vampire yg hensem bangettt walaupun bertaring wahha! Nama club tempat vampire lepak pon FANGtasia haha! Rasa berdebar lak bile bayangkan kiss ngan orang yg bertaring. Wahh! Ok cukup2 gile ke nak kiss ngan vampire? Talking bout wildest fantasy T_T.


Selingan: Baby baru Marshy~ 2 kaler marshy, 2 kaler oyen, 1 kaler itam.

So, dah abiskan 4 series back to back, dah kol 3.30am, pagi berat nak bangun. Ingat nak masuk half day tapi bile dah half day, online sat, tengok Cess tak online. Membe aku cakap, Cess tak masuk opis arini. So aku pun kensellll mekap n tak jadi gi opishhh :D

Company Update

Dalam miting aritu ceo janji nak revise salary every quarter, tapi nih dah lebih 1st quarter tadek news pon?? Wadde. Sume orang pun sudah panas punggung. Ok lately everyday ada je news pasal orang yg nak quit, so biarlah aku listkan di sini (bukan nama sebenar sume tuh) :


Dan selingan lagi: Macam tupai, gerammm sangat!

1. Ravi - hired by one of our clients, gaji dia 2k lebih dari kompeni skang. Skang ngah tunggu Blackberry dia sampai sbb sume IT people dapat Blackberry kat sana. Aaahhh crazy jealous! Tepon idaman tuh! Dia cakap dia terlambat sikitttt je joined the company, kalo tak, dah dapat tiket F1 sbb sume orang kat company tu dapattt!!

2. Dex - he was PURCHASED by one of the SAP firms, or so they said. Bleh plak konsultan main beli-beli camtu, ingat bola sepak ke hapeee?? Kompius aku.

3. Cess - she's the functional consultant I'm working with. Dia nih, paling senior lam finance module, tapi dia pon nak berentiiiiii. Mmg kelam kalibutlaaa! Tapi dia mmg konpem stress gile sbb bnyk sangat keje dia kat current project yg aku cakap macam HELL tu. She grew lots of grey hairs just while doing this project hokehhhh.

4. Geet - tetibe je bagitau aku, last Friday was her last day in the office T_T. Dia nih lom dapat keje kat mana2 tapi rilex je, nak bercuti ape sume dulu.

5. Yana - berenti last week, ngam2 time bliau nak kawen next week, n pastu ikut hasben gi oversea. Nyam nyam!

6. Ena - hired by one of our clients. Kompeni ni pun kasik Blackberry kat sume IT staff ngrrrrr. Nih kompeni Norman Adam yg aku nah cite dulu. Housemate aku pun apply kat company ni n dia ajak aku skali. Oh! Harapnye ada rezeki! Padahal resume tak apdet lagi nih!

7. Than - Dapat offer dari company .net ngan gaji 1.5k lebey dari gaji skang. Tapi dia sayang nak tinggal SAP, tapi tuh la tadek choice, dia accept je dulu.

8. Navi - DAH STAT KEJE kat kompeni pakcik dia kat JB, tapi dia tak kasiktau this company sbb nak dapat dua gaji nanti haha! Tapi dia dah 1-2 minggu kat JB n AWOL from the office tanpa HR bising sbb, dia mmg dah lamaaaaa tadek keje n datang opis surf tenet je T_T. Gilerr ahhh!

Dan ramai lagiii yg aku tak larat nak tulis dahhh. Apelah nasib aku pasnih agaknye... Takutnye. Aku siap mimpi sal SAP lagi. Membe aku lak siap mimpi kompeni bengkrap pastu dia datang opis bawak kotak nak kemas2 barang. Itu yg dia terus update resume n sibuk layan jobstreet skang. Oh!

Eh sebenarnye aku update blog sbb ape tah lagi tadi. Lupe dahhh. Tapi stakat ini dululah entri mandom dari aku yg merasa sungguh tak secure ini. Headacheeee. Penin pk kalo tetibe terputus rezeki aku. Giler laaa kene balik kampung nanam sawit nih! Aaaaa!


You know you love me!

XOXO, girlfriday

3 comments:

easternC said...

so when is ur time to be hired by client company?
hahahah 2k, 3k extra from now?
whee ~

DeJahSalleH said...

uuu..kitten tuh chomel walaupun dejah x ske kucin... xpe kak sya, rezeki kt mane2.. weeee~

girlfriday said...

Aaaaaa resume pon tak apdet lg. Setahun experience, tadek orang yg sudi amek :((

Dejah! Ya btol tu. Cuma kene usaha...